پروپوزال رشته اقتصاد کشاورزی گرايش اقتصاد منابع طبیعی و محیط زیست

دانلود پروپوزال رشته اقتصاد کشاورزی گرايش اقتصاد منابع طبیعی و محیط زیست 

درج شده در دسته بندی  و برچسب عمومی » پروپوزال

پروپوزال رشته اقتصاد کشاورزی
( مناسب برای درس روش تحقیق مقطع کارشناسی ارشد )

این فایل یک نمونه پروپوزال آماده و تکمیل شدهٔ رشته اقتصاد کشاورزی ، می‌ باشد که طبق اصول و استانداردهای پروپوزال نویسی نگارش شده است.

فهرست :
عنوان پروپوزال
جدول اطلاعات مربوط به اساتيد مشاور
جدول اطلاعات مربوط به پروپوزال
تعریف مساله
بیان مساله
اهداف تحقیق
سوال های اصلی تحقیق
پیشینه تحقيق
ضروت انجام تحقيق
فرضيه های تحقیق
روش انجام تحقيق
منابع تحقیق
و …

در ادامه  به بخشی از این پروپوزال می‌پردازیم:
بيان مسأله اساسي تحقيق به طور كلي (شامل تشريح مسأله و معرفي آن، بيان جنبه‏هاي مجهول و مبهم، بيان متغيرهاي مربوطه و منظور از تحقيق) :
نوسانات قیمت نفت اصلی ترین منبع نوسانات اقتصادی کشورهای تولید کننده نفت است. افزایش ناگهانی قیمت نفت بعد از سال 1973 تاثیرات مهمی بر اقتصاد کشورهای صادر کننده نفت گذاشت، به طوری که در این دوره درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت به شدت افزایش یافت و باعث رشد سریع قیمت ها، نرخ های دستمزد و واردات در این کشورها گردید. کاهش قیمت نفت نیز سبب کاهش درآمدهای ارزی و کاهش واردات در کشورهای صادر کننده نفت می شود، افت شدید تولید را در پی دارد و موجب رکود تورمی و کاهش عرضه در این کشورها می گردد (عصاری و همکاران، 1389). وابستگی رو به ازدیاد فعالیت های اقتصادی کشور به درآمدهای حاصل از صدور نفت خام و نیز بازار جهانی نسبتا بی ثبات نفت که شدیدا تحت تاثیر تحولات بین المللی قرار دارد، اقتصاد کشور را همواره در معرض ضربات ناشی از تغییرات ناگهانی درآمدهای نفتی اعم از تکانه های قیمتی و یا درآمدی نفت قرار داده است (ابراهیمی و شکری، 1390). در دهه های گذشته اقتصاد کشور تکانه های متعددی را تجربه کرده است. تکانه های نفتی مهمترین تکانه هایی بود که متغیرهای کلان کشور را تحت تاثیر قرار داده است. تکانه های نفتی سال های 1352، 1353، 1358، 1368، 1379 و 1387 به علت افزایش قیمت نفت (تکانه مثبت) به وقوع پیوسته است و تکانه نفتی سال های 66-1365 به دلیل کاهش شدید قیمت نفت (تکانه منفی) رخ داد. به دلیل وابستگی عمده درآمدها و بودجه های سالانه به درآمدهای حاصل از فروش و صادرات نفت، تکانه های نفتی مثبت و منفی تاثیر زیادی بر متغیرهای کلان اقتصادی در ایران دارد.
برای بررسی بهتر روند قیمت مواد غذایی در ایران وقیمت جهانی نفت، نرخ رشد دو سری قیمت در دوره 87-1355 ارائه شده است. طبق آنچه قابل مشاهده است قیمت نفت در سال های مورد بررسی نرخ های رشد منفی و مثبت بزرگی تجربه کرده است. نرخ های مثبت بیش از 60 درصد و نرخ های منفی بالاتر از 40 درصد بیانگر نوسانات شدید قیمت نفت در این دوره است.)ترکمانی و همکاران،1388)
قیمت موادغذایی با اینکه نرخ های رشد متفاوت و نوسان داری داشته است اما در هیچ دوره ای نرخ رشد منفی دیده نمی شود و در همه سال ها شاخص قیمت رو به افزایش بوده است.  هر چند در برخی سال ها نرخ رشد، پایین تر بوده است. برسی روند نرخ رشد دو سری قیمت نیز نشان می دهد که در اغلب دوره ها با نوسان قیمت نفت، شاخص قیمت مواد غذایی نیز نوسان های متناسبی داشته است. هر چند که نوسانات قیمت مواد غذایی ملایم تر بوده است. در سال 1374 نرخ رشد قیمت مواد غذایی 60 درصد بوده که به طور مشهودی متفاوت از روند قیمت نفت است. این امر را می توان ناشی از تورم 49 درصدی دانست که در سال 1374 در اقتصاد کشور رخ داد.
درد سرسام آور افزایش قیمت جهانی نفت و افزایش قیمت مواد غذایی در سال های اخیر، توجه سیاستگذاران را به خود جلب کرده است. و موج اخیر این قیمت ها توجه بیش از پیش تحلیل گران دولتی و موسسه های پژوهشی بین المللی خصوصی را برانگیخته است. از این رو تاثیر قیمت نفت بر قیمت مواد غذایی از دیدگاه های مختلف مورد مطالعه قرار گرفته است (الوم، 2011). الوم در مطالعه خود بیان می کند که به دلیل مصرف گسترده انرژی در بخش کشاورزی، قیمت نفت ارتباط مستقیم با افزایش کالاهای کشاورزی دارد. زمانی که قیمت نفت افزایش می یابد قیمت نهاده های کشاورزی نیز افزایش می یابد و در نهایت منجر به افزایش قیمت کالاهای کشاورزی خواهد شد.

توضیحات مربوط به این پروپوزال :
– این پروپوزال کاملا استاندارد میباشد و مطابق اصول پروپوزال نویسی نگارش شده است
– مناسب جهت ارائه برای درس روش تحقیق مقطع کارشناسی ارشد.
– مناسب برای دانشجویانی که می‌خواهند با نگارش صحیح پروپوزال نویسی در مقطع کارشناسی ارشد آشنا شوند.
فرمت فایل : Word قابل ویرایش

جهت دیدن جزئیات بیشتر رویپروپوزال رشته اقتصاد کشاورزی گرايش اقتصاد منابع طبیعی و محیط زیست ” و جهت
 
پرداخت و دریافت فایل
کلیک کنید.

 

دانلود پروپوزال رشته اقتصاد کشاورزی , پروپوزال آماده اقتصاد کشاورزی , دانلود پروپوزال آماده رشته اقتصاد کشاورزی , نمونه پروپوزال آماده برای رشته اقتصاد کشاورزی , پاورپوینت پروپوزال اقتصاد کشاورزی , پروپوزال اقتصاد کشاورزی , رایگان , روش تحقیق , پروپو,,,

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
فایل های دیگر