تحقیق رسوبات تبخیری

دانلود تحقیق رسوبات تبخیری 

درج شده در دسته بندی  و برچسب فنی و مهندسی » مواد و متالوژی

دانلود تحقیق با موضوع رسوبات تبخیری ،
در قالب Word و در 37 صفحه قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق :
مقدمه:
همانطور که از نامشان  پیداست ، این سنگها در اثر تبخیر آب و بالا رفتن درجه ی شوری آن تشکیل می شوند . مهمترین رسوبات تبخیری که در طبیعت به مقدار زیادی یافت می شوند ، کلرید ها و سولفات های سدیم ، پتاسیم ، منیزیم ، . کلسیم هستند. از عمده ترین نوع سنگ های تبخیری می توان ژیپس یا گچ (سولفات کلسیم آبدار) ، انیدریت (سولفات کلسیم ) و نمک طعام یا هالیت را نام برد.
کانیهای سولفات کلسیم در طبیعت به صورت بلورهای منفرد یا مجزا و یا خوشه ای در سنگ های میهمان از قبیل کربنات ها و آواری ها یافت می شوند. علاوه بر این ، غالبا این کانیها به صورت رسوبات لایه ای با ضخامت زیاد در طبیعت وجود دارند که حاوی مقدار کمی کربنات  ، سیلیکات و یا کانی های کربن دار هستند.
انیدریت و ژیپس ممکن است به صورت نودول ، توده ای و یا لامینه دیده شوند.بطور کلی بر اثر بالا رفتن درجه حرارت ، میزان تبخیر افزایش پیدا می کند و آب از مواد محلول در خود اشباع شده و باعث رسوب گذاری کانی های تبخیری می گردد. این چنین محیط هایی هم در مناطق غیر دریایی و هم در محیط های دریایی وجود دارد.
تبخیریها اهمیت اقتصادی زیادی دارندودارای استفاده ها وکاربردهای وسیعی هستند.لایه های تبخیری از اجزای مهم بسیاری از میدانهای نفتی میباشندو معمولا سنگهای پوشش مخازن هیدروکربنی را تشکیل میدهند(همانند خاور میانه وغرب کانادا). یا اینکه بر اثر دیاپیریسم نمکی تله های ساختمانی را تشکیل میدهند….

جهت دیدن جزئیات بیشتر رویتحقیق رسوبات تبخیری ” و جهت
 
پرداخت و دریافت فایل
کلیک کنید.

 

رسوبات تبخیری , دانلود تحقیق رسوبات تبخیری , پاورپوینت رسوبات تبخیری , تحقیق در مورد رسوبات تبخیری , تحقیق درباره رسوبات تبخیری , تحقیق راجع به رسوبات تبخیری , تحقیق آماده رسوبات تبخیری , پاورپوینت در مورد رسوبات تبخیری , متالورژی , درس , مهندسی مواد,,,

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
فایل های دیگر