نمونه پروپوزال روانشناسی تربیتی

دانلود نمونه پروپوزال روانشناسی تربیتی 

درج شده در دسته بندی  و برچسب عمومی » پروپوزال

پروپوزال روانشناسی تربیتی
( مناسب برای درس روش تحقیق مقطع کارشناسی ارشد )
این فایل یک نمونه پروپوزال آماده و تکمیل شدهٔ رشته روانشناسی تربیتی، می‌ باشد که طبق اصول و استانداردهای پروپوزال نویسی نگارش شده است.

فهرست مطالب :
عنوان پروپوزال
جدول اطلاعات مربوط به اساتيد مشاور
جدول اطلاعات مربوط به پروپوزال
تعریف مساله
بیان مساله
اهداف تحقیق
سوال های اصلی تحقیق
پیشینه تحقيق
ضروت انجام تحقيق
فرضيه های تحقیق
روش انجام تحقيق
منابع تحقیق
و …

در ادامه  به بخشی از این پروپوزال می‌پردازیم:
بیان مسأله
از نظر دارلینگ و استنبرگ (1993) شیوه فرزندپروری یکی از سازهای جهانی است که بیان گر روابط عاطفی و نحوه ارتباط کلی والدین با فرزندان است و عاملی مهم برای رشد و یادگیری کودکان به¬شمار می-رود. پژوهش¬های مربوط به ارتباط والدین با کودک، که نگرش¬ها و اعمال والدین را در فرایند فرزند پروری مورد برسی قرار داده¬اند، تحت تأثیر کارهای بامریند و  بوری (1991) قرار دارد که به طور کلی سه الگوی حاکم بر روابط والدین و فرزندان را مطرح کرده است: قاطع، سهل گیر و مستبد.
 والدین قاطع به صورت افرادی گرم، صمیمی وحمایت هیجانی بیشترتوصیف شده¬اند در عین حال که بر آنچه که کودکانشان انجام می¬دهند کنترل دارند. آنها برای خواسته¬هایی که از فرزندان خود دارند، از دلایل و توجیهات منطقی استفاده می¬کنند. این والدین تلاش دارند که به فرزندان خود گوشزد نمایند که رفتار آن¬ها چه تأثیری بر دیگران می¬گذارد (بامریند، 1991؛ بوری، 1991).
 والدین سهل¬گیر به صورت والدینی توصیف شده¬اند که سعی دارند برای کودکان خود، محیطی گرم، آرام و صمیمی به وجود آورند، خواسته¬های اندکی از فرزندان خود دارند و بر آنچه که آنها انجام می¬دهند کنترل و نظارت ندارند. این والدین به فرزندان خود آزادی بیش از حد می¬دهند و خطای آنها را نادیده می¬گیرند (بامریند، 1991؛ بوری، 1991، به نقل از یوسفی، 1386).
والدین مستبد فاقد گرمی، صمیمیت و میزان پایین حمایت هیجانی در روابط خود با فرزندان هستند، انتظار دارند که فرزندان، خواسته¬ها و تقاضاهای آنها را بدون بحث و بی چون و چرا برآورده کنند. در این خانواده¬ها به کودکان اجازه ابراز عقیده داده نمی¬شود و فرصت کمی برای تفکر درباره موقعیت¬ها یا به کارگیری استدلال وجود دارد (بامریند، 1991؛ بوری، 1991).
 از جمله چالش¬¬هایی که دانش آموزان هنگام ورود به محیط آموزشی پیش روی دارند، تفکرات آنها در ارتباط با توانایی کنار آمدن با استلزاماتی است که بر سازگاري شان تأثیر گذار می¬باشد )زیچووسکی ، (2007. دوران تحصیل، دوره¬ای از زندگی است که در آن تغییرات شناختی و رفتاری سریعی اتفاق می¬افتد. کنار آمدن با چنین تغییراتی مستلزم آن است که فرد از توانایی سازگاری مناسبی برخوردار باشد (اسپیر ، 2000). به طور کلی، سازگاری جریانی است که در آن فرد برای وفق دادن خود با فشارهای درونی و ملزومات بیرونی تلاش می¬کند (رد-ویکتور ، 2003). سازگاری دارای عرصه¬های مختلفی است؛ سازگاری در انتقال به محیط یا موقعیت جدید، سازگاری در روابط بین فردی و سازگاری در موقعیت¬های آموزشی که از آن تحت عنوان سازگاری تحصیلی  یاد می¬شود، در واقع سازگاری تحصیلی ناظر به توانمندی فراگیران در انطباق با شرایط و الزامات تحصیل و نقش¬هایی است که مدرسه به عنوان یک نهاد اجتماعی فراروی آنها قرار می¬گیرد (پیتوس ، 2006). روسر ، اکلس  و سامرف  (1998) معتقدند دانش آموزانی که در امر سازگاري تحصیلی با اشکال روبه رو می¬شوند، به احتمال، در سایر ابعاد زندگی نیز دچار مشکل خواهند شد. سازگاري تحصیلی با ورود نوجوان به دورة متوسطه اهمیت بیشتري پیدا می¬کند. بر اساس پژوهش¬های صورت گرفته سبک¬های فرزند پروری از جمله عوامل موثر بر سازگاری تحصیلی می¬باشد. کودکان دارای سبک فرزندپروری قاطع، دارای سطوح بالایی از پیشرفت تحصیلی هستند (پریش  و مک کلاسکی ، 1993). فرزندان والدین سهل گیر، از پیشرفت تحصیلی ضعیف برخوردارند (لامبرن ، مونتس ، استنبرگ و دارن بوچ ، 1991؛ به نقل از یوسفی، 1386؛ و بامریند، 1991). فرزندان دارای سبک فرزندپروری مستبد، دارای پیشرفت تحصیلی پایینی هستند (استنبرگ، لامبرن، دارلینگ، مونتس و دارن بوچ 1994).

توضیحات پروپوزال :
– این پروپوزال کاملا استاندارد می باشد و مطابق اصول پروپوزال نویسی نگارش شده است
– مناسب جهت ارائه برای درس روش تحقیق مقطع کارشناسی ارشد.
– مناسب برای دانشجویانی که می‌خواهند با نگارش صحیح پروپوزال نویسی در مقطع کارشناسی ارشد آشنا شوند.
فرمت فایل : Word قابل ویرایش

جهت دیدن جزئیات بیشتر روینمونه پروپوزال روانشناسی تربیتی ” و جهت
 
پرداخت و دریافت فایل
کلیک کنید.

 

دانلود پروپوزال رشته روانشناسی تربیتی, پروپوزال آماده روانشناسی تربیتی, دانلود پروپوزال آماده روانشناسی تربیتی, نمونه پروپوزال کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی, پاورپوینت پروپوزال روانشناسی تربیتی, پروپوزال روانشناسی تربیتی, رایگان , روش تحقیق , پروپو,,,

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
فایل های دیگر