پاورپوینت درس نهم جغرافیا پایه یازدهم

دانلود پاورپوینت درس نهم جغرافیا پایه یازدهم 

درج شده در دسته بندی  و برچسب پاورپوینت مدارس » کلاس یازدهم

معنـا و مفهـوم ناحیـة سیاسـی
در فصل های دوم و سوم کتاب با نواحی طبیعی، فرهنگی و اقتصادی آشنا شدید.
در این درس نواحی سیاسی را مطالعه می کنیم و نخست، ویژگی های اصلی ناحیه سیاسی را برمی شمریم. ابتدا مثال را به دقت بخوانید و سپس، فعالیت را انجام دهید.
تصویر روبه رو یک مدرسه را نشان می دهد.این مدرسه سه رکن اصلی دارد: فضا و قلمرو جغرافیایی، سازه یا ساختار انسانی و نظام مدیریت.
1ــ همانطور که در نقشه می بینید، مدرسه یک فضای جغرافیایی را اشغال کرده است و قلمرویی دارد. وسعت فضای مدرسه حدود  730مترمربع است و از جنوب به خیابان شهید باهنر و از شرق به بلوار آیت اللّه اشرفی اصفهانی محدود شده است.
2ــ منظور از سازه(ساختار) انسانی، جمعیت و روابط اجتماعی بین افراد است. سازه انسانی مدرسه، شامل دانش آموزان و کارکنان آن یعنی مدیر، معاونان، معلمان، مسئول کتابخانه، مربی پرورشی و خدمتگزاران، است که با یکدیگر روابط متقابل دارند.
3ــ این مدرسه یک نظام مدیریت یا ساختار سازمانی دارد. مدیر و معاونان با همکاری انجمن اولیا و مربیان، مدرسه رااداره می کنند.
اکنون به سه وظیفه مهم نظام مدیریت مدرسه در جهت رسیدن به اهداف آن، توجه کنید:
الف) تنظیم امور فضا:
مدیریت مدرسه، امور مربوط به فضای مدرسه را اداره میکند؛ برای مثال، دیوارکشی مناسب، نصب دربرای ورود و خروج ایمن، چگونگی اختصاص یافتن فضای مدرسه به کلاسها، نمازخانه، کتابخانه، آزمایشگاه، فراهم کردن تجهیزات لازم برای هر بخش از فضای مدرسه و امنیت و نظافت و بهداشت مدرسه
ب) تنظیم روابط سازه انسانی:
مدیریت، بر روابط اجتماعی بین دانش آموزان با یکدیگر و با کارکنان مدرسه نظارت می کند تا نظم ومقررات حفظ و حقوق و مسئولیت ها رعایت شود و هریک از کارکنان و دانش  آموزان به نقش و وظیفه خود به درستی عمل کنند.
پ) تنظیم امور مدرسه با خارج از آن:
مدیریت مدرسه با اداره  آموزش و پرورش ناحیه در ارتباط است؛ بخشنامه هاو دستورالعمل ها را از آنها دریافت می کند و وضعیت آموزشی دانش آموزان و عملکرد کارکنان را به آنها گزارش می دهد. مدیریت مدرسه با سایر مدارس در زمینه هایی چون مسابقات ورزشی، انجام آزمون و نظایر آن ارتباط برقرار می کند. هم چنین، برای  امنیت،آب، برق، گاز، تعمیرات ساختمان مدرسه و سرویس رفت و آمد دانش آموزان با نهادها و مراکز مختلفی در خارج از مدرسه در ارتباط است. مدیریت مدرسه همچنین با خانواده های دانش آموزان ارتباط برقرار می کند …

جهت دیدن جزئیات بیشتر رویپاورپوینت درس نهم جغرافیا پایه یازدهم ” و جهت
 
پرداخت و دریافت فایل
کلیک کنید.

 

پاورپوینت درس نهم جغرافیا یازدهم , دانلود پاورپوینت یازدهم با موضوع درس نهم جغرافیا , پاورپوینت کلاس یازدهم در مورد درس نهم جغرافیا , پاورپوینت کلاس یازدهم , پاورپوینت پایه یازدهم درس نهم جغرافیا , دانلود پاورپوینت آموزشی کلاس یازدهم درس نهم جغ,,,

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
فایل های دیگر