پاورپوینت درس پنجم جغرافیای ایران پایه دهم

دانلود پاورپوینت درس پنجم جغرافیای ایران پایه دهم 

درج شده در دسته بندی  و برچسب پاورپوینت مدارس » کلاس دهم

هواشناسی و پیش بینی وضع هوا
یکی از عواملی که بر شیوه زندگی و فعالیتهای انسان، تأثیر بسیار زیادی دارد، آب و هوا است. توجه به آب وهوادر برنامه های توسعه هر کشور و یا منطقه، نقش مهمی دارد. در این درس، مطالبی در مورد آب وهوا با تأکید برکشور ایران می آموزیم.
هواچیست؟
اصطلاح هوا به حالت آنی و زودگذر جو گفته می شود؛ مثلاً دمای شهر یاسوج در  26فروردین سال 1394ساعت8 صبح، 13درجه سانتیگراد است.
در هواشناسی سعی می شود عناصر و عوامل به وجودآورنده هوا مانند بارش، دما و… شناسایی شود تا در نتیجه این شناخت، بتوان وضع هوا را در کوتاه مدت پیش بینی کرد.
آب و هوا چیست؟
آب و هوا به مجموعه عناصر جوی غالب در یک منطقه دردرازمدت گفته میشود؛ مثلاً آب و هوای استان خراسان جنوبی، گرم و خشک است. با توجه به دو مثال ذکر شده، آیا می توانید معیارهای اصلی تفاوت هوا و آب و هوا رابیان کنید؟
دومعیار زمان و مکان درتفاوت آب وهوا نقش دارد.در هوا زمان زودگذراست و درآب وهوا درازمدت.و درهوا مکان کوچکی درنظرگرفته می شود مانند یک شهر و درآب وهوا مکان بزرگ تری درنظرگرفته می شود مانند یک استان
سازمان هواشناسی کشور چگونه وضع هوارادرکشورپیش بینی می کند؟
امروزه همه مردم برای فعالیت های مختلف مانند رفتن به مسافرت به پیش بینی وضع هوا توجه زیادی می کنند.
سازمان هواشناسی کشور با استفاده از اطلاعات روزانه، مانند فشار، رطوبت و دما، نقشه های هواشناسی تهیه می کند و با کمک تصاویر پی درپی ماهوارهای، عبورتوده های هوا را پس از شکل گیری مراکز کم فشار و پرفشار، طی چند روز، پیگیری می کند.
 با توجه به نوع توده هوا، سرعت و جهت آنها، کارشناسان هواشناسی می توانند وضعیت هوا و تغییرات آن را برای روزهای آینده پیش بینی کنند …

جهت دیدن جزئیات بیشتر رویپاورپوینت درس پنجم جغرافیای ایران پایه دهم ” و جهت
 
پرداخت و دریافت فایل
کلیک کنید.

 

پاورپوینت درس پنجم جغرافیای ایران دهم , دانلود پاورپوینت دهم با موضوع درس پنجم جغرافیای ایران , پاورپوینت کلاس دهم در مورد درس پنجم جغرافیای ایران , پاورپوینت کلاس دهم , پاورپوینت پایه دهم درس پنجم جغرافیای ایران , دانلود پاورپوینت آموزشی کلاس دهم در,,,

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
فایل های دیگر