پاورپوینت درس دوم جغرافیا پایه یازدهم

دانلود پاورپوینت درس دوم جغرافیا پایه یازدهم 

درج شده در دسته بندی  و برچسب پاورپوینت مدارس » کلاس یازدهم

در درس گذشته آموختید که سطح زمین بر مبنای معیارهای طبیعی یا انسانی ناحیه بندی می شود و انسان ها با نواحی ارتباط متقابل برقرارمی کنند. اکنون می خواهیم ببینیم در این ارتباط چه نکات قابل توجهی وجود دارد.
متن های  1تا  4را مطالعه کنید. سپس، فعالیت را انجام دهید و درباره پاسخ پرسش ها با هم گفت وگو کنید.
انسان ها چگونه نواحی مختلفی پدید می آورند و یا نواحی طبیعی را تغییرمی دهند؟
انسان ها در محیط های طبیعی تغییراتی به وجود می آورند. آن ها برای زندگی و بهره برداری از محیط طبیعی از شیوه ها و ابزارهای متفاوتی استفاده می کنند و در نتیجه، نواحی مختلفی را پدید می آورند یا نواحی طبیعی را تغییر می دهند.
بازارهای شناور در بانکوک، پایتخت تایلند از دیدنی های جالب توجه آسیای جنوب شرقی است. دست فروشان درقایق های چوبی روی رودخانه اصلی شهر، اجناس خود رابرای فروش عرضه می کنند. این شیوه خاص فروش کالا ناحیه ای تجاری و گردشگری به وجود آورده است که تقریباً همه گردشگران خارجی از آن بازدید می کنند.
در چهل سال اخیر ، با ایجاد کارخانه های بزرگ و کوچک در امتداد محورهای ارتباطی شهر تهران، نواحی صنعتی پیرامون این شهر شکل گرفته است. به وجود آمدن این نواحی صنعتی، تهران را به مهم ترین قطب صنایع مصرفی کشور تبدیل کرده است. انسان‌ها‌نواحی‌را‌به       ‌وجود ‌می‌آورند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.
انسان ها چگونه برنواحی طبیعی غلبه یافتند؟
انسان ها با پیشرفت در دانش و تولید ابزار و فناوری بر محیط های طبیعی غلبه کرده و این محیط ها را در اختیار گرفته اند؛ با وجوداین، محیط ها و نواحی طبیعی همواره زندگی مردم را تحت تأثیر قرار داده است.
چرا انسان ها باید برای کنترل محیط و شرایط خاص آن چاره اندیشی کنند؟
محدودیت ها و موانع محیطی موجب می شود انسان ها برای کنترل محیط و شرایط خاص آن چاره اندیشی کنند و به ابداع ابزارهایی بپردازند. در واقع، هر ناحیه شرایط خاصی را به انسان ها ارائه می کند و انسان ها در چارچوب آن شرایط دست به عمل می زنند.
مثال:
برای مثال، مردم نواحی گرم و خشک یا نواحی بسیار سرد، برای کنترل محیط از روش های متفاوتی استفاده می کنند یا احداث راه آهن در کشوری که نواحی مرتفع و کوهستانی دارد، دشوارتر و پرهزینه تر از کشوری است که بیشتر زمین های آن پست وجلگه ای هستند.
مثال : تصویرها را مشاهده کنید …

جهت دیدن جزئیات بیشتر رویپاورپوینت درس دوم جغرافیا پایه یازدهم ” و جهت
 
پرداخت و دریافت فایل
کلیک کنید.

 

پاورپوینت درس دوم جغرافیا یازدهم , دانلود پاورپوینت یازدهم با موضوع درس دوم جغرافیا , پاورپوینت کلاس یازدهم در مورد درس دوم جغرافیا , پاورپوینت کلاس یازدهم , پاورپوینت پایه یازدهم درس دوم جغرافیا , دانلود پاورپوینت آموزشی کلاس یازدهم درس دوم جغ,,,

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
فایل های دیگر