پاورپوینت جانوران بی‌مهره علوم کلاس نهم

دانلود پاورپوینت جانوران بی‌مهره علوم کلاس نهم 

درج شده در دسته بندی  و برچسب پاورپوینت مدارس » کلاس نهم

برخی ویژگی‌های کلی جانوران:
1 .همگی پریاخته ای هستند.
2 .یاخته‌های همه آنها، یوکاریوت ( هوهسته‌ای) هستند.
3 .همگی هتروتروف (مصرف کننده) هستند.
4 .هیچ کدام از یاخته‌های آنها دارای دیوارە یاخته‌ای نیستند.
5.به غیر از اسفنج‌ها که ساده‌ترین جانوران هستند در بقیه جانوران، یاخته‌ها سازمان یافته بوده وتشکیل بافت می دهند.
6 .بیشتر جانوران دارای سیستم‌های عصبی و ماهیچه‌ای پیشرفته‌ای هستند و می‌توانند خیلی سریع نسبت به محرک‌های محیطی پاسخ دهند.
حدود 2 میلیون گونه جاندار بر روی زمین زندگی می کند که از این میان حدود دو سوم آن‌ها در گروه جانوران قرار می‌گیرند همه‌ی جانوران، پرسلولی و یوکاریوت بوده و هیچ کدام توانایی غذاسازی ندارند.
دانشمندان سلسله‌ی جانوران را به دو گروه اصلی بی‌مهره‌ها ومهره داران تقسیم می‌کنند که حدود 98% آنها بی‌مهره و 2% آنها مهره دارند. تعداد کل گونه های مهره داران 50000 و تعداد کل گونه های بی‌مهره‌ها 1147000 است(بند پایان بیشترین تعداد گونه را دارند) که هرسال با کشف انواع جدیدی از جانوران به این تعداد افزوده می‌شود.
بیشتر بی‌مهره‌ها اسکلت خارجی از جنس آهک، سیلیس و کتین دارند و گروهی نیز فاقد اسکلت می‌باشند. بی‌مهره‌ها فراوان ترین گروه جانداران محسوب می‌شوند.
اسفنج‌ها
  اسفنج‌ها جانورانی هستند که بدنشان از تعداد زیادی یاخته تشکیل شده است اما بافت مشخصی در آنها دیده نمی‌شود. (جانوران ابتدایی) آبزی و غیر متحرک‌اند و اغلب در اعماق اقیانوس‌ها و دریاها زندگی می‌کنند و به ندرت در آب های شیرین دیده می‌شوند.
  دیواره‌ی بدن اسفنج‌ها دارای سوراخ‌های ورودی متعددی است که آب از آن‌ها وارد حفره‌ی داخلی بدن شده و از یک منفذ خروجی بزرگتر به نام اُسکولوم (Osculum) که در واقع مخرج جانور است و در بالای بدن قرار گرفته خارج می‌شود.
تولید مثل اسفنج‌ها به روش غیر جنسی(عموماً جوانه زدن) و هم به روش جنسی(تولید گامت) انجام می‌گیرد. همچنین قدرت ترمیم در اسفنج‌ها بسیار زیاد است. به گونه‌ای که اگر یک اسفنج به قطعات متعددی تقسیم شود هر قطعه می‌تواند به یک اسفنج کامل تبدیل شود. از نظر اندازه و رنگ، تنوع بسیار زیادی دارند  اسفنج های بالغ معمولا، به سطح اشیا و اجسام جامد می چسبند و جابه‌جا نمی شوند …

جهت دیدن جزئیات بیشتر رویپاورپوینت جانوران بی‌مهره علوم کلاس نهم ” و جهت
 
پرداخت و دریافت فایل
کلیک کنید.

 

پاورپوینت جانوران بی‌مهره علوم نهم , دانلود پاورپوینت نهم با موضوع جانوران بی‌مهره علوم , پاورپوینت کلاس نهم در مورد جانوران بی‌مهره علوم , پاورپوینت کلاس نهم , پاورپوینت پایه نهم جانوران بی‌مهره علوم , دانلود پاورپوینت آموزشی کلاس نهم جانوران بی‌مهر,,,

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
فایل های دیگر