پاورپوینت بافت تاریخی و فرسوده یزد

دانلود پاورپوینت بافت تاریخی و فرسوده یزد 

درج شده در دسته بندی  و برچسب فنی و مهندسی » معماری

دانلود پاورپوینت با موضوع بافت تاریخی و فرسوده یزد،
با فرمت ppt و در 38 اسلاید قابل ویرایش

بخشی از پاورپوینت :
برخی بنای اولیه این شهر را به دوره هخامنشی نسبت می دهند. در این دوره نام شهر «ایساتیس» بود. برخی دیگر از منابع و شواهد بنای یزد را به اسکندر نسبت می دهند. در زمان ساسانیان شهر دارای سه بخش کهندژ شارستان و ربض بوده که قسمتی از شهر قلعه ای آن دوره در خیابان سید گل سرخ امروزی از محله فهادان وجود دارد. طرح یزد در ادوار نخستین اسلامی از همان طرح شهر ساسانی پیروی می کند. ضمن آنکه مطابق حرکت کلی پیشرفت شهرنشینی در قرون چهارم پنجم شهر یزد به تدریج گسترش یافت و از این رو مانند همه شهرهای این دوران، شهر اصلی از مرز شارستان فرا رفته، در ربض گسترش یافت. دراوایل قرن هفتم هجری در زمان مظفرالدین بن سعد زنگی یزد پس از اصفهان و شیراز از لحاظ جمعیت و وفور نعمت سومین شهر ایران بوده است.
در دوره صفویه احداث مجموعه امیرچخماق و مسجد ریگ در حاشیه جنوبی شهر و مجاور دروازه و دو راه ارتبطی اصلی به شهرهای مجاور که یک کانون تمرکز جمعیتی قوی پررفت و آمد را شکل بخشید.مبنایی برای توسعه شهر شد و مجموعه جدیدی احداث شد که شاه طهماسب نام داشت شامل: تکیه، مدرسه و بازار است و علاوه بر آن بین دو میدان اصلی و یک راسته ارتباطی قوی شکل گرفت….

جهت دیدن جزئیات بیشتر رویپاورپوینت بافت تاریخی و فرسوده یزد ” و جهت
 
پرداخت و دریافت فایل
کلیک کنید.

 

معماری , بافت تاریخی و فرسوده یزد, دانلود پاورپوینت بافت تاریخی و فرسوده یزد, پاورپوینت در مورد بافت تاریخی و فرسوده یزد, تحقیق بافت تاریخی و فرسوده یزد, پاورپوینت درباره بافت تاریخی و فرسوده یزد, پاورپوینت راجع به بافت تاریخی و فرسوده یزد, پاورپوینت,,,

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
فایل های دیگر