پروپوزال رشته نقشه برداری

دانلود پروپوزال رشته نقشه برداری 

درج شده در دسته بندی  و برچسب عمومی » پروپوزال

پروپوزال رشته نقشه برداری

این فایل یک نمونه پروپوزال آماده و تکمیل شده رشته نقشه برداری، می‌ باشد که طبق اصول و استانداردهای پروپوزال نویسی نگارش شده است.
( مناسب برای درس روش تحقیق مقطع کارشناسی ارشد )

فهرست :
عنوان پروپوزال
جدول اطلاعات مربوط به اساتيد مشاور
جدول اطلاعات مربوط به پروپوزال
تعریف مساله
بیان مساله
اهداف تحقیق
سوال های اصلی تحقیق
پیشینه تحقيق
ضروت انجام تحقيق
فرضيه های تحقیق
روش انجام تحقيق
منابع تحقیق
و …

در ادامه  به بخشی از این پروپوزال می‌پردازیم:
1-    بیان مسأله:
 در دوران انقلاب صنعتی مکان‌گزینی صنایع بر پایه عوامل طبیعی، ملاحظات اقتصادی و امکانات حمل و نقل انجام می‌گرفت اما با بروز عوارض منفی ناشی از توسعه صنعتی در شهرهای اروپا اقدام‌هایی به منظور نظارت بر توسعه صنایع و‌حفظ سلامت و بهداشت شهروندان آغاز شد. مفهوم منطقه‌بندی در شهرسازی، ابتدا در اوایل قرن بیستم درآمریکا و اروپا به وجود آمد، سپس به عنوان‌یکی‌از اصول‌طرح‌های‌جامع شهری به سرعت در سراسر جهان‌گسترش پیدا کرد. اساس منطقه بندی در آغاز بر‌جدایی‌سازی فعالیت های ناسازگار از‌جمله فعالیت‌های صنعتی از نواحی مسکونی استوار بوده اما در‌چند دهه اخیر این ضوابط متحول شده و به طور‌کلی بر مبنای سه دیدگاه عمده شامل: ١) دیدگاه اقتصادی ٢) دیدگاه کارکردی (‌نظریه جداسازی صنایع‌) ٣) دیدگاه توسعه پایدار، با مفهوم ایجاد آشتی میان صنعت و شهر مطرح شداست.
امروزه با تاکید بر دیدگاه سوم به جای سیاست های افراطی طرد صنایع از شهرها، بیشتر سیاست هایی موردحمایت قرارمی گیرد که پیرامون تعدیل مشکلات ناشی از صنایع و انطباق هرچه بیشتر فعالیت آنها با نیاز اقتصادی ـ اجتماعی فضایی شهرها قرار دارد. از جمله این سیاست ها، علاوه بر سیاست گسترده نظام نظارت بر عملکرد صنایع‌، می توان از ایجاد مجتمع‌های جدید صنعتی و تقویت طراحی شهری و تکامل معماری صنعتی یاد کرد.
در حال حاضر، یکی از مهم ترین مشکلات موجود در شهرهای کشور ما نیز استقرار نامناسب فعالیت‌های صنعتی در میان سایر کاربری‌های شهری می‌باشد به نحوی که فعالیت های این واحد ها موجب ایجاد انواع آلودگی و مزاحمت برای شهر و شهرنشینان شده و حل آن به برنامه ریزی و مدیریت در زمینه مکان یابی و ساماندهی صنایع نیاز دارد.‌نگاهی به روند توسعه استقرار صنایع در شهر‌های ایران نشان می دهد که این روند ازیک طرف به تحولات کلی توسعه شهر نشینی و شهر سازی بستگی دارد و از طرف دیگر تابع قوانین ، تشکیلات و‌ عملکرد نهادهای مختلفی است که با اهداف و وظایف گوناگون در امر مکانیابی و ساماندهی صنایع و خدمات دخالت دارند . از این رو دو ویژگی غالب در استقرار صنایع در شهر های ایران مشهود است ، یکی توسعه شهری شتاب زده که باعث