پاورپوینت نقش آجر در معماری

دانلود پاورپوینت نقش آجر در معماری 

درج شده در دسته بندی  و برچسب فنی و مهندسی » معماری

دانلود پاورپوینت با موضوع آجر،
با فرمت ppt و در 98 اسلاید قابل ویرایش

بخشی از پاورپوینت :
تاریخچه
آجر از قدیمی ترین مصالح ساختمانی است که قدمت آن بنا به عقیده برخی از باستان شناسان به ده هزار سال پیش می رسد.در ایران بقایای کوره های سفال پزی و آجر پزی در شوش و سیلک کاشان که تاریخ آنها به هزاره چهارم پیش از میلاد می رسد پیدا شده است. همچنین نشانه هایی از تولید و مصرف آجر در هندوستان به دست آمده که حاکی از سابقه شش هزار ساله آجر در آن کشور است وازه آجر بابلی و نام خشت هایی بوده که بر روی آنها منشورها قوانین و نظایر آنها را می نوشتند گمان می رود نخستین بار از پخته شدن خاک دیواره ها و کف اجاق ها به پختن آجر پی برده اند .
به اعتقاد باستان شناسان، اولین بار آجر در سرزمین بین النهرین تهیه شده است. به هر صورت باید آجر پس پیدایش آتش و در نواحی كه معادن سنگ وجود نداشته اند اختراع شده باشد. نمونه های زیبا و باعظمت كاربرد آجر در معماری ایران باستان نماینده پیشرفت درخشان ایرانیان در تولید و مهندسی كاربرد این مصالح است. در این میان می توان از زیگورات چغازنبیل، ایوان مدائن، كاخ های فیروزآباد و لرستان در قبل از اسلا م و همین طور مساجد جامع اصفهان و یزد، گنبد كاووس و ارگ تبریز مربوط به دوران بعد از اسلا م نام برد….

جهت دیدن جزئیات بیشتر رویپاورپوینت نقش آجر در معماری ” و جهت
 
پرداخت و دریافت فایل
کلیک کنید.

 

معماری , آجر, دانلود پاورپوینت آجر, پاورپوینت در مورد آجر, تحقیق آجر, پاورپوینت درباره آجر, پاورپوینت راجع به آجر, پاورپوینت آماده آجر, تحقیق در مورد آجر, ppt

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
فایل های دیگر