پاورپوینت درس ششم تاریخ دهم

دانلود پاورپوینت درس ششم تاریخ دهم 

درج شده در دسته بندی  و برچسب پاورپوینت مدارس » کلاس دهم

جزیره ها و شبه جزیره های شمال دریای مدیترانه خاستگاه تمدن های کهنی بوده اند که تأثیر عظیمی بر تاریخ و فرهنگ جهان و به ویژه قارۀ اروپا گذاشته اند.
از شما با بررسی رویدادهای مهم تاریخ یونان و روم در دوران باستان، انتظار می رود جایگاه ودستاوردهای این تمدن ها و تفاوت ها و شباهت های عمدۀ آنها را با دستاوردهای سایر تمدن های باستانی تشخیص و توضیح دهید.
یکی از کانون های مهم تمدنی قارۀ اروپا، در سرزمین های
جنوب شبه جزیرۀ بالکان و جزیر ه های مجاور آن در دریاهای مدیترانه و اژه که یونان نامیده می شود، به وجود آمد.
وضعیت جغرافیایی یونان تأثیر بسزایی در زندگی یونانیانداشته است. بخش وسیعی از یونان را کو ههای صخر ه ای فرا گرفته است
که در میان آنها فقط دشت های حاصلخیز کوچکی به چشم می خورد. در عوض، موقعیت شبه جزیره ای این کشور و برخورداری از سواحل طولانی با خلیج هاو بریدگی هایِ مناسب برای ایجاد لنگرگاه ها، شرایط مناسبی را برای کشتیرانی و دریانوردی فراهم کرده است.
حدود 4000 سال پیش، گروه هایی از اقوام هند و اروپایی از سمت شمال به یونان مهاجرت کردند. اطلاعات موجود دربارۀ دوران اوّلیۀ سکونت مهاجران هند و اروپایی در یونان، مُتکی به حفاری های باستان شناسان و دو منظومۀ حماسی، یعنی
« ایلیاد » و « اودیسه »، سرودۀ هومر، شاعر مشهور قرن
8 ق.م. است …

جهت دیدن جزئیات بیشتر رویپاورپوینت درس ششم تاریخ دهم ” و جهت
 
پرداخت و دریافت فایل
کلیک کنید.

 

پاورپوینت درس ششم تاریخ دهم , دانلود پاورپوینت دهم با موضوع درس ششم تاریخ , پاورپوینت کلاس دهم در مورد درس ششم تاریخ , پاورپوینت کلاس دهم , پاورپوینت پایه دهم درس ششم تاریخ , دانلود پاورپوینت آموزشی کلاس دهم درس ششم تاریخ , درس , کتاب , پاورپوینت طرح,,,

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
فایل های دیگر