پاورپوینت درس اول تاریخ کلاس دهم

دانلود پاورپوینت درس اول تاریخ کلاس دهم 

درج شده در دسته بندی  و برچسب پاورپوینت مدارس » کلاس دهم

تاریخ، مطالعه و کاوش در گذشته برای شناخت حال است. مورّخان با طرح پرسش، گردآوری اطلاعات و جست وجوی شواهد و مدارک به بازسازی زندگی مردمان و جوامع پیشین می پردازند. پژوهش در رویدادها و تحولات تاریخی به ما می آموزد، انسان ها و جوامعی را که اندیشه ها و تجربیات آنان در شکل دادن به زندگی کنونی ما نقش داشته بشناسیم و از سرانجام کارها و سرنوشت آنان عبرت بگیریم.  علاوه بر آن، مطالعه و تحلیل تاریخ به ما کمک می کند که هویت و جایگاه خود را به عنوان یک ایرانی و مسلمان در جهان امروزی، هرچه بهتر ودقیق تر درک کنیم.
تاریخ چیست؟ مورّخان چگونه و با استفاده از چه منابعی تاریخ را می نویسند؟ و اصلاً چرا باید تاریخ خواند؟ در این درس شما با کاوش دربارۀ چیستی علم تاریخ، شیوه های تاریخ نگاری و کارکردهای آن، پاسخ این پرسشها را جست و جو نموده و قادر خواهید بودکه دربارۀ یک موضوع تاریخی، طرح سادۀ پژوهشی بنویسید.
تاریخ چیست؟واژۀ تاریخ دارای معانی مختلفی است. گاهی منظور از آن،مجموعۀ حوادث و رویدادهایی است که یک فرد یا یک جامعه از سر گذرانده است. مانند «تاریخ ایران » که منظوراز آن، مجموعه حوادثی است که بر سر مردم ایران درزمان گذشته آمده است.
اما گاهی واژۀ تاریخ در نوشته هاو زبان مردم به کار می رود و منظور از آن علم و روش های علمی است که به وسیلۀ آن، رویدادهای گذشته براساس شواهد و مدارک مطالعه و تحلیل می شوند؛ مثلاً تاریخ روابط اقتصادی ایران و هند در دوران اشکانیان.گاهی هم می گوییم «تاریخ » و منظورمان از آن، تعیین روز و ماه و سال است، یعنی همان تقویم سالانه که همه با آن آشنایید …

جهت دیدن جزئیات بیشتر رویپاورپوینت درس اول تاریخ کلاس دهم ” و جهت
 
پرداخت و دریافت فایل
کلیک کنید.

 

درس اول تاریخ کلاس دهم, دانلود پاورپوینت درس اول تاریخ کلاس دهم, پاورپوینت در مورد درس اول تاریخ کلاس دهم, تحقیق درس اول تاریخ کلاس دهم, پاورپوینت درباره درس اول تاریخ کلاس دهم, پاورپوینت راجع به درس اول تاریخ کلاس دهم, پاورپوینت آماده درس اول تاریخ ,,,

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
فایل های دیگر