پروپوزال رشته مدیریت دولتی

دانلود پروپوزال رشته مدیریت دولتی 

درج شده در دسته بندی  و برچسب عمومی » پروپوزال

این فایل یک نمونه پروپوزال آماده و تکمیل شده رشته مدیریت دولتی، می‌ باشد که طبق اصول و استانداردهای پروپوزال نویسی نگارش شده است.
( مناسب برای درس روش تحقیق مقطع کارشناسی ارشد )

فهرست :
عنوان پروپوزال
جدول اطلاعات مربوط به اساتيد مشاور
جدول اطلاعات مربوط به پروپوزال
تعریف مساله
بیان مساله
اهداف تحقیق
سوال های اصلی تحقیق
پیشینه تحقيق
ضروت انجام تحقيق
فرضيه های تحقیق
روش انجام تحقيق
منابع تحقیق
و …

در ادامه  به بخشی از این پروپوزال می‌پردازیم:
4- بيان مساله (تشريح ابعاد، حدود مساله، معرفي دقيق مساله، بيان جنبه¬هاي مجهول و مبهم و متغيرهاي مربوط به پرسش¬هاي تحقيق، منظور تحقيق)
بدون تردید برای داشتن آینده پویا و توسعه یافته و ایستادگی اقتصادی در دنیای پررقابت امروزی، نیازمند افزایش بهره‌وری و استفاده حداکثری از حداقل امکانات هستیم. امروزه همه کشورهای توسعه یافته و یا در حال توسعه به اهمیت بهره‌وری بعنوان یکی از ضرورت‌های توسعه اقتصادی و کسب برتری رقابتی پی‌برد‌‌ه‌اند. به این ترتیب اغلب کشورهای در حال توسعه بمنظور اشاعه فرهنگ نگرش ویژه به بهره‌وری و تعمیم بکارگیری فنون و روش‌های بهبود آن سرمایه گذاریهای قابل توجهی انجام داده‌اند. در ایران اهمیت توجه به مقوله بهره‌وری به دلایل مختلفی از جمله حاکم نبودن فرهنگ و نگرش درست به بهره‌وری در جامعه، مورد غفلت واقع گردیده است. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که حلقه مفقوده اقتصاد ایران پیش از آنکه سرمایه و یا منابع طبیعی باشد، نبودن بهره‌وری نیروی کار است.
یکی از ﻣﺴﺎﺋﻠﯽ ﮐﻪ اﻣﺮوزه ﺟﺎﯾﮕﺎه وﯾﮋه اي در ﺳﺎزﻣﺎن ﻫﺎ ﭘﯿﺪا ﮐﺮده اﺳﺖ ﻣﻮﺿﻮع ﮐﯿﻔﯿﺖ ﻧﻈﺎم ﺟﺒﺮان ﺧﺪﻣﺎت ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ. ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺷﺘﺎب ﺗﻐﯿﯿﺮات در ﻋﺮﺻﻪ ﻫﺎي ﻣﺨﺘﻠﻒ اﻗﺘﺼﺎدي اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ و اﻓﺰاﯾﺶ رﻗﺎﺑﺖ ﺑﯿﻦ ﺳﺎزﻣﺎن ﻫﺎي ﺻﻨﻌﺘﯽ و ﺧﺪﻣﺎﺗﯽ ،اﻣﺮوزه ﺑﻬﺮه وري ﻧﯿﺮوي اﻧﺴﺎﻧﯽ ﺑﻪ ﻋﺎﻣﻠﯽ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﮐﻨﻨﺪه ﺗﺒﺪﯾﻞ ﺷﺪه اﺳﺖ
