پروپوزال رشته آمار

دانلود پروپوزال رشته آمار 

درج شده در دسته بندی  و برچسب عمومی » پروپوزال

این فایل یک نمونه پروپوزال آماده و تکمیل شده رشته آمار، می‌ باشد که طبق اصول و استانداردهای پروپوزال نویسی نگارش شده است.
( مناسب برای درس روش تحقیق مقطع کارشناسی ارشد )

فهرست :
عنوان پروپوزال
جدول اطلاعات مربوط به اساتيد مشاور
جدول اطلاعات مربوط به پروپوزال
تعریف مساله
بیان مساله
اهداف تحقیق
سوال های اصلی تحقیق
پیشینه تحقيق
ضروت انجام تحقيق
فرضيه های تحقیق
روش انجام تحقيق
منابع تحقیق
و …

در ادامه  به بخشی از این پروپوزال می‌پردازیم:

5ـ بیان مسئله (تشریح ابعاد، حدود مسئله، معرفی دقیق مسئله، بیان جنبه های مجهول و مبهم و متغیرهای مربوط به پرسش های تحقیق، منظور تحقیق)
یکی از ابزارهای اقتصادی موجود در سیستم‌های تولید و انتقال انرژی الکتریکی امروزی، بازارهای انرژی الکتریکی  می‌باشد. نهادهای مختلف سیستم‌های قدرت، از تولیدکننده تا مصرف‌کننده، با مشارکت در بازارهای برق در پی افزایش درآمدها و کاهش هزینه‌های خود هستند. حرکت نهادهای انرژی از مالکیت دولتی به سمت تملک شخصی انگیزه‌های لازم جهت بهینه‌سازی عملکرد تجهیزات موجود در شبکه‌های قدرت را افزایش داده است. این شرایط جدید در کنار وجود بازارهای انرژی الکتریکی باعث بهبود راندمان کلی سیستم قدرت شده و از منابع انرژی تجدید ناپذیر مورداستفاده در تولید انرژی الکتریکی محافظت بیشتری به عمل می‌آورد.
به دلیل ماهیت آنی انرژی الکتریکی که باید در لحظه‌ی تولید، مصرف شود، بازارهای انرژی الکتریکی در بازه‌های زمانی مختلفی شروع شده و خاتمه می‌یابند. به‌عنوان‌مثال می‌توان به بازارهای آتی ، بازارهای روز بعد  و بازار تنظیم  اشاره کرد. کالاهای موجود در این بازار هم به‌صورت انرژی الکتریکی و هم به‌صورت خدمات جانبی  ارائه می‌گردند. خدمات جانبی ارائه‌شده در این بازار می‌توانند به‌صورت قراردادهایی منعقدشده و خدماتی نظیر تولید یا مصرف توان راکتیو، کنترل ولتاژ، کنترل فرکانس، و امثالهم را ارائه دهند.
در این میان، واسطه‌هایی نیز برای افزایش رونق بازار شروع به فعالیت کرده‌اند که مهم‌ترین آن‌ها تجمیع کننده‌ها  هستند. این واسطه‌ها ازیک‌طرف با تولیدکننده‌ها قرارداد خرید انرژی بسته و از سوی دیگر با مصرف‌کننده‌ها قراردادهای فروش منعقد می‌کنند. علاوه بر رونق دادن به بازار، تجمیع کننده‌ها وظیفه‌ی مهم دیگری نیز ایفا می‌کنند که همانا کاهش ریسک ناشی از مبادله‌ی انرژی در بازار انرژی الکتریکی است. درواقع تجمیع کننده‌ها در ازاء کاهش ریسک طرف‌های قرارداد خود، مقداری پول از آن‌ها می‌گیرند. این ریسک به علت تغییرات لحظه‌ای قیمت انرژی الکتریکی در بازار می‌باشد.
از سوی دیگر امروزه به دلیل نگرانی‌های موجود در ارتباط با محدودیت منابع انرژی تجدید ناپذیر، استفاده از روش‌های نوین جهت تولید انرژی الکتریکی موردتوجه شدید قرار گرفته است. این مسئله زمانی بیشتر قوت گرفت که از طرف دولت‌ها، یارانه‌ها و وام‌های جالب‌توجهی بدین منظور اختصاص داده شد. در اتحادیه‌ی اروپا طرحی با نام 202020 به اجرا در آمده که در آن مصوب شده که تا سال 2020 مقدار 20% از انرژی الکتریکی از منابع تجدید پذیر  تولید شود. در ایالات‌متحده این طرح از این هم جالب‌تر بوده و برآورد شده که تا سال 2020 مقدار 33% از انرژی الکتریکی توسط منابع تجدید پذیر تولید شود.
از مهم‌ترین منابع تولید توان تجدید پذیر، انرژی بادی می‌باشد. با توجه به قدمت بیشتر این تکنولوژی در سطوح کلان، امروزه از توربین‌های بادی بیشتر از سایر روش‌ها برای تولید توان از منابع تجدید پذیر انرژی استفاده می‌شود. هرچند به علت ظرفیت بیشتر تولید توان الکتریکی از خورشید، برآورد می‌شود که در سال‌های آتی با پیشرفت تکنولوژی ساخت پنل‌های خورشیدی  (علی‌الخصوص درزمینه‌ی راندمان آن‌ها)، پنل های خورشیدی سهم بیشتری از تولید توان از منابع تجدید پذیر را به خود اختصاص دهند.
