نمونه پروپوزال دکتری روانشناسی

دانلود نمونه پروپوزال دکتری روانشناسی 

درج شده در دسته بندی  و برچسب عمومی » پروپوزال

مقدمه و بيان مساله
اختلال یادگیری ویژه  عبارت است از اختلال در یک یا چند فرایند اساسی روان شناختی که در فهم و کاربرد زبان گفتاری یا نوشتاری ایجاد مشکل کرده و ممکن است به صورت توانایی ناقص در گوش دادن، فکر کردن، صحبت کردن، خواندن، نوشتن، هجی کردن کلمات یا محاسبات ریاضی، ظاهر گردد. این اصطلاح حالت هایی همچون معلولیت ادراکی، آسیب مغزی، بدکاری جزیی مغزی، خوانش پریشی و زبان پریشی رشدی را در بر می گیرد اما کودکانی را که بدوا در نتیجه معلولیت های دیداری، شنیداری یا حرکتی، یا عقب ماندگی ذهنی، یا اختلال هیجانی یا محرومیت های اقتصادی، فرهنگی یا محیطی دچار ناتوانی های یادگیری شده اند، شامل نمی شود (گورمن، 2001؛ ترجمه نریمانی و نورانی دگرماندرق، 1383).
در پنجمين راهنماي تشخيصي و آماری اختلال‌هاي رواني  (DSM-5) اختلال یادگیری ویژه تغییر نام داده است و اختلال خواندن، اختلال نوشتن و ریاضی که هر یک قبلا یک اختلال مستقل و مجزا محسوب می شدند اکنون به عنوان یک مشخص کننده در اختلال یادگیری ویژه گنجانده شده است (گنجی، 1392).  اختلال یادگیری ویژه بر مبنای DSM-5، اختلالی عصبی رشدی با منشاء زیستی است که موجب نابهنجاری هایی در سطح شناختی می شود. یکی از ویژگی های اصلی اختلال یادگیری ویژه، مشکلات مستمر در مهارت های تحصیلی اصلی است که شامل سیالی خواندن، درک خواندن، بیان نوشتاری و استدلال ریاضی است (انجمن روان شناسی آمریکا، 2013؛ ترجمه سید محمدی، 1393).
اختلال یادگیری مهم ترین علت عملکرد ضعیف تحصیلی محسوب می شوند و هر ساله تعداد زیادی از دانش آموزان به این علت در فراگیری مطالب درسی دچار مشکل می شوند. به طور معمول این دانش آموزان از هوش متوسط یا بالاتر برخوردارند ولی در شرایط تقریبا یکسان آموزشی نسبت به دانش آموزان دیگر عملکرد تحصیلی ضعیف تری نشان می دهند و علیرغم قرار داشتن در محیط آموزشی مناسب و نیز فقدان آسیب زیست شناختی بارز و عدم مشکلات اجتماعی و روانی حاد، با داشتن هوش متوسط قادر به یادگیری در زمینه های ویژه ای  (خواندن، نوشتن، محاسبه) نمی باشند (کاراند ، ماهاجان  و کالکارنی ، 2009). در مطالعه ای موگاسیل ، پاتیل ، پاتیل  و موگاسیل  (2011) با بررسی کودکان 8 تا 11 سال هندی میزان شیوع کلی اختلال های یادگیری را 17/15 درصد و شیوع اختلال های نگارش، خواندن و ریاضیات را به ترتیب 5/12، 2/11 و 5/10 گزارش داده اند. همچنین میهن دوست (2011) با مطالعه 600 دانش آموز پایه های سوم، چهارم و پنج ابتدایی در شهر ایلام، نرخ شیوع اختلال های یادگیری را 4/11 درصد بیان می کند….

جهت دیدن جزئیات بیشتر روینمونه پروپوزال دکتری روانشناسی ” و جهت
 
پرداخت و دریافت فایل
کلیک کنید.

 

دانلود پروپوزال رشته دکتری روانشناسی, پروپوزال آماده دکتری روانشناسی, دانلود پروپوزال آماده دکتری روانشناسی, نمونه پروپوزال کارشناسی ارشد دکتری روانشناسی, پاورپوینت پروپوزال دکتری روانشناسی, پروپوزال دکتری روانشناسی, رایگان , روش تحقیق , پروپوزال پر,,,

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
فایل های دیگر