پروژه حقوق و دستمزد کامل به همراه فایل اکسل

دانلود پروژه حقوق و دستمزد کامل به همراه فایل اکسل 

درج شده در دسته بندی  و برچسب علوم انسانی » حسابداری

مقدمه
با توسعه و گسترش سازمان ها وموسسات صنعتي و بازرگاني در جوامع مختلف دامنه بهره گيري از علوم مالي به نحو قابل ملاحظه اي افزايش يافته است.استقرار و اموزش سيستم حقوق و دستمزد جزء فعاليتهاي ضروري مي باشدكه بر پايه ان نيروي انساني در سازمان ها شكل مي گيرد.
از زماني كه فرد به اجتماعي زندگي كردن روي اورده به وسيله كار كردن هزينه زندگي خود و خانواده اش را تامين كرده از همين منظر مفاهيم كارگر و كارفرما «دريافت و پرداخت»تحقق يافته است.از طرفي بدون شك حقوق و دستمزد يكي از مهم ترين تدابيري است كه به جهت انگيزش كاركنان در سازمان به كار گرفته مي شود زيرا به عنوان يك ابزار اساسي براي رفع نياز هاي اوليه و ثانويه در سلسله مراتب نياز هاي انساني مي باشد.بنا براين حقوق و دستمزد مهمترين مسئله است كه توجهشاغلان را در مسير زندگي كاري به خود مشغول مي دارد.امروزه مديريت حقوق و دستمزد يكي از مسائل پيچيده و فوق العادهبا اهميت سازمان ها مي باشد و يكي از وظايف عمده مديريت حقوق و دستمزد طراحي و اجرايي سيستم هاي جبران خدمت يا حقوق و مزايا است.
حقوق عبارت است از «مقرري ثابتي كه معمولا به طور ماهيانه به كارمندان پرداخت مي شود. و دستمزدبه مزد ساعتي يا روزانه كارگران اطلاق مي شود. از طرف ديگر عبارتند از وجه نقد يا هر گونه مزاياي غير نقدي و يا مجموع انها كه كاركنان در مقابل انجام كار از كارفر ما دريافت مي دارند.
نظام پرداخت فعاليتي است كه سازمان ها از طريق ان كار افراد را ارزيابي مي كنند تا پاداش هاي پولي و غير پولي مستقيم و غير مستقيم را در چهار چوب مقررات قانوني و توانايي پرداخت مزد ميان انان توزيع كنند.
اهداف كنترل هاي داخلي حسابداري حقوق ودستمزد به شرح زيراست :
1- كاركنان با حقوق و دستمزد و مزايايي كه مديريت شركت تعيين مي نمايد ، استخدام شده وبه فعاليت خود در شركت ادامه دهد (مديريت شركت ممكن است همان هيئت مديره باشد . تصميمات مديريت شركت ممكن است كلي و يا در موارد خاصي براي كاركنان بخصوصي باشد .
2- كسورات از حقوق و دستمزد و مزايا بر اساس مقررات جاري مملكتي و تصويبات هيئت مديره به طور صحيح محاسبه شده وبه اشخاص ذينفع (سازمانهاي مربوطه ) پرداخت مي گردد .
3-پرداخت حقوق و دستمزد ومزايا فقط به كاركنان شركت و با نرخ هاي مصوبه در قبال خدمات ارائه شده ( ساعات كاركرد ، قطعات توليدي ، كميسيون فروش و غيره ) كه به تاييد مقامات مسئول شركت رسيده ، صورت گيرد .
4- حقوق و دستمزد و مزاياي ناخالص ، كسورات و حقوق و دستمزد و مزاياي خالص بر اساس نرخ هاي مصوب يا نرخ هاي قانوني و با توجه به خدمتا اراده شده به نحو صحيح محاسبه شود .
5- هزينه هاي حقوق دستمزد و مزايا و بدهي هاي مربوطه به نحو صحيح انباشته ، طبقه بندي و در حسابها در دوره مالي مربوطه خلاصه و منعكس شود .
6- سوابق و مدارك مربوط به كاركنان ، ليست هاي حقوق و دستمزد و سوابق مربوط به كار (كارت ساعات كاركرد و غيره ) در فواصل زماني معقولي با يكديگر مقايسه شود تا اشتاباهات احتمالي به موقع كشف و تصحيح گردد .
7- حقوق و دستمزد و مزاياي خالص و كسورات در موعد مقرر به كاركنان و سازمانهاي مربوطه پرداخت گردد.
8- وظايف به نحوي بين كاركنان شركت تقسيم شود كه يك شخص نتواند در موقعيتي قرار داشته باشد كه بتواند در جريان عادي انجام وظائف خود اشتباهات و سو استفاده هايي را انجام داده و روي آنها سرپوش بگذارد (منظو ر كاركناني است كه به نحوي با حقوق و دستمزد رابطه دارند .) …

تـوضـیـحــاتِ فـایــل :

جهت دیدن جزئیات بیشتر رویپروژه حقوق و دستمزد کامل به همراه فایل اکسل ” و جهت
 
پرداخت و دریافت فایل
کلیک کنید.

 

پروژه حقوق و دستمزد , تحقیق در مورد پروژه حقوق و دستمزد , دانلود تحقیق پروژه حقوق و دستمزد , دانلود رایگان تحقیق پروژه حقوق و دستمزد , پروژه پروژه حقوق و دستمزد , مقاله پروژه حقوق و دستمزد , تحقیق حسابداری در مورد پروژه حقوق و دستمزد , پروژه در مورد ,,,

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
فایل های دیگر