تحقیق تاریخچه آموزش و پرورش در ايران

دانلود تحقیق تاریخچه آموزش و پرورش در ايران 

درج شده در دسته بندی  و برچسب عمومی » آموزشی

آموزش در دوران قاجار

 

در دوران قاجار جنگ‌هاي ايران و روس رخ داد که با شکست ايرانيان و از دست رفتن بخش‌هاي زيادي از ايران همراه بود. البته ان شکست دردناک باعث شد که دولت‌مردان دلسوز و فرهيختگان جامعهٔ آن روز به علت شکست ايرانيان آگاه شوند که همانا بي‌خبري از دانش و فن آن روزگار بود. از اين رو، در سال 1231 هجري قمري، 5 نفر دانشجو به انگليس فرستاده شد؛ نخستين چاپخانهٔ سربي در 1227 هجري قمري در تبريز به کار افتاد؛ نخستين روزنامه را ميرزا صالح، از دانشجويان فرستاده شده به انگليس، به نام کاغذ اخبار در 1253 هجري قمري منتشر کرد؛ و نخستين مدرسه به شيوهٔ امروزي با همت ميرزا حسن خان رشديه در 1254 هجري قمري در اروميه و در سال بعد در تبريز کار خود را آغاز کرد.

 

بنيان‌گذاري دارالفنون

 

دارالفنون مرکز آموزشي دانش و فن نوين بود که در سال 1231 هجري شمسي با تلاش ميرزا تقي‌خوان اميرکبير در تهران بنيان‌گذاري شد. نخستين معلمان اين مدرسه، اروپايي و بيش‌تر اتريشي بودند. نخست صد نفر فراگير از ميان فرزندان اشراف و بزرگان دولتي براي تحصيل در آن انتخاب شدند که در رشته‌هاي نظامي، پزشکي، داروسازي، معدن و مهندسي به تحصيل مشغول شدند. دارالفنون آزمايشگاه فيزيک، شيمي و داروسازي و کارخانهٔ شيشه و بلور و شمع‌سازي و چاپ‌خانه داشت و فراگيران علاوه بر مطالعهٔ نظري، به فعاليت‌هاي عملي نيز مي‌پرداختند. براي مثال، مسيو کرشيش اتريشي، که معلم توپخانه و رياضي بود، به کمک دانش‌جويان خود دستگاه فرستندهٔ تلگراف ساخت که آغازي براي گسترش ارتباط از راه دور در کشور بود.

جهت دیدن جزئیات بیشتر رویتحقیق تاریخچه آموزش و پرورش در ايران ” و جهت
 
پرداخت و دریافت فایل
کلیک کنید.

 

تاریخچه آموزش و پرورش در ايران, دانلود تحقیق تاریخچه آموزش و پرورش در ايران, پاورپوینت تاریخچه آموزش و پرورش در ايران, تحقیق در مورد تاریخچه آموزش و پرورش در ايران, تحقیق درباره تاریخچه آموزش و پرورش در ايران, تحقیق راجع به تاریخچه آموزش و پرورش,,,

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
فایل های دیگر