تحقیق کامپوزیت در صنعت مواد

دانلود تحقیق کامپوزیت در صنعت مواد 

درج شده در دسته بندی  و برچسب فنی و مهندسی » مواد و متالوژی

دانلود تحقیق با موضوع کامپوزیت ،
در قالب Word و در 65 صفحه قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق :
مقدمه
ورود کامپوزیت به عنوان دسته جدیدی از مواد از اواسط قرن بیستم با طراحی و ساخت کامپوزیتهای چندفازی مثل کامپوزیتهای پلیمری تقویت شده با الیاف شیشه (فایبر گلاس) آغاز گشت.
البته کاربرد مواد چند فازی نظیر چوب، کاه گل (الیاف کاه گل را تقویت می کنند)، و حتی برخی آلیاژها فولادی به عنوان نمونه هایی از کامپوزیت هستند که قبل از این ایام بکار میرفتند.
ما کامپوزیت به مفهوم امروزی آن که ”از ترکیب فیزیکی چند نوع مواد ناهمگون میتوان به ماده ای جدیدی رسید که با دسته بندی قبلی مواد (فلزات، سرامیکها، پلیمرها) متفاوت است و خواص آن نسبت به خواص اجزای سازنده بهبود یافته است“، از اوایل قرن بیستم آغاز گشت.
اکنون می دانیم بوسیله ترکیب فازهای مختلف مواد میتوان به تنوع بسیار زیادی از مواد با خواص مختلف دست یافت که توسط هیچ یک از مواد مونولیتیک نمی توان به آن دست یافت.
تعریف مونولیتیک monolithic: به موادی که دارای ریزساختار یکنواخت و پیوسته هستند و از یک نوع ماده تشکیل شده اند.
در مقابل، کامپوزیتها هستند که دارای ریزساختار غیریکنواخت، ناپیوسته و چندفازی هستند کامپوزيتها (مواد چند سازه ای يا کاهگل های عصر جديد )رده ای از مواد پيشرفته هستند که در آنها از ترکيب مواد ساده به منظور ايجاد موادی جديد با خواص مکانيکی و فيزيکی برتر استفاده شده است.اجزای تشکيل دهنده ويژگی خود را حفظ کرده در يکديگر حل نشده و با هم ممزوج نمی شوند.استفاده از اين مواد در طول تاريخ نيز مرسوم بوده است .از اولين کامپوزيت‌ها يا همان چندسازه‌های ساخت بشر می‌توان به کاه گل وآجرهای گلی  ( ارگ )که در ساخت آنها از تقويت کننده کاه استفاده می شده است اشاره کرد..هنگامی که اين دو باهم مخلوط بشوند در نهايت آجرپخته بدست می آيد که بسيار ماندگارتر و مقاوم تر از هر دو ماده اوليه يعنی گل و کاه است.قايق‌هايی که سرخ‌پوست‌ها با قير و بامبو می‌ساختند و تنورهايی که از گل، پودر شيشه و پشم بز ساخته می‌شدند و در نواحی مختلف کشورمان يافت شده است،نيز از کامپوزيت‌های نخستين هستند. بسياری از نيازهای صنعتی صنايعی مانند صنايع فضايی ، راکتورسازی، الکترونيکی و غيره نمی‌تواند با استفاده از مواد معمولی شناخته شده ، برآورده شود. اما قسمتی از آن نيازها، می‌تواند با استفاده از قديمي ترين مثال از كامپوزيت ها مربوط به افزودن كاه به گل جهت تقويت گل و ساخت آجري مقاوم جهت استفاده در بناها بوده است . قدمت اين كار به 4000 سال قبل از ميلاد مسيح باز مي گردد . در اين مورد كاه نقش تقويت كننده و گل نقش زمينه يا ماتريس را دارد . ارگ بم كه شاهكار معماري ايرانيان بوده است،نمونه بارزي از استفاده از تكنولوژي كامپوزيت ها در قرون گذشته بوده است.مثال ديگر،تقويت بتن توسط ميله هاي فولادي مي باشدكه قدمت آن به سال 0081 ميلادي باز مي گردد . در بتن مسلح يا تقويت شده،ميله هاي فلزي،استحكام كششي لازم را در بتن ايجاد مي نمايند چرا كه بتن يك ماده ترد مي باشد و مقاومت اندكي در برابر بارهاي كششي دارد . بدين ترتيب بتون وظيفه تحمل بارهاي فشاري و ميله هاي فولادي وظيفه تحمل بارهاي كششي را بر عهده دارند ….

جهت دیدن جزئیات بیشتر رویتحقیق کامپوزیت در صنعت مواد ” و جهت
 
پرداخت و دریافت فایل
کلیک کنید.

 

کامپوزیت , دانلود تحقیق کامپوزیت , پاورپوینت کامپوزیت , تحقیق در مورد کامپوزیت , تحقیق درباره کامپوزیت , تحقیق راجع به کامپوزیت , تحقیق آماده کامپوزیت , پاورپوینت در مورد کامپوزیت , متالورژی , درس , مهندسی مواد, مقاله

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
فایل های دیگر