پاورپوینت درس چهارم تاریخ دهم

دانلود پاورپوینت درس چهارم تاریخ دهم 

درج شده در دسته بندی  و برچسب پاورپوینت مدارس » کلاس دهم

یکی از مهمترین تحولات زندگی بشر، پیدایش و گسترش تمدن است. در این درس، شما با بررسی سیر پیدایش تمدن و مطالعۀتمدن های بین النهرین و مصر، انتظار می رود عوامل مؤثر بر تأسیس تمدن و مهم ترین دستاوردهای تمدنی مردمان بین النهرین و مصر باستان را شناسایی و تحلیل نمایید.
در یک تقسیم بندی کلی، گذشتۀ بشر به دورۀ پیش ازتاریخ و دورۀ تاریخی تقسیم می شود. پیش از تاریخ، به دورانی طولانی از زندگی انسان گفته می شود که با ظهوراو در پهنۀ گیتی آغاز شد و تا اختراع خط وگسترش تمدن در حدود 5000 سال پیش به طول انجامید. آگاهی ما از این دوره، متکی بر کاوش های باستان شناسی است.
بشر مسیر طولانی و مراحل مختلفی را پشت سرگذاشت تابه تمدن رسید. باستان شناسان مراحل زندگی انسان های پیش از تاریخ را بر اساس نوع اقتصاد معیشتی و ابزارهای متناسب با آن به دورۀ گردآوری خوراک و دورۀ تولیدخوراک تقسیم کرده اند.
شواهد باستا نشناسی دلالت بر آن دارد که نخستین انسا نوار هها حدود 4 میلیون سال پیش در علفزارهای آفریقا میزیستند و بعدها گرو ههایی از آنان به اروپا و آسیا کوچ کردند.
انسان های نخستین، شیوه ای از زندگی را پدید آوردند که بر دوره گردی، شکارجانوران وگردآوری دانه، میوه، و ریشۀ گیاهان و درختان برای تأمین خوراک استوار بود.
این شیوه از زندگی، تا چندین میلیون سال دوام آورد و تغییر و تکامل آن بسیار کُند و محدودبود. سالیان درازی مردان در دسته های کوچک به شکارمی رفتند و زنان به جمع آوری بقایای خوردنیِ گیاهان ومیوۀ درختان می پرداختند
انسان های اوّلیه از پناهگاه های طبیعی مانند غارها و نیزکلبه هایی که از شاخ و برگ درختان و گیاهان می ساختند،برای حفظ جان خود بهره می بردند. یکی از اتفاقات مهم دوران پیش از تاریخ، افروختن آتش و به کار گرفتن آن بود. این اتفاق، تأثیر بسزایی بر زندگی انسان و ارتباط اوبا محیط گذاشت …

جهت دیدن جزئیات بیشتر رویپاورپوینت درس چهارم تاریخ دهم ” و جهت
 
پرداخت و دریافت فایل
کلیک کنید.

 

پاورپوینت درس چهارم تاریخ دهم , دانلود پاورپوینت دهم با موضوع درس چهارم تاریخ , پاورپوینت کلاس دهم در مورد درس چهارم تاریخ , پاورپوینت کلاس دهم , پاورپوینت پایه دهم درس چهارم تاریخ , دانلود پاورپوینت آموزشی کلاس دهم درس چهارم تاریخ , درس , کتاب , پاو,,,

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
فایل های دیگر