تحقیق رابطه هوش عاطفي و مهارت هاي ارتباطي مدیران

دانلود تحقیق رابطه هوش عاطفي و مهارت هاي ارتباطي مدیران 

درج شده در دسته بندی  و برچسب علوم انسانی » علوم سیاسی

مقدمه:
در اين فصل ابتدا خلاصه اي از تحقيق ارائه گرديده، داده ها و اطلاعات فصل 4 نيز مورد تفسير قرار گـرفته است. سـپس يافته هاي پژوهش با توجه به هدف ها و فرضيه هاي تحقيق مورد بررسي قرار مي گيرند.
در قسمت بعد يافته هاي تحقيق با يافته ها و نتايج ساير تحقيقات انجام شده در اين زمينه انطباق داده شده اند. ضمناً بر اساس كلياتي كه در قسمت مباني نظري جمع آوري شده و همچنين نتايج تحقيقات مرور شده، بحث و نتيجه گيري از يافته هاي تحقيق به عمل آمده است. در پايان نيز پيشنهادهايي مبتني بر يافته هاي تحقيق ارائه شده است.

خلاصه تحقيق
هدف از انجام تحقيق تعيين رابطه هوش عاطفي و مهارت هاي ارتباطي با راهبردهاي مديريت تعارض بين مديران آموزشي و اجرايي داشنكده ها و گروه هاي تربيت بدني دانشگاه هاي كشور- ارائه ي الگو بوده است. اهداف ويژه اين تحقيق نيز به شرح زير است.
1- توصيف آماري داده هاي مربوط به منتخبي از مشخصات فردي در مديران تحت بررسي
2- توصيف آماري داده هاي مربوط به هوش عاطفي و مؤلفه هاي آن در مديران تحت بررسي
3- توصيف آماري داده هاي مربوط به مهارت هاي ارتباطي و مؤلفه هاي آن در مديران تحت بررسي
4- توصيف آماري داده هاي مربوط به راهبردهاي مديريت تعارض در مديران تحت بررسي
5- تعيين رابطه بين هوش عاطفي با راهبرد راه حل گرا در مديران تحت بررسي
6- تعيين رابطه بين هوش عاطفي با راهبرد عدم مقابله در مديران تحت بررسي
7- تعيين رابطه بين هوش عاطفي با كنترل عدم مقابله در مديران تحت بررسي
8- تعيين رابطه بين مهارت هاي ارتباطي با راهبرد راه حل گرا در مديران تحت بررسي
9- تعيين رابطه بين مهارت هاي ارتباطي با راهبرد عدم مقابله در مديران تحت بررسي
10-تعيين رابطه بين مهارت هاي ارتباطي با راهبرد كنترل در مديران تحت بررسي
11- تعيين رابطه بين منتخبي از مشخصات فردي با هوش عاطفي در مديران تحت بررسي
12- تعيين رابطه بين منتخبي از مشخصات فردي با مهارت هاي ارتباطي در مديران تحت بررسي
13- تعيين رابطه بين منتخبي از مشخصات فردي با راهبردهاي مديريت تعارض در مديران تحت بررسي
14- مقايسه هوش عاطفي، مهارت هاي ارتباطي و راهبردهاي مديريت تعارض در مديران تحت بررسي
15- ارائه ي الگوي مناسب بر اساس هوش عاطفي و مهارت هاي ارتباطي براي مواجهه با تعارضات سازماني با توجه به مطالعات انجام شده در اين زمينه و يافته هاي برخاسته از تحقيق

جامعه تحقيق:
جامعه آماري اين تحقيق را مديران دانشكده ها و گروه هاي تربيت بدني دانشگاه هاي دولتي و دانشگاه آزاد كشور كه در دو بخش آموزشي و اجرايي در سال تحصيـلي 1384-1383 مشغول به كار بوده اند، تشكيل داده است. كه بر اين اساس جامعه آماري شامل 122 عضو مي باشد.