مشکل اصلی منابع تولید توان بادی، وجود عدم قطعیت‌های ناشی از تغییرات ناگهانی سرعت باد می‌باشد. برای کاهش این عدم قطعیت‌ها در شبکه، راهکارهای مختلفی ارائه‌شده که از آن جمله می‌توان به بهبود روش‌های پیش‌بینی سرعت باد، تعیین استراتژی بهینه‌ی مشارکت منابع بادی در بازارهای انرژی الکتریکی (جهت کاهش عدم قطعیت‌ها)، و استفاده از منابع قابل‌کنترل (مانند باتری‌ها) در کنار منابع بادی اشاره کرد.
به دلیل تفاوت‌های ذاتی بازارهای برق با سایر بازارهای کالا، اهمیت تعیین استراتژی مناسب جهت پیشنهاد قیمت خریدوفروش انرژی دارای اهمیت دوچندان می‌باشد. این مسئله مخصوصاً زمانی که عدم قطعیت‌های موجود زیاد می‌شوند، مهم‌تر خواهد بود. به‌عنوان مالک بهره‌برداری یک نیروگاه بادی، به دلیل وجود عدم قطعیت‌های فراوان در پیش‌بینی باد، بایستی استراتژی بهینه‌ی قیمت دهی در بازارهای روز بعد به‌طور بهینه مشخص گردد.
در این پایان‌نامه از فرایندهای پاسخ تقاضا  برای کاهش ریسک ناشی از قیمت دهی تولیدکننده‌های بادی و افزایش سوددهی آن‌ها استفاده‌شده است. بدین‌صورت که قراردادهای پاسخ تقاضا با تجمیع کننده‌ها بسته می‌شود تا تغییرات ناگهانی و نامطلوب انرژی بادی را بتوان تا حد امکان کاهش داد. این فرآیند به‌صورت دومرحله‌ای انجام می‌گیرد. مرحله‌ی اول در بازار روز بعد اتفاق می‌افتد و مرحله‌ی دوم در بازار تنظیم. در مرحله‌ی اول قراردادهای کلی مبادله‌ی انرژی برای روز بعد منعقدشده و در مرحله‌ی دوم با خرید یا فروش توان تولیدی طبق قراردادهای برنامه‌های پاسخ تقاضا، تغییرات تولید توان بادی جبران می‌گردد. قراردادهای منعقدشده بین تولیدکننده‌ی توان بادی و تجمیع کننده به دو صورت ثابت  و منعطف  بسته می‌شوند. در قرارداد ثابت، حجم انرژی مبادله شده و قیمت آن ثابت است ولی در قرارداد منعطف تولیدکننده‌ی توان بادی می‌تواند با انتخاب یکی از گزینه‌ های موجود، مقدار توان مبادله شده را در لحظه مشخص کند.
برای مدل کردن ریسک در این مسئله از اندیس ارزش در خطر شرطی  (CVaR) استفاده خواهد شد. نهایتاً مسئله مذکور به‌صورت یک مسئله‌ی برنامه‌ریزی تصادفی ترکیبی خطی  مدل و توسط روش‌های بهینه‌سازی ریاضی قابل حل است. از مهم‌ترین این روش‌ها می‌توان به روش شاخه و کران  و یا روش سیمپلکس  اشاره کرد. به دلیل قابلیت‌های بالای نرم‌افزار GAMS در حل این‌گونه مسائل، این مسئله در محیط نرم‌افزار GAMS کد نویسی و حل خواهد شد.
به‌طور خلاصه می‌توان گفت در این پایان‌نامه، هدف تعیین استراتژی بهینه‌ی پیشنهاد قیمت و انعقاد قرارداد در بازار روز بعد و بازار لحظه‌ای توسط تولیدکننده‌ی توان بادی با تجمیع کننده‌ها می‌باشد که در آن از برنامه‌های پاسخ تقاضا استفاده خواهد شد.

توضیحات مربوط به این پروپوزال :
– این پروپوزال کاملا استاندارد میباشد و مطابق اصول پروپوزال نویسی نگارش شده است
– مناسب جهت ارائه برای درس روش تحقیق مقطع کارشناسی ارشد.
– مناسب برای دانشجویانی که می‌خواهند با نگارش صحیح پروپوزال نویسی در مقطع کارشناسی ارشد آشنا شوند.
فرمت فایل : Word قابل ویرایش

جهت دیدن جزئیات بیشتر رویپروپوزال رشته آمار ” و جهت
 
پرداخت و دریافت فایل
کلیک کنید.

 

دانلود پروپوزال رشته آمار, پروپوزال آماده آمار, دانلود پروپوزال آماده رشته آمار, نمونه پروپوزال آماده برای رشته آمار, پاورپوینت پروپوزال آمار, پروپوزال آمار, رایگان , روش تحقیق , پروپوزال پر شده رشته آمار, دانلود پروپوزال آمار, پروپوزال تکمیل شده در ,,,

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
فایل های دیگر