تحقیق فلز مس

دانلود تحقیق فلز مس 

درج شده در دسته بندی  و برچسب فنی و مهندسی » مواد و متالوژی

دانلود تحقیق با موضوع فلز مس،
در قالب Word و در 10 صفحه قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق :
مس (Cu) از فلزات واسطه در جدول تناوبی به حساب می آید. مسدر ترکیبات خود ، دارای عدد اکسایش 1+ است. افزون بر این ، اتم مس تحت شرایط مناسبیبا از دست دادن الکترونهای خود ، عددهای اکسایش 2+ و 3+ هم بدست آورد. در هر حال ،مس در مهمترین ترکیبهای خود ، عدد اکسایش 2+ دارد.
شیمی مس
مس فلزی است نسبتا نرم و قرمز رنگ. و می توان آنرا به صورت ورق ومفتول در آورد. رسانایی الکتریکی و گرمایی آن زیاد است و از نظر رسانایی الکتریکی ،بعد از نقره قرار دارد. (رسانایی الکتریکی نقره از تمام فلزها بیشتراست). سطح مس درهوای مرطوب از یک لایه کربنات بازی سبز رنگ پوشیده می شود.
لایه کربنات بازیسبز 2Cu+O2+Co2+H2O = Cu(OH)2.CuCo3
اثر اسیدها بر روی مس
محلولهای رقیق «اسید هیدرو کلریک» و «اسید سولفوریک» بر مس که در سری الکتروشیمیایی در زیر هیدروژن قرار دارد ، اثر نمی کنند ، اما مسدر «اسید نیتریک» رقیق و غلیظ و همچنین «اسید سولفوریک» غلیظ به واسطه اثر اکسیدکنندگی آنها حل می شود. یک نکته جالب توجه این است که مس می تواند از «اسید هیدروسیانیک» غلیظ ، HCN ، هیدروژن آزاد می کند و احتمالا عامل انجام این واکنش ، تمایلزیاد مس (I) برای تشکیل کمپلکس با یون سیانید است….

جهت دیدن جزئیات بیشتر رویتحقیق فلز مس ” و جهت
 
پرداخت و دریافت فایل
کلیک کنید.

 

فلز مس,, دانلود تحقیق فلز مس,, پاورپوینت فلز مس,, تحقیق در مورد فلز مس,, تحقیق درباره فلز مس,, تحقیق راجع به فلز مس,, تحقیق آماده فلز مس,, پاورپوینت در مورد فلز مس,, متالورژی , درس , مهندسی مواد, مقاله ,ریخته گری

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
فایل های دیگر