تحقیق کوره القایی

دانلود تحقیق کوره القایی 

درج شده در دسته بندی  و برچسب فنی و مهندسی » مواد و متالوژی

دانلود تحقیق با موضوع کوره القایی،
در قالب Word و در 22 صفحه قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق :
سرگذشت کوره های القایی:

 کوره های القایی در مقایسه با کوره های سوخت فسیلی دارای مزایای فراوانی از جمله دقت بیشتر ،  تمیزی و تلفات گرمایی کمتر و … است . همچنین در کوره هایی که در آنها از روشهای دیگر ، غیر القاء استفاده می شود ، اندازه کوره بسیار بزرگ بوده و در زمان راه اندازی و خاموش کردن آنها طولانی است . عبور جریان از یک سیم پیچ و استفاده از میدان مغناطیسی برای ایجاد جریان در هسته سیم پیچ ، اساس کار کوره های القایی را تشکیل می دهد . در این کوره ها از حرارت ایجاد شده توسط تلفات فوکو و هیسترزیس برای ذوب فلزات یا هرگونه عملیات حرارتی استفاده می شود .
   نخستین کوره القایی که مورد بهره برداری قرار گرفت از شبکه اصلی قدرت تغذیه میشد و هیچگونه تبدیل فرکانسی صورت نمی گرفت . با توجه به اینکه افزایش فرکانس تغذیه کوره موجب کاهش ابعاد آن و بالا رفتن توان (تلفات) می شود ، برای رسیدن به این هدف ، در ابتدا منابع تغذیه موتور ژنراتوری مورد استفاده واقع گردید . هر چند با این منابع می توان فرکانس را تا حدودی بالا برد ، ولی محدودیت فرکانس و عدم قابلیت تغییر آن و در نهایت عدم تطبیق سیستم تغذیه با کوره ، دو عیب اساسی این سیستمها به شمار میرفت . با توجه به این معایب ورود عناصر نیمه هادی به حیطه صنعت موجب گردید منابع تغذیه استاتیک جایگزین منابع قبلی شوند ….

جهت دیدن جزئیات بیشتر رویتحقیق کوره القایی ” و جهت
 
پرداخت و دریافت فایل
کلیک کنید.

 

کوره القایی, دانلود تحقیق کوره القایی, پاورپوینت کوره القایی, تحقیق در مورد کوره القایی, تحقیق درباره کوره القایی, تحقیق راجع به کوره القایی, تحقیق آماده کوره القایی, پاورپوینت در مورد کوره القایی, متالورژی , درس , مهندسی مواد, مقاله

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
فایل های دیگر