پروپوزال رشته مهندسی صنایع

دانلود پروپوزال رشته مهندسی صنایع 

درج شده در دسته بندی  و برچسب عمومی » پروپوزال

پروپوزال رشته مهندسی صنایع

این فایل یک نمونه پروپوزال آماده و تکمیل شده رشته مهندسی صنایع، می‌ باشد که طبق اصول و استانداردهای پروپوزال نویسی نگارش شده است.
( مناسب برای درس روش تحقیق مقطع کارشناسی ارشد )

فهرست :
عنوان پروپوزال
جدول اطلاعات مربوط به اساتيد مشاور
جدول اطلاعات مربوط به پروپوزال
تعریف مساله
بیان مساله
اهداف تحقیق
سوال های اصلی تحقیق
پیشینه تحقيق
ضروت انجام تحقيق
فرضيه های تحقیق
روش انجام تحقيق
منابع تحقیق
و …

در ادامه  به بخشی از این پروپوزال می‌پردازیم:
با توجه به اینکه در سالهای دور رقابت چندانی بین تولید کنندگان وجود نداشت، شاید پرداختن به زنجیره تامین چندان حائز اهمیت نبود، ولی در سالهای اخیر با افزایش تعداد تولید کنندگان و همچنین افزایش سطح اطلاعات مشتریان و… رقابت در جهت حفظ بازار، افزایش تنوع محصول، افزایش کیفیت، کاهش ریسک و… در بین تولیدکنندگان افزایش یافته است. تولیدکنندگان به دنبال راه هایی جهت کاهش هزینه، کاهش زمان تولید، افزایش سطح سرویس و… می باشند و از این رو محققان نیز به ارائه مدل ها و برنامه های جدید و پیچیده ای برای برطرف کردن نیاز تامین کنندگان می پردازند.
این تحقیقات هر روزه با افزودن اهداف، متغیرها و فرضیات جدید به دنبال نزدیک تر شدن به دنیای واقعی و کاربردی تر شدن هستند. شاید در گذشته مهمترین هدف در زنجیره تامین کاهش هزینه ها  بود ولی واقعیت آنست که در دنیای تولید و تجارت جدید، اهداف بسیار مهم دیگری نظیر افزایش سطح سرویس، کاهش زمان تولید، کاهش ضایعات، کاهش نرخ دیرکرد، کاهش ریسک و… نیز وجود دارند و مدلها از حالت یک هدفه به چند هدفه تبدیل شده و سعی در پوشش دادن هرچه بیشتر شرایط و محدودیت های دنیای واقعی دارند. بدلیل نقش اساسی که تامین کنندگان در معیارهای کیفیت، هزینه و خدمات در دستیابی به اهداف زنجیره تامین دارند، مساله تخصیص سفارش خرید به تامین کنندگان یکی از مهمترین فعالیت های مدیران خرید در یک زنجیره تامین می باشد. مدل حاضر یک مدل چند هدفه در شرایط چند محصولی، چند منبعی و دوسطحی می باشد.در این مدل سعی شده که شرایط به حالت واقعیت نزدیک باشد، به همین خاطر برخی از پارامتر ها و توابع هدف را بصورت فازی در نظر گرفته ایم. مدل متشکل از چهار تابع هدف است، که سه تابع هدف مینیمم سازی و یک تابع هدف ماکزیمم سازی می باشد. یک تابع هدف در جهت کمینه کردن هزینه ها می باشد که این هزینه ها شامل: هزینه ی خرید محصولات که شامل تخفیف قیمتی از طرف تامین کننده با توجه به میزان سفارش است، هزینه ی حمل و نقل با توجه به مسافت تامین کننده ها از مشتریان و هزینه ی ثابت سفارش دهی می باشد. تابع هدف بعدی جهت کمینه سازی دیر کرد یا تاخیر از جانب تامین کننده طراحی شده است. در این تابع هدف تاخیر از جانب تامین کننده غیر قطعی فرض شده و از اعداد فازی مثلثی برای مدل سازی استفاده شده است.
