پاورپوینت زمان سنجی در معماری

دانلود پاورپوینت زمان سنجی در معماری 

درج شده در دسته بندی  و برچسب فنی و مهندسی » معماری

دانلود پاورپوینت با موضوع زمان سنجی در معماری،
با فرمت ppt و در 91 اسلاید قابل ویرایش

بخشی از پاورپوینت :
1ـ برآورد تعداد ماشين آلات مورد نياز
در طراحي و ایجاد یک واحد صنعتی، پس از تعيين ظرفيت اسمی تولید به منظور برآورد دقيق تعداد ماشين‌آلات و تجهيزات، باید فعالیتهای دستي و ماشينی زمان‌سنجی شوند.
2ـ مقايسه روش هاي مختلف انجام کار
در تعيين روش مطلوب انجام کار، مهم‌ترین معیار زمان انجام آن است. اصولاً، روشي كه زمان كمتري مصرف می‌کند نسبت به روشهاي ديگر برتری دارد .
3ـ برنامه‌ريزي و كنترل توليد
در برنامه‌ریزی و کنترل تولید برای ظرفیت‌سنجی در مراحل مختلف برنامه‌ریزی از زمان‌سنجی استفاده می شود.
4ـ برنامه‌ريزي نيروي انساني
الف ـ تعيين تعداد ماشين‌هایی كه باید به یک فرد تخصیص یابد .
ب ـ تعيين تعداد افراد لازم برای كنترل يك ماشين.
5 ـ متعادل کردن خطوط توليد و مونتاژ
برای متعادل کردن خط توليد ابتدا، چرخه ساخت به عناصر كوچك‌تر تقسيم شده و زمان استاندارد آنها تعیین می‌شود و سپس با درنظر گرفتن زمان بدست آمده و دیاگرام تقدم و تاخر عناصر، آنها را در ايستگاه‌هاي كاري مختلف برنامه‌ریزی کرده و بين ايستگاه‌هاي متعدد خط توليد تعادل نسبي بوجود آورده می‌شود.
6 ـ تعيين قيمت تمام شده
قيمت تمام شده محصول از رابطه ذیل بدست می‌آید :
= قيمت تمام شده
 . . . + هزينه‌هاي سربار +  هزينه‌هاي نيروي انساني + هزينه مواد اوليه
براي تعيين هزينه نيروي انساني باید زمان صرف شده براي انجام عمليات توليدي يك واحد محصول را اندازه‌گيري کرده و سپس با تبديل اين زمان به نفر ساعت و با در دست داشتن قيمت نفر ساعت، هزينه مستقيم نيروي انساني يك محصول را محاسبه نمود .
7ـ اجراي سيستم دستمزد تشويقي
يكي از اشكالات در كارخانجات و شركت‌هاي ايرانی اینست که، سيستم دستمزد تشويقي مناسب وجود ندارد. به همین دلیل، نه تنها كارگران و كاركنان فعال از بقيه متمایز نمي‌شوند بلكه در مواردی تشويق‌هاي نابجا، باعث دلسرد شدن افراد شده و نهايتاً در محيط كار آنان نيز تاثير مي‌گذارد. در صورتي كه اگر سيستم دستمزد تشويقي مناسب اجرا شود، حجم توليد افزايش يافته و باعث كاهش هزينه‌ها مي‌شود. براي اجراي يك سيستم دستمزد تشويقي ابتدا بايد زمان استاندارد يك قطعه يا محصول را تعيين نموده و سپس چنانچه كارگر در طول روز، بیشتر از حد تعیین شده تولید کرد به ازای مازاد توليد طبق ضوابط مشخص به او پاداش داده شود . …

جهت دیدن جزئیات بیشتر رویپاورپوینت زمان سنجی در معماری ” و جهت
 
پرداخت و دریافت فایل
کلیک کنید.

 

معماری , زمان سنجی در معماری, دانلود پاورپوینت زمان سنجی در معماری, پاورپوینت در مورد زمان سنجی در معماری, تحقیق زمان سنجی در معماری, پاورپوینت درباره زمان سنجی در معماری, پاورپوینت راجع به زمان سنجی در معماری, پاورپوینت آماده زمان سنجی در معماری, تح,,,

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
فایل های دیگر