تحقیق فیزیک جوشکاری

دانلود تحقیق فیزیک جوشکاری 

درج شده در دسته بندی  و برچسب فنی و مهندسی » مواد و متالوژی

دانلود تحقیق با موضوع فیزیک جوشکاری،
در قالب Word و در 27 صفحه قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق :
امواج الکترومغناطیسی:
امواجی هستند که با سرعت نور حرکت میکنند یا سرعت هر موجی که 300 هزار کیلومتر در ثانیه باشد. در میان این امواج سه موج دارای طول موج کمتری هستند: ماوراء بنفش، اشعه ایکس(x) و اشعه گاما.
نکته: عامل اذیت شدن چشم در جوشکاری ماوراء بنفش است.
طول قوس:
طول قوس همیشه کوچکتر یا مساوی قطر الکترود است.
شدت جریان:
Imin= 30D              ,   Imax= 40D       قطر الکترود است. D که در آن
IM=1/2(Imax+ Imin ) شدت جریان میانگین(متوسط)                 
در برشکاری فلزات بوسیله الکترود روپوشدار از شدت جریان ماکسیمم استفاده می کنند و الکترود  به قطب منفی وصل می شود.(حداکثر میزان نوسان دست جوشکارسه برابر قطر الکترود است.)
اختلاف پتانسیل را در جوشکاری از روی قطر الکترود بدست می آورند که کوچکترین قطر الکترود “16/1 اینچ است.
ولتاژ در جوشکاری قوس الکتریکی محافظت شده(SMAW):
وقتی در جوشکاری قوس الکتریکی قوس زده می شود فضای بین الکترود و قطعه کار یونیزه بوده و دارای بارهای مثبت و منفی است. شکل زیر پلاسما نام دارد. در حقیقت پلاسما دارای بار منفی و مثبت است ودر حین تخلیه شدن قوس ایجاد می شود. وقتی قوس ایجاد می شود که به ازای هر 1.6mmقطر الکترود ولتاژی برابر 10 ولت وجود داشته باشد. بنابرین برای فولاد های کربنی و کم آلیاژ که در آنها از الکترود با قطر حداقل 3.2mm استفاده میشود باید ولتاژ برابرv=(10*3.2)/1.6=20  استفاده گردد.
در WPS جوشکاری باید قطر الکترود، آمپر،ولتاژ و مقدار حرارت کارگذاشته شده قید گردد. دستورالعمل جوشکاری برای کنترل کیفیت جوش میباشد. در عمل مقدار شدت جریان بطور عملی از شدت جریان متوسط کمتر است….

جهت دیدن جزئیات بیشتر رویتحقیق فیزیک جوشکاری ” و جهت
 
پرداخت و دریافت فایل
کلیک کنید.

 

فیزیک جوشکاری,, دانلود تحقیق فیزیک جوشکاری,, پاورپوینت فیزیک جوشکاری,, تحقیق در مورد فیزیک جوشکاری,, تحقیق درباره فیزیک جوشکاری,, تحقیق راجع به فیزیک جوشکاری,, تحقیق آماده فیزیک جوشکاری,, پاورپوینت در مورد فیزیک جوشکاری,, متالورژی , درس , مهن,,,

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
فایل های دیگر