دانلود نمونه پروپوزال دکتری روانشناسی
درج شده در دسته بندی و برچسب عمومی » پروپوزال
مقدمه و بيان مساله
اختلال یادگیری ویژه عبارت است از اختلال در یک یا چند فرایند اساسی روان شناختی که در فهم و کاربرد زبان گفتاری یا نوشتاری ایجاد مشکل کرده و ممکن است به صورت توانایی ناقص در گوش دادن، فکر کردن، صحبت کردن، خواندن، نوشتن، هجی کردن کلمات یا محاسبات ریاضی، ظاهر گردد. این اصطلاح حالت هایی همچون معلولیت ادراکی، آسیب مغزی، بدکاری جزیی مغزی، خوانش پریشی و زبان پریشی رشدی را در بر می گیرد اما کودکانی را که بدوا در نتیجه معلولیت های دیداری، شنیداری یا حرکتی، یا عقب ماندگی ذهنی، یا اختلال هیجانی یا محرومیت های اقتصادی، فرهنگی یا محیطی دچار ناتوانی های یادگیری شده اند، شامل نمی شود (گورمن، 2001؛ ترجمه نریمانی و نورانی دگرماندرق، 1383).
در پنجمين راهنماي تشخيصي و آماری اختلالهاي رواني (DSM-5) اختلال یادگیری ویژه تغییر نام داده است و اختلال خواندن، اختلال نوشتن و ریاضی که هر یک قبلا یک اختلال مستقل و مجزا محسوب می شدند اکنون به عنوان یک مشخص کننده در اختلال یادگیری ویژه گنجانده شده است (گنجی، 1392). اختلال یادگیری ویژه بر مبنای DSM-5، اختلالی عصبی رشدی با منشاء زیستی است که موجب نابهنجاری هایی در سطح شناختی می شود. یکی از ویژگی های اصلی اختلال یادگیری ویژه، مشکلات مستمر در مهارت های تحصیلی اصلی است که شامل سیالی خواندن، درک خواندن، بیان نوشتاری و استدلال ریاضی است (انجمن روان شناسی آمریکا، 2013؛ ترجمه سید محمدی، 1393).
اختلال یادگیری مهم ترین علت عملکرد ضعیف تحصیلی محسوب می شوند و هر ساله تعداد زیادی از دانش آموزان به این علت در فراگیری مطالب درسی دچار مشکل می شوند. به طور معمول این دانش آموزان از هوش متوسط یا بالاتر برخوردارند ولی در شرایط تقریبا یکسان آموزشی نسبت به دانش آموزان دیگر عملکرد تحصیلی ضعیف تری نشان می دهند و علیرغم قرار داشتن در محیط آموزشی مناسب و نیز فقدان آسیب زیست شناختی بارز و عدم مشکلات اجتماعی و روانی حاد، با داشتن هوش متوسط قادر به یادگیری در زمینه های ویژه ای (خواندن، نوشتن، محاسبه) نمی باشند (کاراند ، ماهاجان و کالکارنی ، 2009). در مطالعه ای موگاسیل ، پاتیل ، پاتیل و موگاسیل (2011) با بررسی کودکان 8 تا 11 سال هندی میزان شیوع کلی اختلال های یادگیری را 17/15 درصد و شیوع اختلال های نگارش، خواندن و ریاضیات را به ترتیب 5/12، 2/11 و 5/10 گزارش داده اند. همچنین میهن دوست (2011) با مطالعه 600 دانش آموز پایه های سوم، چهارم و پنج ابتدایی در شهر ایلام، نرخ شیوع اختلال های یادگیری را 4/11 درصد بیان می کند….
اختلال یادگیری ویژه عبارت است از اختلال در یک یا چند فرایند اساسی روان شناختی که در فهم و کاربرد زبان گفتاری یا نوشتاری ایجاد مشکل کرده و ممکن است به صورت توانایی ناقص در گوش دادن، فکر کردن، صحبت کردن، خواندن، نوشتن، هجی کردن کلمات یا محاسبات ریاضی، ظاهر گردد. این اصطلاح حالت هایی همچون معلولیت ادراکی، آسیب مغزی، بدکاری جزیی مغزی، خوانش پریشی و زبان پریشی رشدی را در بر می گیرد اما کودکانی را که بدوا در نتیجه معلولیت های دیداری، شنیداری یا حرکتی، یا عقب ماندگی ذهنی، یا اختلال هیجانی یا محرومیت های اقتصادی، فرهنگی یا محیطی دچار ناتوانی های یادگیری شده اند، شامل نمی شود (گورمن، 2001؛ ترجمه نریمانی و نورانی دگرماندرق، 1383).
