تحقیق در مورد مدرسه هوشمند رهبري و هدايت كلاس

دانلود تحقیق در مورد مدرسه هوشمند رهبري و هدايت كلاس 

درج شده در دسته بندی  و برچسب عمومی » آموزشی

مدرسه هوشمند
تعريف مفهومي : مدرسه هوشمند مدرسه اي است كه جهت ايجاد محيط ياددهي – يادگيري و بهبود نظام مديريتي مدرسه و تربيت دانش آموزان پژوهنده طراحي شده است .
تعريف : مدرسه هوشمند مدرسه فيزيكي است كه كنترل و مديريت آن مبتني بر فناوري رايانه و شبكه مي باشد و محتواي اكثر دروس آن الكترونيكي و سيستم ارزشيابي و نظارت آن هوشمند است .
? اهداف :
– رشدهمه جانبه دانش آموزان ( ذهني . جسمي . عاطفي و رواني )
– ارتقاء تواناييها و قابليتهاي فردي
– تربيت نيروي انساني متفكر و آشنا به فناوري
– افزايش مشاركت مردمي
? راهبردها و خط مشي ها :
– تاكيد بر مهارتهاي فكر كردن
– تدريس ارزشها و زبان از طريق آموزش
– فراهم نمودن محيط ياد دهي – يادگيري
– فراهم كردن انواع شيوه هاي آموزشي برا ياستعدادهاي مختلف
– آگاهي دادن به اولياء در مورد آنچه در مدرسه واقع شده است .
– فراهم كردن فرصتهاي همكاري افراد جامعه با مدرسه
? اركان مدرسه هوشمند :
*محيط ياددهي – يادگيري
*اين محيط چهار حوزه را تحت پوشش خود قرار مي دهد :
الف – برنامه درسي ب – روش تدريس ج – ارزيابي د – محتوا
* مديريت : منابع و فرآيندهاي مورد نياز محيط ياددهي – يادگيري را پشتيباني و حمايت مي كند.
*مسئوليتهاي افراد و مهارتهاي مورد نياز : در اين مدرسه نقش مدير. معلم .دانش آموز و والدين تغيير خواهد كرد و با توانيي ها و دانش خود نقش مؤثري در مدرسه خواهند داشت .
*فناوري : ايجاد محيط ياددهي – يادگيري . مديريت و ارتباطات بيروني راه حل هاي مبتني بر فناوري را الزامي مي كند.
? ويژگيهاي اركان مدرسه هوشمند:
محيط ياددهي – يادگيري

الف – برنامه درسي
اصول حاكم بر برنامه درسي در اين مدرسه به شرح ذيل مي باشد :
* طراحي براي كمك به دانش آموزان براي رشد همه جانبه و متعادل
*يكپارچه سازي دانش آموزان براي رشد همه جانبه و متعادل
*يكپارچه سازي دانش . مهارتها و ارزشها از طريق برنام? درسي ( باپروژه اي نمودن فعاليتها ي مربوط به محتوا )
*نظم و تداوم در آموزش
*ايجاد نگرشها ي مناسب در استفاده از فناوري
*دسترسي همه دانش آموزان به آموزش مطلوب
? ديدگاه برنامه درسي :
*معني دار بودن : همه دانش آموزان مفاهيم آموزش را درك مي كنند تا مقصود از آموزش خود را بدانند .
* مسئوليت اجتماعي : از وضايف و مسئوليتهاي خود در جامعه آگاه مي شود . نسبت به مردم احساس مسئوليت مي كنند .
*باز خورد برنامه درسي : برنامه درسي بايد در دانش آموز مهارت و نگرش نقادانه و خلاقيت مثبت ايجاد كند .
*همه جانبه بودن : برروي رشد همه ابعاد انساني تاكيد مي كند و به دانش آموزكمك مي كند كه روابط بين موضوعات مختلف را درك كند .

جهت دیدن جزئیات بیشتر رویتحقیق در مورد مدرسه هوشمند رهبري و هدايت كلاس ” و جهت
 
پرداخت و دریافت فایل
کلیک کنید.

 

تحقیق مدرسه هوشمند, دانلود تحقیق در مورد رهبري وهدايت كلاس, مقاله در مورد رهبري وهدايت كلاس, تحقیق آماده در مورد رهبري وهدايت كلاس, پاورپوینت رهبري وهدايت كلاس, پروژه در مورد رهبري وهدايت كلاس, تحقیق در مورد رهبري وهدايت كلاس, دانلود مقاله رهبري وهدا,,,

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
فایل های دیگر