دانلود تحقیق مهارت ها و چگونگی فرايند تدريس
درج شده در دسته بندی و برچسب عمومی » آموزشی
فرايند تدريس مجموعه اعمالي است سنجيده منطقي و پيوسته كه به منظور ارائه درس از طرف معلم صورت مي گيرد تواناييهاي كه معلم براي اجراي اين اعمال كسب ميكند مهارتهاي فرايند تدريس ناميده مي شوند
مهارتهاي فرايند تدريس را مطابق نمودار 1/ 3 (زير) به سه بخش ومرحله كلي ميتوان تقسيم كرد :
(الف ) مهارتهاي قبل از تدريس ، ( ب) مهارت هاي ضمن تدريس و (ج)
مهارتهاي پس از تدريس .
نمودار 1/3 – مهارتهاي فرايند تدريس)
الف – مهارتهاي قبل از تدريس .
اين بخش به فعاليتها و اقداماتي كه معلم پيش از شروع درس انجام ميدهد مربوط ميگردد معلم قبل از اينكه به مدرسه برود ودر كلاس تدريس كند بايد خود را براي اين كار آماده و مجهز سازد مهارتهاي قبل از تدريس مطابق نمودار 2/3 از اجزاء و مراحل زير تشكيل ميشود
• طراحي برنامه تدريس:
طراحي برنامه تدريس فرايندي است كه طي آن برنامه كار معلم در طول تحصيلي مشخص ميشود هر معلمي چنانچه بخواهد در كار خود موفق باشد بايد براي يك سال تحصيلي برنامه اي مدون و زمان بندي شده تدارك ببيند و تا آنجاي كه امكان دارد همه چيز را از قبل پيش بيني كند براي طراحي يكسال تحصيلي بايد آن را به اجزاء كوچكتر تجزيه كنيم .واحدهاي زماني يك سال تحصيلي عبارتند از :
كل سال تحصيلي كه معمولا” نه ماه است و از مهر هرسال شروع ميشود و تا پايان خرداد ماه سال بعد ادامه مييابد
سه ثلث تحصيلي كه هر يك سه ماه بوده و به ترتيب عبارتند از ثلث اول
( مهر – آبان – آذر ) ثلث دوم (دي _ بهمن – اسفند) و ثلث سوم (فروردين – ارديبهشت – خرداد سال بعد )بديهي است هر ماه نيز از چهار هفته (هفته هاي اول_دوم _سوم_چهارم)تشكيل شده است .
كوچكترين جزءسال تحصيلي روز و ساعتي است كه معلم تدريس مي كندزمان بندي يك درس براي يك سال تحصيلي:
براي زمان بندي يك درس براي يك سال تحصيلي دو عامل را در نظر مي گيريم . يكي تعدادجلساتي كه در هفته به هر درس اختصاص مي يابد و ديگري تعداد صفحه هاي كتاب درسي با رعايت پيچيدگي مفاهيم .
معمولاً وزارت آموزش و پرورش هر سال جدول ساعات درسي را براي كليه درسها رسماً معين مي كند.مدارس نيز طبق آن جدول برنامه هفتگي درس ها را تهيه و تنظيم مي كنند . معمولا در سها طي جلسات 45دقيقه اي توسط معلمان تدريس مي شود.
طرح درس روزانه
طرح درس روزانه برنامه اي است مدون و سنجيده كه معلم قبل از تدريس براي يك جلسه درس تهيه مي كند دلايل زير داشتن طرح درس روزانه براي معلم را مسلم مي دارد:
-طرح درس روزانه موجب مي شودكه معلم فعا ليتهاي ضروري آموزشي را به ترتيب و يكي پس از ديگري ،در مراحل و زمانهاي مشخص و به شيوه اي منطقي پيش ببرد و نتايج حاصل از آن را تدريس در مراحل بعدي آموزش مورد استفاده قرار دهد.
جهت دیدن جزئیات بیشتر روی ” تحقیق مهارت ها و چگونگی فرايند تدريس ” و جهت
پرداخت و دریافت فایل ” کلیک کنید.
تحقیق مهارت تدریس , دانلود تحقیق در مورد فرايند تدريس , مقاله در مورد فرايند تدريس , تحقیق آماده در مورد فرايند تدريس , پاورپوینت فرايند تدريس , پروژه در مورد فرايند تدريس , تحقیق در مورد فرايند تدريس , دانلود مقاله فرايند تدريس , آموزش , پرورش , تدر,,,
فایل های مرتبط:
- پاورپوینت روش تدريس يادسپاري
- پاورپوینت روش تدريس تفحص گروهي
- پاورپوینت نمونه تدريس به روش ساخت گرايي
- پاورپوینت نمونه تدريس به روش جستجوي موقيعت
- تحقیق مفهوم برنامه ريزي
- پاورپوینت فرايند تبديل شهد به عسل
- تحقیق در مورد مدرسه هوشمند رهبري و هدايت كلاس
- پاورپوینت آشنایی با واليبال و مهارتهاي آن
- تحقیق بررسی تاب آوري تحصيلي و هيجاني
- تحقیق همه چیز در مورد صنعت ریخته گری
- نمونه پروپوزال کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی درباره سبک های دلبستگی
- پاورپوینت روش آموزش برنامه اي
- آشنايي با انواع فولاد و فرايند هاي جوشكاري وبازرسي جوش در ساختمان
- پاورپوینت روش هاي مختلف برنامه ريزي شبكه
- تحقیق مراعات آداب و رسوم اجتماعي
- آموزش رياضيات پايه پيش دبستاني
- تحقیق تربيت از ديدگاه اسلام
- پاورپوینت برنامه ريزي براي اجرا
- پاورپوینت برنامه ریزی کالبدی راهبرد توسعه شهر CDS City Development Strategy آیندة شهرهاي ما
- تحقیق رابطه هوش عاطفي و مهارت هاي ارتباطي مدیران