پاورپوینت فصل ششم ریاضی کلاس دهم رشته های تجربی و ریاضی

دانلود پاورپوینت فصل ششم ریاضی کلاس دهم رشته های تجربی و ریاضی 

درج شده در دسته بندی  و برچسب پاورپوینت مدارس » کلاس دهم

ترکیبیات
شاخه ای از ریاضی است که در آن روش هایی برای بدست آوردن تعداد حالت های ممکن برای انجام یک عمل، بدون شمارش آن ها، معرفی می کند.
پرسش: فرض کنید در یک شرکت اداری تلفن‌های داخلی همه‌ سه‌رقمی بوده و با پیش‌شماره‌ی 1 یا 2 شروع شوند (مانند 100 یا 278) چه تعداد تلفن داخلی با این شرایط می‌توان در این شرکت نصب کرد؟
اصل جمع:
اگر بتوانیم کاری را به دو روش انجام دهیم، طوری‌که در یک روش m انتخاب و در روش دیگر n انتخاب وجود داشته باشد، در کل برای انجام این‌کار n+m روش ممکن وجود دارد. (توجه داریم که در نهایت این‌کار فقط با یکی از این دو روش باید انجام پذیرد). اصل جمع قابل تعمیم است.
تذکر: کلمه کلیدی اصل جمع یا است.
پرسش: اگر سه نوع دوغ و 4 نوع آب‌میوه وجود داشته باشد و شخصی بخواهد یکی از این دو نوع نوشیدنی (دوغ یا آب‌میوه) را انتخاب و میل کند، به چند طریق می‌تواند این‌کار را انجام دهد؟
پاسخ:                        7=4+3
اصل ضرب:
اگر عملی یا انجام کاری شامل دو مرحله باشد به‌طوری‎‌که انجام یک مرحله به m روش امکان‌پذیر بوده و برای هر کدام از این m روش، مرحله‌ی دیگر به n روش انجام‌پذیر باشد، در کل عمل مورد نظر با            روش می‌تواند انجام شود.
(توجه دارید که انجام این‌کار شامل 2 مرحله بوده و هر دو مرحله باید انجام پذیرد) اصل ضرب قابل تعمیم است.
تذکر: حرف کلیدی اصل ضرب و است …

جهت دیدن جزئیات بیشتر رویپاورپوینت فصل ششم ریاضی کلاس دهم رشته های تجربی و ریاضی ” و جهت
 
پرداخت و دریافت فایل
کلیک کنید.

 

پاورپوینت فصل ششم ریاضی دهم , دانلود پاورپوینت دهم با موضوع فصل ششم ریاضی , پاورپوینت کلاس دهم در مورد فصل ششم ریاضی , پاورپوینت کلاس دهم , پاورپوینت پایه دهم فصل ششم ریاضی , دانلود پاورپوینت آموزشی کلاس دهم فصل ششم ریاضی , درس , کتاب , پاورپوینت طرح,,,

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
فایل های دیگر