پاورپوینت درس سوم جامعه شناسی یازدهم

دانلود پاورپوینت درس سوم جامعه شناسی یازدهم 

درج شده در دسته بندی  و برچسب پاورپوینت مدارس » کلاس یازدهم

ابونصر محمد فارابی(330ـ 260هـ .ش) در گونه شناسی خود از جوامع، یکی از انواع جوامع جاهلی را  تقلب» می نامد. او در تعریف این نوع از جامعه می نویسد که در جامعه تغلب مردم برای غلبه یافتن بر سایر ملت ها، با یکدیگر همکاری می کنند و این هنگامی پیش می آید که همه مردم، شیفتۀ غلبه بر اقوام و ملل دیگر شوند. هدف این مردم خوار و مقهور کردن دیگران است.
فرهنگ  های بسیاری از مرزهای جغرافیایی خود عبور کرده و به سوی جهانی شدن حرکت کرده  اند. برخی از آنها فرهنگ سلطه و استکبار بوده اند.
برخی فرهنگ  ها و جوامع، سلطه بر دیگر جوامع را ارزش اجتماعی برتر می  دانند. درگذشته تاریخ، فرهنگ سلطه و استکبار، امپراتوری  های بزرگ را به وجود آورده است. امپراتوری و شاهنشاهی از طریق کشورگشایی و جهان  گشایی و با قدرت نظامی و حضور مستقیم سربازان پیروز شکل می  گیرد.
که اغلب با کشتار و خسارت  های انسانی و اقتصادی فراوان همراه است. اسکندر تخت جمشید را به آتش کشید و حمله مغولان.
در تاریخ اقوامی بوده  اند که با قدرت نظامی بر دیگر اقوام تسلط پیدا کرده  اند.غلبه نظامی گرچه به حضور مستقیم قوم مهاجم در مناطق جغرافیایی مختلف منجر می  شود، اما همیشه بسط فرهنگی آنها را به دنبال نمی  آورد …

جهت دیدن جزئیات بیشتر رویپاورپوینت درس سوم جامعه شناسی یازدهم ” و جهت
 
پرداخت و دریافت فایل
کلیک کنید.

 

پاورپوینت درس سوم جامعه شناسی یازدهم , دانلود پاورپوینت یازدهم با موضوع درس سوم جامعه شناسی , پاورپوینت کلاس یازدهم در مورد درس سوم جامعه شناسی , پاورپوینت کلاس یازدهم , پاورپوینت پایه یازدهم درس سوم جامعه شناسی , دانلود پاورپوینت آموزشی کلاس یا,,,

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
فایل های دیگر