پاورپوینت درس نهم تاریخ کلاس دهم

دانلود پاورپوینت درس نهم تاریخ کلاس دهم 

درج شده در دسته بندی  و برچسب پاورپوینت مدارس » کلاس دهم

مهاجرت اقوام آریایی به فلات ایران نقطۀ عطفی در تاریخ میهن عزیز ما به شمار می رود. این اقوام با تأسیس حکومت های نیرومند،موجب تغییر و تحولات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی گسترد های نه تنها در ایران، بلکه در بخش وسیعی از جهانِ آن روزشدند.
واژۀ ایران از واژۀ آریایی گرفته شده است و به معنی سرزمین آریاییان است. واژۀ آریایی نیز به معنی شریف و آزاده است؛پس واژۀ ایران به معنیِ سرزمین مردمان شریف و آزاده است.
آریاییان گروهی از اقوام هند و اروپایی بودند که از زما نهای بسیار کهن و به تدریج در فلات ایران و شبه قارۀ هند مستقرشدند و خود را آریایی نامیدند.
دربارۀ سکونتگاه اوّلیۀ اقوامِ هند و اروپایی و زمان و مسیرمهاجرت آریاییان به ایران و هند اتفاق نظر، وجود ندارد؛عده ای از مورّخان احتمال می دهند که اقوام هند واروپایی، نخست در علفزارهای واقع در شمال شرق فلات ایران و جنوب روسیه در حوالی دریاچۀ آرال می زیسته اند.
اقوام آریایی در حدود1500ق.م. وارد فلات ایران شدند. گروهی از آنان به سمت مرکز و غرب این فلات پیشروی کردند و در مناطق مختلف آن مستقر شدند؛ مادی ها، پارسی ها و پارتی ها از جملۀ آنان بودند. گروه دیگری نیز از شرق فلات ایران به هند رفتند.
تحقیقات جدید تاریخی که در دوقرن اخیر انجام گرفته، آگاهی و شناخت نسبت به تاریخ ایران در دوران باستان را متحول کرده است. بر پایۀ این تحقیقات، مادی ها بنیان گذار نخستین حکومت آریایی درایران شناخته می شوند.
قبایل گوناگون ماد از جمله اقوام آریایی بودند که در بخش وسیعی از مناطق غربی و مرکزی ایران استقرار یافتند برای اوّلین بار در قرن 9 ق.م. درسالنامه های شاهان آشوری به مادی ها اشاره شده است.
آشور در آن زمان حکومت نسبتا نیرومندی در شمال بین النهرین بود …

جهت دیدن جزئیات بیشتر رویپاورپوینت درس نهم تاریخ کلاس دهم ” و جهت
 
پرداخت و دریافت فایل
کلیک کنید.

 

درس نهم تاریخ کلاس دهم, دانلود پاورپوینت درس نهم تاریخ کلاس دهم, پاورپوینت در مورد درس نهم تاریخ کلاس دهم, تحقیق درس نهم تاریخ کلاس دهم, پاورپوینت درباره درس نهم تاریخ کلاس دهم, پاورپوینت راجع به درس نهم تاریخ کلاس دهم, پاورپوینت آماده درس نهم تاریخ ,,,

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
فایل های دیگر