پیدایش پدیده دفع و جذب صنایع و خدمات مزاحم از بافت‌های شهری و اشتغال مجدد آن شده است و دوم تنوع و تعدد واحدهای کوچک، بدین معنا که بیشترین صنایع مزاحم در شهرهای ایران به عملکرد واحدهای کوچک تولیدی و خدماتی مربوط می شود تا به صنایع بزرگ‌. نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که این مشاغل در دل بافت مسکونی شهر ایجاد شده و گسترش یافته و این گسترش به صورت پراکنده است و تجمیع لازم را ندارد و این امر مشکلات زیادی را برای ساکنان بافت مسکونی و کل شهر به وجود آورده که از جمله این مشکلات می توان به مواردی مانند ایجاد سروصدا ، سد معبر‌، پخش ذرات‌، بوی نامطبوع‌، ایجاد دود و آلودگی های شیمیایی و… اشاره کرد.
با وجود همه مشکلاتی‌که‌کاربری‌صنایع و‌خدمات کارگاهی در شهر شیراز به وجود آوردند هنوز اقدام مناسبی در جهت ساماندهی آنها صورت نگرفته است .تنهادرسال های اخیر، اقداماتی در زمینه انتقال آنها به بیرون از شهر انجام پذیرفته است. که بیشتر این مکان گزینی‌ها در‌ روستاهای اطراف شیراز صورت گرفته است که با وجود کاربری‌هایی مانند مسکونی وباغات اطراف آن این مکان گزینی طبق اصول و‌معیار های کاربری اراضی شهری نیست که این امر ضررورت ساماندهی فضایی صنایع و خدمات کارگاهی را در این شهر آشکار می‌سازد.
پایان نامه حاضر تحت عنوان‌مکان یابی کاربری‌های ناسازگار صنعتی و‌کارگاهی با استفاده از سیستم اطلاعات مکانی با هدف دستیابی به راهبردها و معیارهایی که به شناخت و طبقه بندی صنایع وکارگاه در شهر شیراز از نظر آلودگی ومزاحمت، انجام پذیرفته است و در پی طراحی مکانی برای استقرار این نوع خدمات در جایی که کمترین آلودگی و مزاحمت را برای ساکنین شهر فراهم اورد می باشد و رویکرد اصلی آن معطوف به شناخت سه جنبه اساسی زیر می باشد :
الف ـ شناخت جوانب اقتصادی– اجتماعی– کالبدی و زیست محیطی گسترش صنعت در شهر
ب ـ  تدوین روش ها و ارائه راهکارهای واقع بینانه جابجایی و ساماندهی صنایع
د-مکان مناسب برای استقرار این نوع خدمات

توضیحات مربوط به این پروپوزال :
– این پروپوزال کاملا استاندارد میباشد و مطابق اصول پروپوزال نویسی نگارش شده است
– مناسب جهت ارائه برای درس روش تحقیق مقطع کارشناسی ارشد.
– مناسب برای دانشجویانی که می‌خواهند با نگارش صحیح پروپوزال نویسی در مقطع کارشناسی ارشد آشنا شوند.
فرمت فایل : Word قابل ویرایش

جهت دیدن جزئیات بیشتر رویپروپوزال رشته نقشه برداری ” و جهت
 
پرداخت و دریافت فایل
کلیک کنید.

 

دانلود پروپوزال رشته نقشه برداری, پروپوزال آماده نقشه برداری, دانلود پروپوزال آماده رشته نقشه برداری, نمونه پروپوزال آماده برای رشته نقشه برداری, پاورپوینت پروپوزال نقشه برداری, پروپوزال نقشه برداری, رایگان , روش تحقیق , پروپوزال پر شده رشته نقشه برد,,,

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
فایل های دیگر