ﯾﮑﯽ از ﻋﻮاﻣﻞ ﺑﺴﯿﺎر ﻣﻬﻢ ﺗﺄﺛﯿﺮ ﮔﺬار ﺑﺮ ﺑﻬﺮه وري ﻧﯿﺮوي اﻧﺴﺎﻧﯽ در ﺳﺎزﻣﺎن ﻫﺎ ،ﻧﻈﺎم ﺟﺒﺮان ﺧﺪﻣﺎت ﻣﯿﺒﺎﺷﺪ. ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺑﻬﺮه وري ﯾﮑﯽ از اﺳﺎﺳﯽ ﺗﺮﯾﻦ ﭘﺎﯾﻪ ﻫﺎي رﻗﺎﺑﺖ ﻣﺤﺴﻮب ﻣﯽ ﺷﻮد( ﮔﻮدرزي و ﻋﻄﺎﯾﯽ ، .(1388ﯾﮑﯽ از ﻣﺘﺪاول ﺗﺮﯾﻦ ﺳﯿﺎﺳﺖ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ در دﻫﻪ ﻫﺎي اﺧﯿﺮ ﺑﺮاي ﺗﻘﻮﯾﺖ ﻧﯿﺮوي اﻧﺴﺎﻧﯽ در ﺑﺮﺧﯽ از ﮐﺸﻮر ﻫﺎ ﺑﻪ ﮐﺎر ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه اﺳﺖ ،ﺑﺮﻗﺮاري ﺳﯿﺴﺘﻢ اﻗﺘﺼﺎدي اﺳﺖ ﮐﻪ در آن ﺳﻄﺢ ﻧﻈﺎم ﺟﺒﺮان ﺧﺪﻣﺎت و ﺑﻬﺮه وري ﻧﯿﺮوي ﮐﺎرﺷﺪﯾﺪاً در ارﺗﺒﺎط ﺑﺎ ﯾﮑﺪﯾﮕﺮ ﻫﺴﺘﻨﺪ( ﮐﺎزروﻧﯽ و ﺳﺠﻮدي ،.(1385ﯾﮑﯽ از وﻇﺎﯾﻒ ﻣﻬﻤﯽ ﮐﻪ ﻣﺪﯾﺮان ﻣﻨﺎﺑﻊ اﻧﺴﺎﻧﯽ در ﺟﻬﺖ اداره ﮐﺎرﮐﻨﺎن ﺑﺎ آن ﻣﻮاﺟﻪ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ ،ﻃﺮح ﺑﺮﻗﺮاري ﻧﻈﺎم ﺟﺒﺮان ﺧﺪﻣﺎت ﻣﯿﺒﺎﺷﺪ. ﻧﻈﺎم ﺟﺒﺮان ﺧﺪﻣﺎت ﻋﻤﺪﺗﺎًﮐﻪ ﺑﺤﺚ ﺣﻘﻮق و ﻣﺰاﯾﺎ در اﯾﻦ زﯾﺮ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﻣﻄﺮح ﻣﯽ ﺷﻮد ،ﺑﺨﺸﯽ از ﻧﻈﺎم ﻧﮕﻪ داري ﻣﻨﺎﺑﻊ اﻧﺴﺎﻧﯽ ﺑﻪ ﺣﺴﺎب ﻣﯽ آﯾﺪ.
ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺣﺎﺿﺮ ﺳﻌﯽ ﺑﺮ آن اﺳﺖ ﺗﺎ راﺑﻄﻪ ﺑﯿﻦ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﻧﻈﺎم ﺟﺒﺮان ﺧﺪﻣﺎت ﺑﺎ ﺑﻬﺮه وري ﮐﺎرﮐﻨﺎن ﺷﺮﮐﺖ ﻣﻠﯽ ﭘﺎﻻﯾﺶ و ﭘﺨﺶ ﻓﺮآورده ﻫﺎي ﻧﻔﺘﯽ اﯾﺮان ﻣﻮرد ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻗﺮارﮔﯿﺮد، ﻋﻼوه ﺑﺮ اﯾﻦ، در اﯾﻦ ﭘﮋوﻫﺶ ﻣﯿﺰان ﺗﺤﻘﻖ اﻫﺪاف در ﺑﻬﺮه وري ﮐﺎرﮐﻨﺎن ﺑﺎ ﻧﻈﺎم ﺟﺒﺮان ﺧﺪﻣﺎت ﻣﻮرد ﺑﺮرﺳﯽ ﻗﺮار ﻣﯿﮕﯿﺮد، از اﯾﻦ رو ﺷﻨﺎﺧﺖ و ﺗﻘﻮﯾﺖ ﭼﻨﯿﻦ ﻋﻮاﻣﻠﯽ، ﮐﺎﻣﯿﺎﺑﯽ و اﺛﺮﺑﺨﺸﯽ ﻫﺮ ﭼﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺳﺎزﻣﺎن ﻫﺎ را ﺑﻪ دﻧﺒﺎل ﺧﻮاﻫﺪ داﺷﺖ. ﻟﺬا ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت و ﺷﻨﺎﺧﺖ ﻧﻈﺎم ﺟﺒﺮان ﺧﺪﻣﺎت و ﺑﻬﺮه وري ﮐﺎرﮐﻨﺎن ، دو ﻣﻘﻮﻟﻪ ﺿﺮوري ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ اي ﮐﻪ ﺑﺎ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﻧﻈﺎم ﺟﺒﺮان ﺧﺪﻣﺎت و ﺑﺮرﺳﯽ راﺑﻄﻪ ي آن ﺑﺎ ﺑﻬﺮه وري ﮐﺎرﮐﻨﺎن ﻣﯿﺘﻮان ﭼﺎرﭼﻮﺑﯽ ﺑﺮاي اﺛﺮﺑﺨﺸﯽ اﯾﻦ ﺷﺮﮐﺖ اراﺋﻪ ﻧﻤﻮد.ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ اﯾﻦ ﮐﻪ ﭘﮋوﻫﺶ ﻋﻠﻤﯽ و ﺳﺎزﻣﺎن ﯾﺎﻓﺘﻪ اي در اﯾﻦ ﺷﺮﮐﺖ اﻧﺠﺎم ﻧﺸﺪه،اﯾﻦ ﻧﯿﺎز را ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺗﻘﻮﯾﺖ ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ اﯾﻦ ﭘﮋوﻫﺶ ﺻﻮرت ﮔﯿﺮد.ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺣﺎﺿﺮ ﺑﺎ ﻣﺪﻧﻈﺮ ﻗﺮاردادن اﻫﻤﯿﺖ ﻧﻈﺎم ﺟﺒﺮان ﺧﺪﻣﺎت در دﻧﯿﺎي اﻣﺮوز ، ﺑﻪ ﺑﺮرﺳﯽ راﺑﻄﻪ ﺑﯿﻦ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﻧﻈﺎم ﺟﺒﺮان ﺧﺪﻣﺎت ﺑﺎ ﺑﻬﺮه وري ﻧﯿﺮوي اﻧﺴﺎﻧﯽ در ﺷﺮﮐﺖ ﻣﻠﯽ ﭘﺎﻻﯾﺶ و ﭘﺨﺶ ﻓﺮآورده ﻫﺎي ﻧﻔﺘﯽ اﯾﺮان ﻣﯽ ﭘﺮدازد. ﻧﻈﺎم ﺟﺒﺮان ﺧﺪﻣﺎت ﺑﺎ اﺑﻌﺎد (ﻣﺎﻟﯽ ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ ، ﻣﺎﻟﯽ ﻏﯿﺮ ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ ، ﻏﯿﺮ ﻣﺎﻟﯽ در ارﺗﺒﺎط ﺑﺎ ﺷﻐﻞ و ﻏﯿﺮ ﻣﺎﻟﯽ در ارﺗﺒﺎط ﺑﺎ ﻣﺤﯿﻂ ﺷﻐﻞ) ﺑﻪ ﺑﻌﻨﻮان ﻣﺘﻐﯿﺮ ﻣﺴﺘﻘﻞ و ﺑﻬﺮه وري ﻧﯿﺮوي اﻧﺴﺎﻧﯽ ﺑﺎ اﺑﻌﺎد (ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ ، وﺿﻮح ،ﮐﻤﮏ ، اﻧﮕﯿﺰه ، ارزﯾﺎﺑﯽ ، اﻋﺘﺒﺎر و ﻣﺤﯿﻂ) ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻣﺘﻐﯿﺮ واﺑﺴﺘﻪ ﺑﻪ ﺣﺴﺎب ﻣﯽ آﯾﻨﺪ .
5-اهمیت و ضرورت تحقیق
هدف اصلی مدیریت منابع انسانی در هر سازمانی کمک به عملکرد بهتر در سازمان برای نیل به اهداف سازمانی است و به افزایش تولید و بهره وری موثرترین کمکی است که می تواند به سازمان نمود. بهره وری را می توان استفاده موثر از منابع انسانی و مالی تعریف کرد. اگر چه مدیریت منابع انسانی نمی تواند دخالت مستقیم چندانی در چگونگی استفاده از سایر منابع در سازمان داشته باشد، ولی با توجه به حضور و دخالتها عامل انسانی در تمام صحنه ها، مدیریت منابع انسانی می تواند با طراحی برنامه ها و سیستمهایی برای به کارگیری شایسته نیروهای سازمان نقش مهمی در بقاء و کارآئی سازمان ایفاء کند. و در زمینه تئوریها و الگوهای فکری اقتصادی و اجتماعی حاکی از آن است که یک بهترین شیوه ی پرداخت حقوق و مزایا وجود ندارد، بلکه لازم است هر سازمان در راستای استراتژی های حرکت خود نظامی متناسب طراحی و اجرا نماید و مسلما طراحی نظام جبران خدمات هر چه سازمانها به طرف چند ملیتی شدن و نهایتا جهانی سازی پیش روند، با دشواری بیشتری مواجه خواهند شد.کار عهده برنامه ریزی نیروی انسانی ارائه و پیشنهاد خط مشیهائی است که تعادل و توازن لازم را بین نیازهای نیروی انسانی از یک سوء، و منابع و ذخایر نیروی انسانی از سوء دیگر برقرار سازد و شناخت کمی و کیفی نیروی انسانی مخوجود سازمان و آگاهی از صلاحیت ها و استعدادها و وقوف به روند کاهش ها و افزایش های آنان و برنامه های مختلفی برای نقل و انتقالات و انتصابات کارکنان موجود سازمان به نحوی که از لیاقت ها و استعدادهای کارکنان به بهتر وجه ممکن استفاده گردد.

جهت دیدن جزئیات بیشتر رویپروپوزال رشته مدیریت دولتی ” و جهت
 
پرداخت و دریافت فایل
کلیک کنید.

 

دانلود پروپوزال رشته مدیریت دولتی, پروپوزال آماده مدیریت دولتی, دانلود پروپوزال آماده رشته مدیریت دولتی, نمونه پروپوزال آماده برای رشته مدیریت دولتی, پاورپوینت پروپوزال مدیریت دولتی, پروپوزال مدیریت دولتی, رایگان , روش تحقیق , پروپوزال پر شده رشته مد,,,

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
فایل های دیگر