تحقیق آنالیز حرارتی مواد Thermal Analysis

دانلود تحقیق آنالیز حرارتی مواد Thermal Analysis 

درج شده در دسته بندی  و برچسب فنی و مهندسی » مواد و متالوژی

دانلود تحقیق با موضوع آنالیز حرارتی مواد ،
در قالب Word و در 98 صفحه قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق :
روش های آنالیز حرارتی مواد (Thermal Analysis) از دو جنبه برای پژوهشگران و صنعت کاران اهمیت دارند. نخست آنکه به کمک این روش ها، می توان شناسایی مواد را به ویژه هنگامی که روش هایی مانند پراش پرتو ایکس و مطالعه های میکروسکوپی توانایی ارزیابی نهایی را ندارند، تکمیل نمود. این حالت، به ویژه در مورد مواد اولیه و ترکیب های چند جزئی بسیار مفید است. دوم آنکه به کمک روش های آنالیز حرارتی، می توان رفتار مواد را با افزایش دما بررسی کرد. این نوع مطالعه نیز از نظر طراحی فرآیند تولید و کاربرد محصول، اهمیت زیادی دارد.

آنالیز حرارتی، عبارتست از اندازه گیری تغییری که در ویژگی های فیزیکی ماده پدید می آید، وقتی که دما با برنامه ویژه ای تغییر کند. منظور از ویژگی های فیزیکی، کمیت هایی مانند وزن، اندازه هندسی، ظرفیت حرارتی، هدایت الکتریکی و مانند آن است که با افزایش دمای نمونه تغییر می کنند. منظور از برنامه حرارتی، گرمایش نمونه با برنامه ویژه دمایی و در محیط مشخص است. به عبارت ساده تر، نمونه باید با سرعت مشخص تا دمای معینی گرم و در صورت نیاز، در این دما برای مدت زمان مشخصی نگهداری شود. در شکل روبرو اجزای یک دستگاه آنالیز حرارتی نشان داده شده است. کوره کوچکی که قابلیت برنامه ریزی دما و کنترل آن را داشته باشد، گرمایش نمونه را انجام می دهد. دما توسط ترموکوپلی که در نزدیکی نمونه قرار دارد، اندازه گیری و پس از تقویت، به صورت یک نشانه الکتریکی، به قسمت ثبت کننده یا رایانه فرستاده می شود….

جهت دیدن جزئیات بیشتر رویتحقیق آنالیز حرارتی مواد Thermal Analysis ” و جهت
 
پرداخت و دریافت فایل
کلیک کنید.

 

آنالیز حرارتی مواد , دانلود تحقیق آنالیز حرارتی مواد , پاورپوینت آنالیز حرارتی مواد , تحقیق در مورد آنالیز حرارتی مواد , تحقیق درباره آنالیز حرارتی مواد , تحقیق راجع به آنالیز حرارتی مواد , تحقیق آماده آنالیز حرارتی مواد , پاورپوینت در مورد آنالیز حر,,,

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
فایل های دیگر