پاورپوینت فصل تقسیم یاخته زیست شناسی کلاس یازدهم

دانلود پاورپوینت فصل تقسیم یاخته زیست شناسی کلاس یازدهم 

درج شده در دسته بندی  و برچسب پاورپوینت مدارس » کلاس یازدهم

لیپوما چیست؟
یک لیپوما غده ای از بافت چربی زیر پوست شما و احتمالا بی ضرر است، اما باید بررسی شود. لیپوم یک توده بافت چربی بین پوست و عضلات زیر است و ممکن است قادر به کمی حرکت در اطراف باشد . لیپوم معمولا بدون درد، بی ضرر و سرطانی نیست. لیپومها تمایل دارند ماهانه یا حتی سالها به آرامی رشد کنند .
اگرچه لیپوم نادر ممکن است به اندازه ۸ اینچ باشد، اما اکثر آنها کمتر از ۲ اینچ می ماند. لیپوم شایع ترین تومور بافت نرم در بزرگسالان است که در هریک نفر از بین ۱۰۰۰ نفر اتفاق می افتد . این می تواند در هر سنی ، حتی در نوزادان رشد کند، اما معمولا در بزرگسالان بین ۴۰ تا ۶۰ سالگی ظاهر می شود. لیپومها در مردان نسبت به زنان اندکی شایعتر است و حدود ۲۰ درصد از افرادی که یک لیپوما دارند، یکی دیگر نیز تشکیل می شود.
کارشناسان پزشکی نمی دانند که علت لیپوم چیست، اما برخی فکر می کنند که این پاسخ به یک آسیب فیزیکی است. با این حال ممکن است که صدمه لیپوم را ایجاد نکند، اما قبلا به علت صدمه کشف شده بود. برخی از پزشکان تصور می کنند که لیپوم ها اغلب در افراد غیر فعال رخ می دهد، اما این باور اثبات نشده است. لیپومها معمولا در خانواده ها اتفاق میفتد، بنابراین عوامل ژنتیکی میتوانند در رشد آنها نقش داشته باشند . برخی از شرایط ژنتیکی می تواند فرد را به یک یا چند لیپوم تبدیل کند، از جمله:
سندرم گاردنر، یک بیماری که باعث ایجاد تومورهای خوش خیم می شود
Adisos dolorosa، یک بیماری مشخص شده توسط رشد لیپوم است
لیپوماتوز چندگانه خانوادگی، یک بیماری ارثی است که باعث ایجاد چندین لیپوم می شود
بیماری مادلونگ، یک بیماری نادر است که توسط لیپوم ها در اطراف بدن فوقانی تشکیل شده است
سندرم کوهدن که با تومورهای خوش خیم، برچسب های پوست و اندازه سر بزرگ مشخص می شود …

جهت دیدن جزئیات بیشتر رویپاورپوینت فصل تقسیم یاخته زیست شناسی کلاس یازدهم ” و جهت
 
پرداخت و دریافت فایل
کلیک کنید.

 

پاورپوینت فصل تقسیم یاخته زیست شناسی یازدهم , دانلود پاورپوینت یازدهم با موضوع فصل تقسیم یاخته زیست شناسی , پاورپوینت کلاس یازدهم در مورد فصل تقسیم یاخته زیست شناسی , پاورپوینت کلاس یازدهم , پاورپوینت پایه یازدهم فصل تقسیم یاخته زیست شناسی , دان,,,

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
فایل های دیگر