پاورپوینت تحلیل و بررسی پایانه مسافربری جنوب تهران

دانلود پاورپوینت تحلیل و بررسی پایانه مسافربری جنوب تهران 

درج شده در دسته بندی  و برچسب فنی و مهندسی » معماری

پیشینه و تاریخچه
پايانه مسافري جنوب كه بيشتر مردم آن را با نام ترمينال جنوب مي‌شناسند، جزئي از سيستم حمل‌ونقل برون‌شهري كشور است كه سرگذشت جالبي دارد. در گذشته با ورود و توسعه وسايل نقليه موتوري بخصوص اتوبوس براي ارتباطات بين‌شهري ، هرگونه خدمات توسط گاراژهاي وابسته به بنگاه‌هاي مسافربري انجام مي‌شد و هر كس قصد سفر داشت، بايد سري به اين گاراژها مي‌زد و بليت مي‌گرفت. گاراژ كلمه‌اي فرانسوي و به معناي جاي سرپوشيده يا دربسته براي پارك كردن خودرو و وسايل نقليه است و معناي لغوي آن به معناي ايستادن است. پيش از اين، گاراژها در مركز شهر و در امتداد محور خيابان‌هايي كه به جاده ارتباطي شهر با خارج از آن مي‌رسيد، مستقر شده بودند. بيشتر گاراژهاي آن زمان در خيابان‌هاي ناصرخسرو، مولوي، باب همايون و سرگرد سخائي مستقر بودند و نام‌هايي ازجمله اتوعدل، تي‌بي‌تي، ميهن‌تور، ايران و… از نام‌هاي آشنا و پرخاطره نسل قديم به شمار مي‌رود.کانسپت مجموعه تاج پادشاهی است و تاثیر آن بر روی پلان وکارکرد مجموعه محسوس است.
افزايش جمعيت كشور، تراكم جمعيت در بافت شهري، به وجود آمدن ترافيك و رشد سفرهاي بين‌شهري، همچنين تغيير و تحول در نحوه ارائه خدمات مسافربري، در سال 1353، به ساخت اولين ترمينال تهران يعني ترمينال جنوب از طرف شهرداري تهران منجر مي‌شود. سرانجام پس از پيروزي انقلاب اسلامي و با تصويب قانون ترمينال‌ها توسط شوراي انقلاب، شهرداري تهران تصميم مي‌گيرد سازمان پايانه‌هاي مسافربري را تاسيس كند.
وقتي كوره‌هاي آجرپزي تبديل به پايانه شدند
خيابان‌هاي اطراف پايانه مسافري جنوب در روزگاري نه چندان دور، محل كوره‌هاي آجرپزي بوده كه بعد از جمع شدن اين كوره‌ها و كوچ از اين محله، هر كدام تبديل به يكي از امكانات محلي شدند؛ ازجمله پارك بعثت و پايانه جنوب.
پايانه مسافري جنوب در سه طبقه به انضمام يك زيرزمين ساخته شده كه شرايط ورود و خروج اتوبوس‌ها در آن به‌خوبي تعبيه شده است.
يك روز جمعه در سال 1358، كه نماز جمعه به امامت آيت‌الله شيخ صادق خلخالي در مكان فعلي ترمينال برپا شد، پايانه مسافري جنوب به سامانه حمل‌و نقل بين‌شهري پيوست و بهره‌برداري از آن آغاز شد. آن روز جمعيت فراواني در اين مراسم حضور داشتند؛ به‌طوري كه خيلي از كساني‌كه دلشان مي‌خواست در صف نماز جمعه بايستند، از هجوم جمعيت موفق نمي‌شوند و از روي ديوارها فقط نظاره‌گر نماز مي‌شوند. بعد از آن روز، گاراژها پلمب شدند و اتوبوس‌ها به اين مكان آمدند و به اين شكل، بزرگ‌ترين پايانه مسافري به‌طور رسمي افتتاح شد.
در حال حاضر این پایانه به تمام استان‌های کشور سرویس دارد؛ به‌جز پنج استان مازندران،گیلان،کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی.
روزانه به‌طور متوسط 20هزار نفر براي سفر به نقاط گوناگون يا تهیه بلیت به پایانه جنوب مراجعه مي‌كنند. میانگین متوسط حضور مسافران در اين پايانه، 8ميليون و 500 هزار نفر در سال است که به‌صورت رفت و برگشت تقریبا17ميليون نفر از این پایانه رفت‌وآمد می‌كنند. در پایانه جنوب، 24 شرکت‌ مسافربری مختلف، مسافران را به 160 شهر کشور جابه‌جا می‌کنند. همچنین عراق، ترکیه و سوریه، کشورهایی هستند که مسافران می‌توانند از پایانه جنوب به آنها سفر کنند …

مــشــخــصـاتِ فـایــل :
 
– این فایل با فرمت Power Point ( قابل ویرایش ) در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
 تعداد اسلایدها : 24
– قابل ارائه و مناسب بعنوان تحقیق کلاسی
– این پاورپوینت کاملا استاندارد بوده و در تهیه اسلایدهای آن کلیه اصول نگارشی رعایت شده است.

جهت دیدن جزئیات بیشتر رویپاورپوینت تحلیل و بررسی پایانه مسافربری جنوب تهران ” و جهت
 
پرداخت و دریافت فایل
کلیک کنید.

 

پایانه مسافربری جنوب تهران, دانلود پاورپوینت پایانه مسافربری جنوب تهران, پاورپوینت در مورد پایانه مسافربری جنوب تهران, تحقیق پایانه مسافربری جنوب تهران, پاورپوینت درباره پایانه مسافربری جنوب تهران, پاورپوینت راجع به پایانه مسافربری جنوب تهران, پاورپو,,,

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
فایل های دیگر