پاورپوینت درس ششم جغرافیا پایه یازدهم

دانلود پاورپوینت درس ششم جغرافیا پایه یازدهم

درج شده در دسته بندی  و برچسب پاورپوینت مدارس » کلاس یازدهم

نواحی فرهنگی
در پایه های نهم و دهم با تعریف و مفهوم فرهنگ و ابعاد و عناصر مهم آن )نمادها، هنجارها، ارزش ها و عقاید( آشنا شدید وآموختید که فرهنگ به طورکلی به شیوۀ مشترک زندگی یک جامعه گفته می شود.
این دو یادداشت مربوط به دو گردشگر است که از دو ناحیۀ متفاوت دیدن کرده اند .آن ها را بخوانید.
….در یک چایخانه، چای سبز نوشیدیم و به هتل برگشتیم. راستی، چینی ها انعام دادن در رستوران را نمی پسندند وآن را توهین می دانند. ظهر کنسروهایی را که از ایران همراه آورده بودیم، باز کردیم و خوردیم. برخی از غذاهای چینی برای ما خیلی عجیب اند. در رستوران سوپ لاک پشت سفارش داده می شد و می گویند جزو غذاهای محبوب مردم این کشور است.
پکن پر از جاذبه های دیدنی است. در معماری بناها، ترکیب بندی چوبی و ارتباط با طبیعت زیاد دیده می شود.
فردا قرار است به دیدن معبد بهشت در جنوب چین برویم. این کشور طی تاریخ تحت تأثیر کنفوسیوس گرایی ،دین بودایی و تائوئیسم بوده است. از یک فروشنده نشانی مسیر را پرسیدم. به نظر می رسد عامۀ مردم خیلی زبان انگلیسی نمی دانند و آنهایی هم که انگلیسی صحبت می کنند، لهجه شان برای من نامفهوم است. به نظرم یادگیری زبان چینی خیلی سخت باشد.
تا جایی که من از برخوردها فهمیده ام مردم چین خیلی سخت کوش، اهل کار و رعایت نظم و انضباط هستند. خلق و خوی ملایمی دارند و صبورند. همچنین خیلی مقتصد وصرفه جو هستند و …
…هوای رم امروز به شدت گرم و شرجی شده است. تصمیم داریم برای بازدید از مجموعه واتیکان برویم. اینجامهد مسیحیت کاتولیک است. از پیشخوان هتل نشانی ایستگاههای اتوبوس را پرسیدم . البته تا امروز چند کلمه ایتالیایی هم یاد گرفته ً ام؛ مثلا بون جورنو یعنی صبح به خیر. رم واقعا شهر مجسمه ها و بناهای باشکوه است. دیروزمعبد پانتئون و کلیسای سنت پیر را دیدیم . جالب است درهر گوشه و کنار شهر و حتی در خیابان های فرعی بناهای تاریخی دیده می شود. دیشب در رستوران نزدیک هتل، خوراک ماکارونی باسبزیجات سفارش دادیم چون گوشت ذبح غیراسلامی مصرف نمی کنیم. راستش اگر خودخواهی نباشد، من ماکارونی را از ایتالیاییها بهتر درست می کنم. امروز به دوستان گفتم من هنوز منشأ تاریخی ضرب المثل «همه راه ها به رم ختم می شود» را نمی دانم! آنهامیگویند: …

جهت دیدن جزئیات بیشتر رویپاورپوینت درس ششم جغرافیا پایه یازدهم ” و جهت

پرداخت و دریافت فایل
کلیک کنید.

پاورپوینت درس ششم جغرافیا یازدهم , دانلود پاورپوینت یازدهم با موضوع درس ششم جغرافیا , پاورپوینت کلاس یازدهم در مورد درس ششم جغرافیا , پاورپوینت کلاس یازدهم , پاورپوینت پایه یازدهم درس ششم جغرافیا , دانلود پاورپوینت آموزشی کلاس یازدهم درس ششم جغ,,,