 تابع هدف دیگر بیان کننده حداکثر سازی اوزان تامین کنندگان می باشد که با توجه به وزن هر تامین کننده میزان سفارش به آن مشخص می شود. وزن تامین کننده ها نیز به صورت فازی بیان شده و از روش سلسله مراتبی فازی برای بدست آوردن اوزان تامین کنندگان استفاده شده است.و در نهایت تابع هدف مینیمم سازی ریسک تامین کنندگان است که در مدل فوق خسارت و سود ناشی از شدت ریسک بدلیل معلوم نبودن و عدم قطعیت بصورت اعداد فازی در نظر گرفته شده ، همچنین احتمال ریسک نیز بصورت اعداد فازی در نظر گرفته شده است.با توجه به ریسک هر تامین کننده همواره مدل فوق در جهت انتخاب تامین کننده ای قدم میگذارد که ریسک کمتری متحمل مشتری شود. اما در ادامه محدودیت های مدل می توانند شامل محدودیت های زیر باشد: مقدار سفارش باید از تقاضا بزرگتر یا مساوی باشد تا با کمبود مواجه نشویم. میزان سفارش باید کوچکتر مساوی ظرفیت تامین کننده باشد. تعداد تامین کنندگان انتخاب شده باید کوچکتر و مساوی  مقداری باشد که تصمیم گیرنده یا شرکت خریدار محصول، در آن دوره مدنظر دارد و همچنین باید بزرگتر و مساوی یک باشد تا هر مشتری در هر دوره ، محصول  خود را حداقل از یک تامین کننده ، تامین کند. دیرکرد از جانب تامین کنندگان کمتر از  میزان حداکثر دیرکردهای مشخص شده توسط تامین کنندگان باشند. حداکثر سرمایه در دست مشتری مشخص باشد که کل هزینه ها باید کوچکتر و مساوی این مقدار باشند. امید ریاضی ریسک منفی برای هر محصول از تمام تامین کنندگان باید کوچکتر و مساوی مقداری باشد که مشتری مد نظر دارد. در نهایت مقدار سفارش به هر تامین کننده برای هر محصول در بازه ی تخفیفی مشخص شده از جانب تامین کننده قرار گیرد تا قیمت هر محصول مشخص شود. برای اثبات NP-HARD بودن مدل، بدلیل تعدد توابع هدف، غیر خطی بودن مدل و همچنین وجود متغییرهای باینری و عدد صحیح، ازجمله مواردی هستند که باعث پیچیدگی مدل میشوند و حل مدل را در ابعاد بزرگ بسیار دشوار و پیچیده می سازند. همچنین تیان و همکارانش[21]، در مقاله خود ثابت کردند حل چنین مسائلی با روش های دقیق مشکل است. همچنین برک و همکاران[22]، NP-HARD بودن مسائلی را که تخفیف در آنها بصورت کمی است را اثبات کردند. از این رو، در این تحقیق، الگوریتم های فرا ابتکاری بمنظور حل مدل ارائه شده استفاده می کنیم.

توضیحات مربوط به این پروپوزال :
– این پروپوزال کاملا استاندارد میباشد و مطابق اصول پروپوزال نویسی نگارش شده است
– مناسب جهت ارائه برای درس روش تحقیق مقطع کارشناسی ارشد.
– مناسب برای دانشجویانی که می‌خواهند با نگارش صحیح پروپوزال نویسی در مقطع کارشناسی ارشد آشنا شوند.
فرمت فایل : Word قابل ویرایش

جهت دیدن جزئیات بیشتر رویپروپوزال رشته مهندسی صنایع ” و جهت
 
پرداخت و دریافت فایل
کلیک کنید.

 

دانلود پروپوزال رشته مهندسی صنایع, پروپوزال آماده مهندسی صنایع, دانلود پروپوزال آماده رشته مهندسی صنایع, نمونه پروپوزال آماده برای رشته مهندسی صنایع, پاورپوینت پروپوزال مهندسی صنایع, پروپوزال مهندسی صنایع, رایگان , روش تحقیق , پروپوزال پر شده رشته مه,,,

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
فایل های دیگر