تحقیق چدن با گرافيتهاي فشرده(CGI)

دانلود تحقیق چدن با گرافيتهاي فشرده(CGI) 

درج شده در دسته بندی  و برچسب فنی و مهندسی » مواد و متالوژی

دانلود تحقیق با موضوع چدن با گرافيتهاي فشرده(CGI) ،
در قالب Word و در 31 صفحه قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق :
مقدمه :
 چدن با گرافيت فشرده و یا “”Compacted Graphite Cast Iron محدوده اي از چدنها هستند كه از نظر خواص فيزيكي و مكانيكي بين چدنهاي خاكستري و داكتيل قرار دارند و به دليل دارا بودن تركيبي از استحكام، هدايت حرارتي بالا و قابليت ريخته گري مناسب مورد توجه ريخته گران قرار گرفته است. كارآيي CGI در اكثر موارد كاربردي مورد تاييد قرار گرفته است، اما توليد انبوه اين نوع چدن به علت تغييرات وسيع ريز ساختار و به خاطر به كار بردن تيتانيم براي تثبيت ساختار گرافيت فشرده، محدود شده بود.
در حقيقت پيدايش چدنهاي با گرافيت فشرده شايد بطوراتفاقي در جهت ايجاد گرافيتهاي كروي حاصل شده باشد . در واقع هنگام توليد چدنهاي نشكن در موارديكه مقدار منيزيم كم بوده اين ساختار گرافيت پديد آمده و محققين با اين ساختار گرافيت مواجه شدند و كم كم به فكر بازرسي بيشتر اين ساختار و يافتن خواص آن افتادند تا اينكه امروزه اين چدن به صورت يك چدن خاص صنعتي مورد استفاده قرار ميگيرد . توليد صنعتي اين چدنها از حدود سال 1965 صورت گرفته است.
ولي قابل توجه اينكه امروزه طراحان موتور با افزايش ميزان فشار اشتعال در داخل موتور موفق به بهبود كاركرد موتور، كاهش ميزان مصرف سوخت و آلاينده ها شده اند. به همين خاطر در ساخت موتورها بايستي از مواد با استحكام بالا استفاده شود كه چدن خاكستري جوابگوي اين مسيله نيست.
چدن داكتيل نيز به خاطر هدايت حرارتي پايين آن مورد توجه قرار نگرفته است. چدن با گرافيت فشرده تنها نوع چدن است كه هم خاصيت استحكام و هم هدايت حرارتي بالا را دارا مي باشد. امروزه شركت اتومبيل سازي  Ford پيشتاز در امر توليد موتور از جنس CGI است….

جهت دیدن جزئیات بیشتر رویتحقیق چدن با گرافيتهاي فشرده(CGI) ” و جهت
 
پرداخت و دریافت فایل
کلیک کنید.

 

چدن با گرافيتهاي فشرده(CGI) ,, دانلود تحقیق چدن با گرافيتهاي فشرده(CGI) ,, پاورپوینت چدن با گرافيتهاي فشرده(CGI) ,, تحقیق در مورد چدن با گرافيتهاي فشرده(CGI) ,, تحقیق درباره چدن با گرافيتهاي فشرده(CGI) ,, تحقیق راجع به چدن با گرافيتهاي فشرده(CGI,,,

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
فایل های دیگر