پروپوزال رشته روانشناسی عمومي

دانلود پروپوزال رشته روانشناسی عمومي 

درج شده در دسته بندی  و برچسب عمومی » پروپوزال

پروپوزال روانشناسی عمومي
( مناسب برای درس روش تحقیق مقطع کارشناسی ارشد )
این فایل یک نمونه پروپوزال آماده و تکمیل شدهٔ رشته روانشناسی عمومي، می‌ باشد که طبق اصول و استانداردهای پروپوزال نویسی نگارش شده است.

فهرست مطالب :
عنوان پروپوزال
جدول اطلاعات مربوط به اساتيد مشاور
جدول اطلاعات مربوط به پروپوزال
تعریف مساله
بیان مساله
اهداف تحقیق
سوال های اصلی تحقیق
پیشینه تحقيق
ضروت انجام تحقيق
فرضيه های تحقیق
روش انجام تحقيق
منابع تحقیق
و …

در ادامه  به بخشی از این پروپوزال می‌پردازیم:
بیان مساله
پیشرفت تحصیلی  دانش آموزان و بررسی عوامل تأثیر¬گذار بر آن، موضوع مهمي‌است که بخش عمده¬ای از پژوهش¬های علوم تربیتی و روانشناسی را به خود اختصاص داده است. محققان توافق دارند که علاوه بر آموزش، بسیاری دیگر از عوامل از جمله، محیط، مدرسه، خانواده، سبک¬های فرزند¬پروری و محیط اجتماعی کودک که کودک در آن زندگی می¬کند و همچنین مشخصه¬های فردی مانند هوش، شخصیت، سن، همسالان و انگیزه در عملکرد تحصیلی او نقش مهمي‌را ایفا می¬کنند (ودودی مفید و همکاران، 1391).
خانواده نخستین نهاد زندگی اجتماعی کودک است که در شکل گیری عادت¬ها و اندیشه¬های اجتماعی کودک نقش بسیار مهمي‌دارد. در شکل¬گیری رفتار و دیدگاههای اجتماعی کودک، جنبه¬های عاطفی روابط والدین و فرزندان نقش مهمي‌دارد، در خانواده¬هایی که والدین رفتارهای محبت آمیز دارند، معمولاً کودکان نیز با رفتارهای اخلاقی مثبت و احترام به دیگران و انگیزه پیشرفت رشد می¬یابند (محبی نورالدین وند و همکاران، 1389).
خانواده با توجه به تأثیر قابل توجه بر رشد روانشناختی فرزندان، از مهمترین عوامل تأثیرگذار بر شخصیت آنان بوده و به طور مستقیم و غیر مستقیم بر پیشرفت تحصیلی فرد تأثیر می¬گذارد (دسجردینس  و همکاران، 2008). به¬طورکلی نقش و تأثیر خانواده برشکل¬گیری شخصیت به طور عمده در سه محور تأثیر سبک¬های فرزندپروری، سایر اعضاء خانواده و ترتیب تولد فرزندان مورد توجه قرار گرفته است (ویک نلسون و ایزرل ، 2009).
سبک فرزند پروری مجموعه ای از نگرش ها در مورد کودک است که به ایجاد جوی هیجانی منجر مي‌شود که والدین رفتارهای خود را با کودک در بستر آن شکل داده و تنظیم مي‌کند(دارلینگ و اشتنبرگ ، 1993؛ به نقل از زمانی و عابدینی، 1392). باومیرند  (1991) بر اساس دوبعد توقع  و پاسخ دهی  چهار سبک فرزندپروری را مشخص کرده است که عبارتند از: 1- فرزندپروری مستبدانه  که در آن والدین از فرزندان خود توقع و انتظارات زیاد، ولی پاسخ دهی کمي‌دارند، بر اطاعت بی چون و چرا کودکان تأکید دارند، فاقد گرمی، صمیمیت و حمایت اند و بسیار سخت¬گیر هستند؛ 2-فرزندپروری مقتدرانه  که در آن والدین هم درخواست کننده و هم پاسخ دهنده اند، قوانین روشن و واضح دارند، از شیوه¬های منطقی و استدلالی برای متقاعد کردن کودکان استفاده مي‌کنند، حمایت کننده اند و با کودک همدلی می¬کنند (کوپلن  و همکاران، ،2002؛  به نقل از زمانی و عابدینی، 1392)؛ 3- فرزند پروری سهل انگارانه  که در آن والدین بسیار پاسخ دهنده اند و کمتر درخواست کننده اند. آنها قوانین زیادی برای فرزندشان وضع نمی¬کنند و کنترلی بر رفتارهای آنان ندارند؛ 4- فرزند پروری بدون توجه و مراقبت که در آن والدین نه پاسخ دهنده و نه درخواست کننده اند، فاقد قوانین مشخص اند، فاقد گرمي‌و حمایت و صمیمیت اند و نظارت و کنترلی بر رفتارهای فرزندان خود ندارند (کوپکو ، 2007).

توضیحات پروپوزال :
– این پروپوزال کاملا استاندارد می باشد و مطابق اصول پروپوزال نویسی نگارش شده است
– مناسب جهت ارائه برای درس روش تحقیق مقطع کارشناسی ارشد.
– مناسب برای دانشجویانی که می‌خواهند با نگارش صحیح پروپوزال نویسی در مقطع کارشناسی ارشد آشنا شوند.
فرمت فایل : Word قابل ویرایش

جهت دیدن جزئیات بیشتر رویپروپوزال رشته روانشناسی عمومي ” و جهت
 
پرداخت و دریافت فایل
کلیک کنید.

 

دانلود پروپوزال رشته روانشناسی عمومي, پروپوزال آماده روانشناسی عمومي, دانلود پروپوزال آماده روانشناسی عمومي, نمونه پروپوزال کارشناسی ارشد روانشناسی عمومي, پاورپوینت پروپوزال روانشناسی عمومي, پروپوزال روانشناسی عمومي, رایگان , روش تحقیق , پروپوزال پر,,,

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
فایل های دیگر