نمونه تحقيق:
به منظور افزايش اعتبار دروني تحقيق، تعداد نمونه اين پژوهش در حيطه دانشكده ها و گروه هاي تربيت بدني دانشگاه هاي دولتي و دانشگاه هاي آزاد اسلامي عبارت بود از كليه آزمودني هاي موجود تعريف شده در جامعه. بنابراين، يافته هاي آماري كه از افراد به دست خواهد آمد، قابل تعميم به كليه افراد مشابه خود خواهد بود.

متغيرهاي تحقيق:
1- هوش عاطفي: تعيين ميزان هوش عاطفي مديران آموزشي و اجرايي دانشكده ها و گروه هاي تربيت بدني دانشگاه هاي كشور، يكي از متغيرهاي اين تحقيق است كه با استفاده از پرسشنامه 33 سؤالي در مقياس 5 ارزشي از خيلي كم تا خيلي زياد سنجيده مي شود.
2- مهارت هاي ارتباطي: تعيين ميزان مهارت هاي ارتباطي مديران آموزشي و اجرايي دانشكده ها و گروه هاي تربيت بدني دانشگاه هاي كشور، متغير ديگري است كه با استفاده از پرسشنامه 180 سؤالي در مقياس 5 ارزشي از خيلي كم تا خيلي زياد سنجيده مي شود.
3- راهبردهاي مديريت تعارض: اين متغير كه در واقع، متغير اصلي تحقيق است با استفاده از پرسشنامه 30 سؤالي در مقياس 7 ارزشي از خيلي كم تا خيلي زياد سنجيده مي شود.
4- سن: بر حسب سال، مطابق اعلام آزمودني ها ثبت شده است.
5- جنس: بر حسب مرد و يا زن بودن افراد كه در پرسشنامه قيد مي كنند.
6- سابقه خدمت: بر حسب سال هايي كه فرد مشغول به كار و تدريس بوده است.
7- ميزان تحصيلات: بر اساس طبقه بندي كارشناس، كارشناس ارشد و دكتري.
8- مرتبه علمي: بر اساس طبقه بندي مربي، آموزشيار، مربي، استاديار، دانشيار و استاد.

ابزار اندازه گيري:
با توجه به اهداف تحقيق بهترين راه براي جمع آوري اطلاعات مورد نياز استفاده از پرسشنامه بود، تا هوش عاطفي، مهارت هاي ارتباطي و راهبردهاي مديريت تعارض مديران مشخص شود. براي اين منظور از چهار پرسشنامه استفاده گرديد.
1- پرسشنامه مشخصات فردي مديران: كه نمايانگر، ويژگي هاي جمعيتي جامعه مورد هدف پژوهش مي باشد به صورت محقق ساخته تهيه شده است (پيوست ).
2- پرسشنامه هوش عاطفي شرينگ كه پنج مؤلفه خودآگاهي، مديريت خود، آگاهي اجتماعي، مهارت هاي اجتماعي و خودانگيزي را مورد سنجش قرا مي دهد؛ استاندارد بوده كه در داخل كشور توسط منصوري (1381) اعتباريابي شده و در اين پژوهش اعتبار صوري و محتوايي و پايايي پرسشنامه مجدداً مورد ارزيابي و هنجاريابي قرار گرفته است (پيوست ).
3- پرسشنامه مهارت هاي ارتباطي برتون سه مؤلفه مهارت كلامي، مهارت شنود و مهارت بازخورد را مورد سنجش قرار مي دهد. اين پرسشنامه استاندارد بوده كه در داخل كشور توسط رضايي (1380) اعتباريابي شده و در اين پژوهش اعتبار صوري و محتوايي پرسشنامه مجدداً مورد ارزيابي و هنجاريابي قرار گرفته است (پيوست ).
4- پرسشنامه راهبردهاي مديريت تعارض رابينز كه پنج شيوه مديريت تعارض را در درون سه راهبرد (عدم مقابله، راه حل گرايي و كنترل) مورد سنجش قرار مي دهد. اين پرسشنامه استاندارد بوده و در داخل كشور توسط قرباني (1378) اعتباريابي شده و در اين پژوهش نيز مجدداً اعتبار صوري و محتوايي و پايايي پرسشنامه مورد ارزيابي و هنجاريابي قرار گرفته است (پيوست ).

