تحقیق مخلوط های ماسه ماهیچه

دانلود تحقیق مخلوط های ماسه ماهیچه 

درج شده در دسته بندی  و برچسب فنی و مهندسی » مواد و متالوژی

دانلود تحقیق با موضوع مخلوط های ماسه ماهیچه ،
در قالب Word و در 46 صفحه قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق :
مقدمه
اگر چه قوانین ویژه ای برای ترکیب مخلوط های ماهیچه وجود دارد ولی موفقیت یا شکست یک مخلوط خاص معمولا مشخص نیست مگر آنکه عملا در کارگاه مورد استفاده یا آزمایش قرار گیرد .
متغیرهای بسیاری در این زمینه از عملیات ریخته گری در یک کارگاه خاص وجود دارد که ممکن است در کارگاه دیگری وجود نداشته باشد.مثلا ماسه ای که در اختیار یک  کارگاه ریخته گری است و مشکلات اقتصادی موجود، اغلب بر انتخاب مخلوط ماهیچه برای یک مورد خاص اثر می گذارد.
شرایط یک مخلوط ماسه ماهیچه:
یک مخلوط ماهیچه باید بگونه ای آماده شود که ماهیچه های تهیه شده از آن کیفیت و مشخصات زیر را داشته باشند :
1- در دمای بالا و در خلال انجماد فلز ؛استحکامی متناسب با استحکام فلز داشته
باشد.ماهیچه ای که استحکام خود را به مدت طولانی در دمای بالا حفظ کند باعث شکست گرم   (Hot tears  ) یا ترک (Crack  ) در قطعه میگردد.
2- در خلال انجماد فلز ریختگی فرو پاشی پیدا کرده و خرد شود . ماهیچه باید تا زمانی که فلز یک پوسته جامد در اطراف آن ایجاد می کند استحکام خود را حفظ نماید و سپس به هنگامی که انقباض (  Contraction) فلز آغاز می شود به سرعت استحکام خود را از دست بدهد و در نتیجه از ترک خوردن فلز اجتناب شود.
3- سطح صاف و مناسبی در برابر فلز مذاب ایجاد کند به طوری که فلز نتواند در ماهیچه نفوذ کند.
4- سختی کافی و مقاومت مناسب در برابر جریان فلز مذاب داشته باشد زیرا در غیر این صورت احتمال دارد شکستن ,شسته شدن یا عیوب دیگر ایجاد شود….

جهت دیدن جزئیات بیشتر رویتحقیق مخلوط های ماسه ماهیچه ” و جهت
 
پرداخت و دریافت فایل
کلیک کنید.

 

مخلوط های ماسه ماهیچه , دانلود تحقیق مخلوط های ماسه ماهیچه , پاورپوینت مخلوط های ماسه ماهیچه , تحقیق در مورد مخلوط های ماسه ماهیچه , تحقیق درباره مخلوط های ماسه ماهیچه , تحقیق راجع به مخلوط های ماسه ماهیچه , تحقیق آماده مخلوط های ماسه ماهیچه , پاورپو,,,

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
فایل های دیگر