تحقیق تاریخچه پیدایش و ساخت موشک

دانلود تحقیق تاریخچه پیدایش و ساخت موشک 

درج شده در دسته بندی  و برچسب فنی و مهندسی » مواد و متالوژی

دانلود تحقیق با موضوع تاریخچه پیدایش و ساخت موشک،
در قالب Word و در 43 صفحه قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق :
نگاهی به تاریخچه پیدایش و ساخت موشک
نگاهی به تاریخچه پیدایش و ساخت موشکحداقل ۷۰۰ سال از عمر موشک می گذرد. در قرن سیزدهم بود که چینی ها نخستین تیرهای آتشین ضبط شده در تاریخ را پرتاب کردند و مغول های مهاجم را به وحشت افکندند. چینی ها در جنگ پین کینگ در سال ۱۲۳۲ میلادی سلاح های آتشین را که بر سر خود آتش داشتند علیه تاتارها به کار گرفتند. در این سال ها توسط یک نفر ایتالیایی به نام فونتانا راکتی اختراع شد که دارای محرک بود. این راکت در آن زمان چندان عملی نبود و تخریب چندانی نداشت و بیشتر اثر روانی آن در ایجاد ترس در دشمن مورد نظر بود.
اولین راکت به مفهوم امروزی توسط شاهزاده حیدرعلی در هندوستان ابداع شد که این راکت در نیمه دوم قرن ۱۷ علیه انگلیسی ها به کار گرفته شد. این راکت ها لوله هایی از آهن و ماده اصلی آن را باروت تشکیل می داد و وزن این راکت ۳ تا ۵ کیلوگرم و طول آن ۲۰ و قطر آن ۵ سانتی متر با برد حدود ۵/۲ کیلومتر بود که طول راکت در مجموع با قطعات چوبی به ۳ متر می رسید. همچنین پایداری این راکت ها در پرواز توسط قطعاتی از چوب بامبو که به بدنه آن متصل بود تامین می شد که این قطعات چوبی عملی شبیه بالک های کنترلی در موشک های امروزی را انجام می دادند. در جنگی که در هندوستان بین ارتش انگلیس و حیدرعلی اتفاق افتاد، ارتش حیدرعلی با به کارگیری ۵ هزار راکت انداز ابداعی خود شکست سختی بر ارتش انگلیس تحمیل کرد و انگلیس و غرب به رغم داشتن زمینه های مساعد در تهیه اسلحه فعالیت چشمگیری در تحقیقات موشکی نداشتند. اما در این جنگ تعدادی از راکت های سالم به وسیله یکی از افسران انگلیسی به نام ویلیام کنگرو جهت تجزیه و بررسی به انگلستان ارسال شد. این افسر پس از بازگشت به انگلیس در سال ۱۸۰۴ به ریاست کارخانه موشک سازی که تازه در ولویچ تاسیس شده بود انتخاب شد و نتیجه فعالیت وی موجب پیدایش راکتی به نام خود او شد که طول بدنه فلزی کنگرو ۱۰۷ سانتی متر بود و قطر آن ۱۰ سانتی متر که با سر دوکی شکل به چوبی به طول ۶/۴ متر و قطر ۸/۳ سانتی متر وصل شده و وزن آن در حدود ۵/۱۴ کیلوگرم بوده و برد آن ۸/۱ کیلومتر بود که با تغییرات انجام شده به ۷/۳ کیلومتر افزایش یافته است و با استفاده از این راکت ها ارتش انگلیس در سال ۱۸۰۵ شهر بولونی فرانسه را با پرتاب ۲۰ هزار راکت و در سپتامبر سال بعد شهر کپنهاگ را با پرتاب ۴۰ هزار راکت به ویرانه تبدیل کرد….

جهت دیدن جزئیات بیشتر رویتحقیق تاریخچه پیدایش و ساخت موشک ” و جهت
 
پرداخت و دریافت فایل
کلیک کنید.

 

موشک, دانلود تحقیق موشک, پاورپوینت موشک, تحقیق در مورد موشک, تحقیق درباره موشک, تحقیق راجع به موشک, تحقیق آماده موشک, پاورپوینت در مورد موشک, متالورژی , درس , مهندسی مواد, مقاله

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
فایل های دیگر