پاورپوینت درس چهارم تاریخ کلاس دهم

دانلود پاورپوینت درس چهارم تاریخ کلاس دهم 

درج شده در دسته بندی  و برچسب پاورپوینت مدارس » کلاس دهم

یکی از مهمترین تحولات زندگی بشر، پیدایش و گسترش تمدن است. در این درس، شما با بررسی سیر پیدایش تمدن و مطالعۀتمدن های بین النهرین و مصر، انتظار می رود عوامل مؤثر بر تأسیس تمدن و مهم ترین دستاوردهای تمدنی مردمان بین النهرین و مصر باستان را شناسایی و تحلیل نمایید.
در یک تقسیم بندی کلی، گذشتۀ بشر به دورۀ پیش ازتاریخ و دورۀ تاریخی تقسیم می شود. پیش از تاریخ، به دورانی طولانی از زندگی انسان گفته می شود که با ظهوراو در پهنۀ گیتی آغاز شد و تا اختراع خط وگسترش تمدن در حدود 5000 سال پیش به طول انجامید. آگاهی ما از این دوره، متکی بر کاوش های باستان شناسی است.
بشر مسیر طولانی و مراحل مختلفی را پشت سرگذاشت تابه تمدن رسید. باستان شناسان مراحل زندگی انسان های پیش از تاریخ را بر اساس نوع اقتصاد معیشتی و ابزارهای متناسب با آن به دورۀ گردآوری خوراک و دورۀ تولیدخوراک تقسیم کرده اند.
شواهد باستا نشناسی دلالت بر آن دارد که نخستین انسا نوار هها حدود 4 میلیون سال پیش در علفزارهای آفریقا میزیستند و بعدها گرو ههایی از آنان به اروپا و آسیا کوچ کردند.
انسان های نخستین، شیوه ای از زندگی را پدید آوردند که بر دوره گردی، شکارجانوران وگردآوری دانه، میوه، و ریشۀ گیاهان و درختان برای تأمین خوراک استوار بود.
این شیوه از زندگی، تا چندین میلیون سال دوام آورد و تغییر و تکامل آن بسیار کُند و محدودبود. سالیان درازی مردان در دسته های کوچک به شکارمی رفتند و زنان به جمع آوری بقایای خوردنیِ گیاهان ومیوۀ درختان می پرداختند
انسان های اوّلیه از پناهگاه های طبیعی مانند غارها و نیزکلبه هایی که از شاخ و برگ درختان و گیاهان می ساختند،برای حفظ جان خود بهره می بردند. یکی از اتفاقات مهم دوران پیش از تاریخ، افروختن آتش و به کار گرفتن آن بود. این اتفاق، تأثیر بسزایی بر زندگی انسان و ارتباط اوبا محیط گذاشت …

جهت دیدن جزئیات بیشتر رویپاورپوینت درس چهارم تاریخ کلاس دهم ” و جهت
 
پرداخت و دریافت فایل
کلیک کنید.

 

درس چهارم تاریخ کلاس دهم, دانلود پاورپوینت درس چهارم تاریخ کلاس دهم, پاورپوینت در مورد درس چهارم تاریخ کلاس دهم, تحقیق درس چهارم تاریخ کلاس دهم, پاورپوینت درباره درس چهارم تاریخ کلاس دهم, پاورپوینت راجع به درس چهارم تاریخ کلاس دهم, پاورپوینت آماده در,,,

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
فایل های دیگر