تحقیق بررسی انواع فنون تدریس

دانلود تحقیق بررسی انواع فنون تدریس 

درج شده در دسته بندی  و برچسب عمومی » آموزشی

فهرست مطالب
عنوان    صفحه
فصل اول: تعاريف و مفاهيم   
مفهوم فنون تدريس و تعاريف آن   
شرايط مربي از نظر قوانين موثر در تدريس   
وظايف عمومي مربيان از ديدگاه سازماني   
تعريف مطالعه و روش هاي آن   
فصل دوم: آيين كلاس داري   
هدف از بررسي آيين كلاس داري   
نقش انگيزه   
نقش انضباط و كنترل   
بحث انضباط شخصي و تاثير آن در كلاس داري   
فصل سومن: روش هاي كلي تدريس در نظام آموزشي   
روش هاي فعال و غير فعال و قوانين اثر و نتيجه   
هدف هاي آموزشي   
مهايت هاي فرايند تدريس   
الف) مهارت هاي پيش از تدريس- تعريف استاندارد- آشنايي با طرح درست و فوايد آن و فرم   
ب) مهارت هاي بپمن تدريس: 1- تنظيم صدا و حركات فيزيكي مربي 2- حفظ شخصيت و احترام مربي 3- فروتني و ادب 4- بيان كافي مطالب درسي 5- اجتناب از ارائه مطالب غير درسي 6- اجتناب از اختلاط موضوعات 7- كيفيت بيان مطالب   
بررسي فنون عرضه شده به كارآموز و بيان مطالب   
ارجاع اطلاعات كافي براي كارآموز   
انتظاراتي كه كارآموز از مراكز فني و حرفه اي دارد:   
تقاضا و نيازهاي عمومي و كلي در پداگوژي و نحوه برخورد با ديگران   
طريق شناخت افكار و استعدادهاي افراد   
مهارت هاي پس از تدريس   
فصل چهارم: كليات روش هاي تدريس   
1- روش هاي تدريس غير فعال- شيوه مكتبي- شيوه توضيحي- شيوه سخنراني    
2- روش هاي تدريس فعال- شيوه پرسش و پاشخ- شيوه بحث- شيوه اكتشافي   
3- شيوه يا روش اكتشافي و روش حل مسائل   
4- شيوه يا روش اكتشافي و روش حل مسائل   
بحث پاياني   
منابع و مأخذ مورد استفاده   

 
تعريف فرستنده يا مربي
مربي شخصي است كه اطلاعات علمي پراكنده را متناسب با استاندارد رشته آموزشي خود تنظيم كرده و با شيوه هاي مناسب آن را به صورت مطالب ساده و قابل درك براي كارآموز تبديل و با سرعت مناسب و در سطح استعداد او انتقال مي دهد.
حال با توجه به تعريف مربي مي توان فرق بين مربي با كتاب را مقايسه و درك نمود. يعني اينكه كتاب آنچه را كه در خود دارد چه سخت باشد و چه آسان، بدون توجه به اينكه كارآموزي كه آنرا مطالعه مي كند مي فهمد يا نه مطالب را انتقال مي دهد، ولي مربي اطلاعات كتاب را درك و مطالب سخت و نامفهوم را همانند فيلتري به كنار گذاشته و جايگزين آن مطالب ساده تر و قابل درك و فهم كارآموز به كار مي برد.

شرايط مربي از نظر قوانين موثر در تدريس
1-    داشتن علاقه به رشته آموزشي خود
2-    داشتن صبر و حوصله در جهت انتقال اطلاعات
3-    تسلط كامل به علوم فني مورد نياز
4-    توانايي ايجاد نظم و انضباط در محيط آموزشي
5-    داشتن فن بيان مناسب
6-    توانايي ايجاد روابط خود و صميمي با كارآموزان
در چه شرايطي مربي مي تواند اطلاعات علمي خود را به كار آموز موثرتر انتقال دهد؟
1-    كارآموز به او اطمينان و اعتبار را در نظر داشته باشد.
2-    داشتن نظم و انضباط در كلاس آموزش.
3-    داشتن فن باين تن صداي مربي بسيار تاثير گذار است.
4-    توجه كردن مربي به افراد كم توجه و يا بي توجه.
5-    توجه به سطح اطلاعاتي كارآموزان و ميزان استعداد و توانايي آنها.
6-    پرهيز از ايجاد سدهاي ارتباطي.
7-    از نظر (مادي- معنوي- امنيت شغلي و ايمني) تامين باشد.
كارآموز در چه شرايطي مفاهيم آموزشي را بهتر درك مي نمايد؟
1-    داشتن علاقه و انگيزه و شناخت و درك علت فراگيري رشته آموزشي.
2-    فراهم بودن عوامل رفاهي (نور- گرما- سرما- صدا- زاويه ديد كارآموز نسبت به مربي و كلاس به صورتي قرار گيرد كه همه شاگردان قادر به ديدن و شنيدن حرفهاي او باشند)
3-    نياز بازار كار به حرفه آنها.
4-    آمادگي روحي و جسم و داشتن استعداد اوليه
5-    برخورد مناسب استاد.
6-    توضيح كامل و توجيه در مورد برنامه يا رشته آموزشي

جهت دیدن جزئیات بیشتر رویتحقیق بررسی انواع فنون تدریس ” و جهت
 
پرداخت و دریافت فایل
کلیک کنید.

 

تحقیق فنون تدریس, دانلود تحقیق در مورد فنون تدریس, مقاله در مورد فنون تدریس, تحقیق آماده در مورد فنون تدریس, پاورپوینت فنون تدریس, پروژه در مورد فنون تدریس, تحقیق در مورد فنون تدریس, دانلود مقاله فنون تدریس, آموزش , پرورش , تدریس, فنون تدریس

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
فایل های دیگر