پاورپوینت درس انسان موجودی اخلاق گرا فلسفه کلاس یازدهم

دانلود پاورپوینت درس انسان موجودی اخلاق گرا فلسفه کلاس یازدهم 

درج شده در دسته بندی  و برچسب پاورپوینت مدارس » کلاس یازدهم

برایند و نتیجه چنین سامانی ،برقراری 《عدالت 》میان قوای عقل و شهوت و غضب و در سراسر شخصیت انسان است . پس انسانی ک آراسته به چهار فضیلت 《حکمت》،《خویشتن داری》،《شجاعت》 و 《عدالت》است، نیک بخت است؛ این معیار میام همه انسان ها مشترک وثابت است و با گذشت زمان تغییر نمی کند.
ارسطو ،شاگرد افلاطون ،درباره معیار فعل اخلاقی نظری نزدیگ به استاد خود دارد؛ او معتقد است که اگر عقل بر قوای دیگر حاکم شود،انسان به اعتدال در میان قوا می رسد و همین اعتدال،عامل سعادت و نیک بختی انسان است.
به اعتقاد ارسطو شهوت وغضب همواره در معرض افراط و تفریط هستند اما عقل می تواند مانع این افراط و تفریط شود؛البته شرط لازم برای چنین امری این است که خود عقل رشد کرده و به درجات مناسبی از معرفت دست یابد تا خودش دچار افراط و تفریط نشود.
بنابراین از نظر ارسطو اگر قوای وجودی در خط اعتدال باشد، انسان به سعادت می رسد.ارسطو نیز معتقد است عقل هر انسانی این اعتدال را درک می کند و آن را به عنوان امری درست می پذیرد.
کانت ،فیلسوف قرن هجدهم آلمان،عقیده دارد که معیار  فعل اخلاقی را باید در 《وجدان اخلاقی 》،جست و جو کرد.
 کانت می گوید هر انسان در درون خود حقیقتی به نام وجدان دارد که او را به سوی عمل خیر اخلاقی دعوت میکند.
 هر کاری که انسان آن را صرفا برای اطاعت از وجدان خود انجام دهد و هیچ گونه هدف و منفعت شخصی در آن نداشته باشد،خیر اخلاقی شمرده می شود.
مثلا اگر انسان عدل را نه به خاطر تشویق و تمجید دیگران و نه حتی برای رسیدن به سعادت ،بلکه فقط بدان جهت که ومدان بدان دعوت می کند،انجام دهد ،فضیلت شمرده می شود …

جهت دیدن جزئیات بیشتر رویپاورپوینت درس انسان موجودی اخلاق گرا فلسفه کلاس یازدهم ” و جهت
 
پرداخت و دریافت فایل
کلیک کنید.

 

پاورپوینت درس انسان موجودی اخلاق گرا فلسفه یازدهم , دانلود پاورپوینت یازدهم با موضوع درس انسان موجودی اخلاق گرا فلسفه , پاورپوینت کلاس یازدهم در مورد درس انسان موجودی اخلاق گرا فلسفه , پاورپوینت کلاس یازدهم , پاورپوینت پایه یازدهم درس انسان موجو,,,

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
فایل های دیگر