 

فهرست مطالب

فصل اول
مقدمه
زيربناي نظري تحقيق
تعارض و ماهيت آن
ديدگاه هاي متفاوت پيرامون تعارض سازماني
انواع تعارض
تعارض و اثرات اصلي آن
علل ايجاد تعارض در سازمان ها
تعارض و تغيير
تعاض و اثربخشي سازمان
راهبردهاي پيشگيري و راهكارهاي رفع تعارض
سبك ها و راهبردهاي مديريت تعارض
تفرقه انداختن و حكومت كردن، سركوب كردن تعارض، حل سازنده تعارض، رويكردهاي حل تعارض، چانه زني، ميانجي گري و حكميت
خلاصه بحث تعارض
هوش عاطفي
هوش عاطفي و ريشه هاي تاريخي آن
پايه هاي بيولوژيكي عواطف و هوش عاطفي
ديدگاه هاي متفاوت پيرامون هوش عاطفي
مؤلفه هاي هوش عاطفي گلمن
مؤلفه خودآگاهي، مؤلفه مديريت، مؤلفه آگاهي اجتماعي، مؤلفه مهارت هاي اجتماعي، مؤلفه خودانگيزي
توجه معاصر به هوش عاطفي
تقسيم بندي افراد بر اساس IQ و EQ از ديدگاه جك بلوك
نقش وراثت و محيط در هوش عاطفي
ويژگي هاي افراد با هوش عاطفي بالا و پائين
هوش عاطفي در محل كار
آموزش و يادگيري هوش عاطفي
خلاصه بحث هوش عاطفي
ارتباطات و چهارچوب مفهومي آن
هدف و اهميت ارتباطات
فرايند و انواع ارتباطات
مهارت هاي ارتباطي مديران
تعريف مهارت هاي ارتباطي
مهارت هاي ارتباطي و مؤلفه هاي آن
مهارت كلامي، مهارت بازخورد و مهارت شنود مؤثر
خلاصه بحث ارتباطات
الگو (مدل)
نظريه هاي الگوسازي – انواع الگو
بيان مسأله
اهميت و ضرورت تحقيق
اهداف تحقيق
پيش فرض هاي تحقيق
محدوديت هاي تحقيق
تعريف واژه ها و اصطلاحات
فصل دوم: پيشينه تحقيق
تعارض
تحقيقات انجام شده در داخل كشور
تحقيقات انجام شده در خارج از كشور
هوش عاطفي
تحقيقات انجام شده در داخل كشور
تحقيقات انجام شده در خارج از كشور
ارتباطات (مهارت هاي ارتباطي)
تحقيقات انجام شده در داخل كشور
تحقيقات انجام شده در خارج ازكشور
نتيجه گيري از مرور ادبيات تحقيق
فصل سوم: روش شناسي تحقيق
روش تحقيق
جامعه آماري
نمونه تحقيق
متغيرهاي تحقيق
ابزار هاي تحقيق
نحوه امتياز دهي و پايايي پرسشنامه هاي تحقيق
نحوه جمع آوري اطلاعات
روش هاي آماري
رعايت مسائل اخلاقي

تـوضـیـحــاتِ فـایــل :

جهت دیدن جزئیات بیشتر رویتحقیق رابطه هوش عاطفي و مهارت هاي ارتباطي مدیران ” و جهت
 
پرداخت و دریافت فایل
کلیک کنید.

 

رابطه هوش عاطفي و مهارت هاي ارتباطي مدیران, تحقیق در مورد رابطه هوش عاطفي و مهارت هاي ارتباطي مدیران, دانلود تحقیق رابطه هوش عاطفي و مهارت هاي ارتباطي مدیران, دانلود رایگان تحقیق رابطه هوش عاطفي و مهارت هاي ارتباطي مدیران, پروژه رابطه هوش عاطفي و مها,,,

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
فایل های دیگر