پاورپوینت درس دوم تاریخ کلاس دهم

دانلود پاورپوینت درس دوم تاریخ کلاس دهم 

درج شده در دسته بندی  و برچسب پاورپوینت مدارس » کلاس دهم

زمان و مکان، دو رکن مهم دانش تاریخ به شمار می روند و نخستین پرسش هایی که برای تاریخ نگاران مطرح می شود، این است که رویدادهای تاریخی در چه زمانی و کجا رخ داد ه اند. در این درس، شما با بررسی تجربیات جوامع باستانی برای اندازه گیری زمان، اهمیت گاه شماری را در مطالعۀ تاریخ تحلیل و بیان می کنید.
دانش تاریخ بدون توجه به زمان، معنایی ندارد؛ چراکه رویدادهای تاریخی در زمان معینی در گذشته روی داد ه اند و بدون آگاهی از زمان روی دادن آنها، نمی توان به درکی منطقی و درستی از تاریخ دست یافت.
انسان ها از گذشته های بسیار دور بازمان و نحوۀ سنجش آن مواجه بوده اند.
یکی از دستاوردهای مهم بشر، اندازه گیری زمان و ابداع گاه شماری یا تقویم،به شمار می رود.
گاهشماری، نظامی است که انسان برای انداز ه گیری دقیق زمان (ماه و سال)ابداع کرده است.
دانش و مهارت انداز ه گیری زمان، ارتباط نزدیکی با علومی مانند ریاضیات،نجوم و فیزیک دارد و ابداع تقویم، نتیجۀ تلاش مشترک دانشمندان این علوم به حساب می آید.
در نتیجۀ نیاز به زمان سنجی بود که بشر موفق شد ابزارهایی مانند ساعت های آفتابی، آبی و شنی و همچنین وسیلۀ پیچید ه تری مثل اسُطرلاب را برای رصد خورشید، ماه و دیگر سیارگان وستارگان اختراع نماید …

جهت دیدن جزئیات بیشتر رویپاورپوینت درس دوم تاریخ کلاس دهم ” و جهت
 
پرداخت و دریافت فایل
کلیک کنید.

 

درس دوم تاریخ کلاس دهم, دانلود پاورپوینت درس دوم تاریخ کلاس دهم, پاورپوینت در مورد درس دوم تاریخ کلاس دهم, تحقیق درس دوم تاریخ کلاس دهم, پاورپوینت درباره درس دوم تاریخ کلاس دهم, پاورپوینت راجع به درس دوم تاریخ کلاس دهم, پاورپوینت آماده درس دوم تاریخ ,,,

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
فایل های دیگر