پروپوزال رشته زبان و ادبيات فارسي

دانلود پروپوزال رشته زبان و ادبيات فارسي 

درج شده در دسته بندی  و برچسب عمومی » پروپوزال

پروپوزال رشته زبان و ادبيات فارسي
( مناسب برای درس روش تحقیق مقطع کارشناسی ارشد )

این فایل یک نمونه پروپوزال آماده و تکمیل شدهٔ رشته زبان و ادبيات فارسي، می‌ باشد که طبق اصول و استانداردهای پروپوزال نویسی نگارش شده است.

فهرست مطالب :
عنوان پروپوزال
جدول اطلاعات مربوط به اساتيد مشاور
جدول اطلاعات مربوط به پروپوزال
تعریف مساله
بیان مساله
اهداف تحقیق
سوال های اصلی تحقیق
پیشینه تحقيق
ضروت انجام تحقيق
فرضيه های تحقیق
روش انجام تحقيق
منابع تحقیق
و …

در ادامه  به بخشی از این پروپوزال می‌پردازیم:
بيان مسئله(شامل تشريح ابعاد، حدود مسئله، معرفي دقيق آن، بيان جنبه هاي مجهول و مبهم، متغيرهاي مربوط به سئوالات تحقيق، منظور تحقيق). به نظر مي رسد كه گفتگوهاي تاريخ بيهقي مانند هر كتاب ديگر كليد گشايش بسياري از مشكلات و بيانگر مسائل بسياري از اوضاع اجتماعي و درباري و نظامي،… باشد.
وـ سوابق مربوطه: (بيان مختصر سابقه تحقيقات انجام شده پيرامون موضوع و نتايج حاصل شده در داخل و خارج و نظرهاي علمي موجود در رابطه با مسئله) قطعا درباره تاريخ بيهقي مرحوم فياض و استاد خطيب رهبر و نيز در يادنامه بيهقي داد سخن داده اند.اينك در صدد هستيم تا جزئي را (كه گفتگو باشد) مورد توجه قرار دهيم.
1- الف ـ تحقيق بنيادي: تحقيقي است كه به كشف ماهيت اشياء، پديده ها و روابط بين متغير ها، اصول، قوانين و ساخت يا آزمايش تئوريها و نظريه ها پرداخته و به توسعه مرزهاي دانش رشته علمي كمك مي كند.
 ب ـ تحقيق نظري: تحقيقي است كه نوعاً بنيادي بوده و از روش هاي استدلال و تحليل عقلاني استفاده نموده و بر پايه مطالعات كتابخانه ای انجام مي شود.
√ج ـ تحقيق كاربردي: تحقيقي است كه با استفاده از نتايج تحقيقات بنيادي به منظور بهبود و به كمال رساندن رفتارها، روشها، ابزارها، وسايل، توليدات، ساختارها و الگوهاي مورد استفاده جوامع انساني انجام مي شود.
د ـ تحقيق عملي:  تحقيقي است كه با استفاده از نتايج تحقيقات بنيادي و با هدف رفع مسائل و مشكلات جوامع انساني انجام مي پذيرد.
ز ـ اهداف تحقيق: ( شامل اهداف علمي، كاربردي و ضرورت هاي خاص انجام تحقيق ) كاربردي
ح ـ در صورت داشتن هدف كاربردي بيان نام بهروران: ( اعم از موسسات آموزشي و پژوهشي و دستگاههاي اجرائي و غيره )
تمام اهل مطالعه، علاقه مندان به تاريخ، دانشجويان و دانش آموزان خصوصا پيوستگان به ادبيات تاريخي، از كاربران اين تحقيق به شمار مي روند.
ط ـ جنبه جديد بودن و نوآوري طرح:
تا جايي كه مي دانيم اين مورد يعني گفتگو در تاريخ بيهقي به صورت مشروح مورد توجه واقع نشده است.
5-  روش كار:
الف ـ نوع روش تحقيق:
ابتدا تعريف گفتگو را از كتابهاي دستور زبان فارسي به دست مي آوريم. سپس به تاريخ بيهقي مراجعه كرده و گفتگوها را از هر نوع كه باشد( گفتگوي شاهان با ديگران، گفتگوي پادشاه با خواص، گفتگوي پادشاه با عوام، گفتگوي خواص با همديگر، گفتگوي عوام با همديگر و مقامات و پادشاه و …) وارد فيش مي نمائيم. سپس گفتگوها را دسته بندي كرده و در فصول متفاوت در پايان نامه كنار هم مي نشانيم.

توضیحات مربوط به این پروپوزال :
– این پروپوزال کاملا استاندارد میباشد و مطابق اصول پروپوزال نویسی نگارش شده است
– مناسب جهت ارائه برای درس روش تحقیق مقطع کارشناسی ارشد.
– مناسب برای دانشجویانی که می‌خواهند با نگارش صحیح پروپوزال نویسی در مقطع کارشناسی ارشد آشنا شوند.
فرمت فایل : Word قابل ویرایش

جهت دیدن جزئیات بیشتر رویپروپوزال رشته زبان و ادبيات فارسي ” و جهت
 
پرداخت و دریافت فایل
کلیک کنید.

 

دانلود پروپوزال رشته زبان و ادبيات فارسي, پروپوزال آماده زبان و ادبيات فارسي, دانلود پروپوزال آماده رشته زبان و ادبيات فارسي, نمونه پروپوزال آماده برای رشته زبان و ادبيات فارسي, پاورپوینت پروپوزال زبان و ادبيات فارسي, پروپوزال زبان و ادبيات فارسي, را,,,

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
فایل های دیگر