پاورپوینت فصل دوم درس اقتصاد کلاس دهم

دانلود پاورپوینت فصل دوم درس اقتصاد کلاس دهم 

درج شده در دسته بندی  و برچسب پاورپوینت مدارس » کلاس دهم

تولید
انسان برای تهیه کالا و خدمات موردنیاز با استفاده از منابع و امکانات ، به کار و تلاش نیاز دارد ، به عبارت دیگر این منابع به گونه ای هستند که مورد استفاده قرار نمی گیرند ، بلکه باید با برخی اقدامات ، ایجاد ارزش مبادلاتی به کالا و خدمات تبدیل شوند و در این صورت می تواند نیاز ما را بر طرف کند .
محصولات کشاورزی ، محصولات صنعتی ، فناوری ها و … همه و همه حاصل فعالیت های تولیدی اند .
خدمات
مثلا کشاورزان با کشت گندم و برداشت محصول و رساندن محصول به دست مردم را کالای تولید می گویند
تعمیرکاران با تعمییر وسیایل ، رانندگان ، کارکنان دولت ، مشاوران با مشاوره دادن به افراد ، متخصصان با معالجه کردن بیماران ، و … خدمات تولید می کنند یا به مردم خدمات ارائه می کنند .
تولید می تواند چندگونه باشد
1- حیازت : انسان محصول اماده طبیعت را مستقیماً برداشت میکند بدون آنکه کاری روی ان انجام دهد مثل بهره برداری از علف مراتع ، چوب جنگل ها یا ماهی های دریا .
احیا: انسان با اختیار داشتن منابع و محصولات طبیعی و با استفاده از ابزار ، منابع طبیعی را به تولید رسانده است مثل زراعت ، باغبانی و پرورش ماهی .
2- دومین نوع تولید که صنعت نام دارد از ترکیب و تبدیل مواد حیازت شده و محصولات به دست امده از احیا منابع طبیعی است مثل صنایع غذایی ، ….
3-تولید محصولاتی است که محسوس و ملموس نیست و به عبارت امروزی [ محصولات نرم ] به شمار می رود . این دسته از تولیدات ، خدمات نام دارد .
مثالی برای کل راه های تولید :
در اولین مرحله تولید موسسه اقدام به بهره برداری از منابع آهن می کند .
در دومین مرحله تولید موسسه دیگر منابع آهن را طی مراحلی به نرمه سنگ آهن و سپس به گُندله یا [ آهن های اسفنجی ] تبدیل می کنند و آن را به مجتمع فولاد سازی می دهند .
در سومین مرحله تولید گُندله ها را به ورقه های فولادی تبدیل میکنند ، این ورقه ها را کارخانه فولاد سازی می خرد و از آنها در بدنه ماشین ها استفاده می کنند و در آخر اتومبیل را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند …

جهت دیدن جزئیات بیشتر رویپاورپوینت فصل دوم درس اقتصاد کلاس دهم ” و جهت
 
پرداخت و دریافت فایل
کلیک کنید.

 

پاورپوینت فصل دوم درس اقتصاد دهم , دانلود پاورپوینت دهم با موضوع فصل دوم درس اقتصاد , پاورپوینت کلاس دهم در مورد فصل دوم درس اقتصاد , پاورپوینت کلاس دهم , پاورپوینت پایه دهم فصل دوم درس اقتصاد , دانلود پاورپوینت آموزشی کلاس دهم فصل دوم درس اقتصاد , د,,,

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
فایل های دیگر