تحقیق تحقیق بررسی عیوب داخلی قطعات ریخته گری شده آلومینیوم

دانلود تحقیق تحقیق بررسی عیوب داخلی قطعات ریخته گری شده آلومینیوم 

درج شده در دسته بندی  و برچسب فنی و مهندسی » مواد و متالوژی

دانلود تحقیق با موضوع بررسی عیوب داخلی قطعات ریخته گری شده آلومینیوم،
در قالب Word و در 65 صفحه قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق :
آلیاژ آلومینیوم ریخته گری شده درکاربردهای حساس و بی خطر درصنایع اتومبیل و فضا رایج شده است. بنابراین ضروری است که عیوب داخلی  و مکانیزم های ناقص به طور کامل درک شوند تا ریخته گری قابل اطمینان حاصل شود.
در این زمینه افراد متعددی فعالیت و پژوهش داشته اند كه در مورد نتایج مطالعات بعضی از آنها به اختصار در ذیل بحث شده است كه نام هرشخص به همراه نام كتاب یا عنوان مقاله پژوهشی نیز ذكر شده است :
 
2-1 J.Cambell,Casting , 2nd ed.(Butterworth-Heinemann,Oxford ,2003) , 17-69

Campbell یک لایه اکسید دو تایی وارد شده را تصور كرد و سپس عیوب زیان آور آن را روی خواص آلومینیوم ریخته گری شده شرح داد . هربار سطحی از مذاب به روی خودش چین می خورد یعنی بوسیله ی عمل موج شکنی ، لایه اکسید سطحی وارد حجمی از مذاب می شود . این اتفاق در جائیکه سطوح داخلی متصل نشده اند ، با عنوان یک لایه اکسید دو تایی نام می گیرد اما یک لایه ی هوا بین دو تا سطح به دام افتاده است و در هنگامی که مذاب ریخته گری منجمد می شود  به ترک منجر می شود ( شکل 2-1 ) . بیشتر فلزات واکنش پذیر مذاب مانند آلومینیوم و منیزیم  احتمالا به خاطر تلاطم سطح در طول انتقال و ریختن مذاب عیوب زیادی در بر دارند . عیوب لایه اکسید دوتایی میتوانند به خاطر تلاطم داخلی در فلز مذاب در طول ریخته گری حلقوی و به هم متصل شوند. همچنین پیشنهاد شده است که آنها به علت تغییر نیروهای رانشی و به عنوان مثال انحلال هیدروژن به داخل هوای عیب لایه اکسید دوتایی و انقباض فلز مذاب در طول انجماد می توانند باز شوند و گسترش یابند….

جهت دیدن جزئیات بیشتر رویتحقیق تحقیق بررسی عیوب داخلی قطعات ریخته گری شده آلومینیوم ” و جهت
 
پرداخت و دریافت فایل
کلیک کنید.

 

عیوب داخلی قطعات ریخته گری شده آلومینیوم, دانلود تحقیق عیوب داخلی قطعات ریخته گری شده آلومینیوم, پاورپوینت عیوب داخلی قطعات ریخته گری شده آلومینیوم, تحقیق در مورد عیوب داخلی قطعات ریخته گری شده آلومینیوم, تحقیق درباره عیوب داخلی قطعات ریخته گری شده آ,,,

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
فایل های دیگر