پاورپوینت درس یازدهم تاریخ معاصر ایران پایه یازدهم

دانلود پاورپوینت درس یازدهم تاریخ معاصر ایران پایه یازدهم 

درج شده در دسته بندی  و برچسب پاورپوینت مدارس » کلاس یازدهم

هدف
آشنایی با علل، آثار و نتایج تغییر و تحولات دوران مغول  تیموری
مغول‌ها
مغول‌ها، دسته هایی از قبایل زردپوست بودند که در پی اقدامات سیاسی، نظامی و حقوقی چنگیز (تموچین)  متحد و قدرتمند شدند.
شرایط نامساعد طبیعی پاسخ گوی نیازهای اقتصادی آنها نبود و در نتیجه برای تأمین معاش خود به جنگ و هجوم به سرزمین های دیگر روی آوردند. بیشتر اقوامی که زیر فرمان چنگیز بودند از نظر فرهنگی و تمدنی دارای پشینه مهمی نبودند و به شهر و شهرنشینی نیز توجهی نداشتند. بنابراین، هجوم آنها به سرزمین ایران، فاقد ماهیت فکری و فرهنگی بود و نتایج زیان‌باری در پی داشت.
 حمله مغول به ایران و نتایج آن
1- موج اول حمله مغول به ایران شش سال به طول انجامید (616 – 622 ق) اختلاف سیاسی و درگیری حکومت خوارزمشاهی با خلافت عباسی، از یک سو موجب تفرقه و تضعیف قدرت جهان اسلام شد و از سوی سبب گردید که سلطان محمد خوارزمشاه از تهدیدات قدرت نوظهور مغول‌ها غافل بماند.
در چنین شرایطی بود که چنگیزخان مغول به بهانه کشتار بازرگانان اعزامی خود در شهر مرزی اُترار، فرمان هجوم به ایران را صادر کرد. این هجوم با کشتار جمعیت، ویرانی شهرها، اسارت صنعتگران و هنرمندان، مهاجرت مردم، زوال اقتصاد کشاورزی و تعطیلی مراکز علمی و آموزشی در بخش وسیعی از مناطق شمال شرقی ایران همراه بود و باعث نابسامانی آن مناطق تا سال‌ها شد.
2- حدود سی سال بعد، موج دیگری از حملات مغول‌ها به فرماندهی هولاکوخان، نوه چنگیزخان. سراسر ایران را فراگرفت و به تأسیس حکومت ایلخانان انجامید(654 ق) …

جهت دیدن جزئیات بیشتر رویپاورپوینت درس یازدهم تاریخ معاصر ایران پایه یازدهم ” و جهت
 
پرداخت و دریافت فایل
کلیک کنید.

 

پاورپوینت درس یازدهم تاریخ معاصر ایران یازدهم , دانلود پاورپوینت یازدهم با موضوع درس یازدهم تاریخ معاصر ایران , پاورپوینت کلاس یازدهم در مورد درس یازدهم تاریخ معاصر ایران , پاورپوینت کلاس یازدهم , پاورپوینت پایه یازدهم درس یازدهم تاریخ معاصر ایر,,,

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
فایل های دیگر