در پنجمين راهنماي تشخيصي و آماری اختلالهاي رواني (DSM-5) اختلال یادگیری ویژه تغییر نام داده است و اختلال خواندن، اختلال نوشتن و ریاضی که هر یک قبلا یک اختلال مستقل و مجزا محسوب می شدند اکنون به عنوان یک مشخص کننده در اختلال یادگیری ویژه گنجانده شده است (گنجی، 1392). اختلال یادگیری ویژه بر مبنای DSM-5، اختلالی عصبی رشدی با منشاء زیستی است که موجب نابهنجاری هایی در سطح شناختی می شود. یکی از ویژگی های اصلی اختلال یادگیری ویژه، مشکلات مستمر در مهارت های تحصیلی اصلی است که شامل سیالی خواندن، درک خواندن، بیان نوشتاری و استدلال ریاضی است (انجمن روان شناسی آمریکا، 2013؛ ترجمه سید محمدی، 1393).
اختلال یادگیری مهم ترین علت عملکرد ضعیف تحصیلی محسوب می شوند و هر ساله تعداد زیادی از دانش آموزان به این علت در فراگیری مطالب درسی دچار مشکل می شوند. به طور معمول این دانش آموزان از هوش متوسط یا بالاتر برخوردارند ولی در شرایط تقریبا یکسان آموزشی نسبت به دانش آموزان دیگر عملکرد تحصیلی ضعیف تری نشان می دهند و علیرغم قرار داشتن در محیط آموزشی مناسب و نیز فقدان آسیب زیست شناختی بارز و عدم مشکلات اجتماعی و روانی حاد، با داشتن هوش متوسط قادر به یادگیری در زمینه های ویژه ای (خواندن، نوشتن، محاسبه) نمی باشند (کاراند ، ماهاجان و کالکارنی ، 2009). در مطالعه ای موگاسیل ، پاتیل ، پاتیل و موگاسیل (2011) با بررسی کودکان 8 تا 11 سال هندی میزان شیوع کلی اختلال های یادگیری را 17/15 درصد و شیوع اختلال های نگارش، خواندن و ریاضیات را به ترتیب 5/12، 2/11 و 5/10 گزارش داده اند. همچنین میهن دوست (2011) با مطالعه 600 دانش آموز پایه های سوم، چهارم و پنج ابتدایی در شهر ایلام، نرخ شیوع اختلال های یادگیری را 4/11 درصد بیان می کند….
جهت دیدن جزئیات بیشتر روی ” نمونه پروپوزال دکتری روانشناسی ” و جهت
پرداخت و دریافت فایل ” کلیک کنید.
دانلود پروپوزال رشته دکتری روانشناسی, پروپوزال آماده دکتری روانشناسی, دانلود پروپوزال آماده دکتری روانشناسی, نمونه پروپوزال کارشناسی ارشد دکتری روانشناسی, پاورپوینت پروپوزال دکتری روانشناسی, پروپوزال دکتری روانشناسی, رایگان , روش تحقیق , پروپوزال پر,,,
فایل های مرتبط:
- اقدام پژوهی گزارش تخصصی بررسی اختلال یادگیری املاء در دانش آموزان کلاس اول
- اقدام پژوهی با موضوع رفع مشکلات خواندن در مقطع ابتدایی
- فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و نظریه های استرس تحصیلی دانش آموزان
- تحقیق بررسی با موضوع یادگیری و حافظه
- پروپوزال رشته روانشناسی تاثیر اختلال خواب بر عملکرد تحصیلی و توانایی
- فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و نظریه های راهبردهای یادگیری خودتنظیمی
- تحقیق بررسی عوامل موثر در یادگیری زبان انگلیسی
- فصل دوم ادبیات نظری و پیشینه تحقیق مؤلفه ها و نظریه های عملکرد تحصیلی
- فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و نظریه های پیشرفت تحصیلی
- پروپوزال رشته مديريت رسانه
- پاورپوینت روش ها و فرایندهای نوین یاددهی یادگیری
- فصل دوم ادبیات نظری و پیشینه تحقیق مؤلفه ها و نظریه های سبک های شناختی تعریف یادگیری
- پاورپوینت MMPI-2 تشخیص اختلال شخصیت
- پاورپوینت اختلال شخصیت
- تحقیق بررسی تاب آوري تحصيلي و هيجاني
- پاورپوینت مطالعه و یادگیری
- پروپوزال رشته پرستاری مراقبتهای ویژه
- پاورپوینت افت تحصیلی
- تحقیق بررسی اختلال بیشفعالی
- پروپوزال روانشناسی عمومی نقش تاب آوری، خودکارآمدی و امیدواری در پیش بینی شادکامی دانش آموزان